2016-12-15, 18:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
... och att detta är en makaber realitet som tar död på jorden i rekordfart ...
Vad har du gjort för att förhindra katastrofen, förutom att skriva på diverse sociala medier?
Citera
2016-12-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Men "chemtrails"-kramarna menar att det pågår en världsomspännande konspiration där ett otal flygplan dagligen i hemlighet och systematiskt sprider ut någonting (oklart vad) för att uppnå något syfte (oklart vilket). Och på tio år har "chemtrails"-kramarna inte kunnat prestera ett enda bevis som håller.

Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Vad är ett bevis som håller? Ett uttalande från militären och myndigheterna?

Det där tycker jag var en fånig kommentar.
Jag menar naturligtvis klara, tydliga, hållbara bevis på att flygplanen avsiktligt och systematiskt sprider det de anklagas för. Det har ingen "chemtrails"-troende lyckats med, trots mer än tio år av snack.
Stolliga youtubefilmer från marken som visar en massa vita streck, eller diverse regnvattenanalyser bevisar absolut ingenting - det är meningslöst trams att påstå det.
Citera
2016-12-15, 20:41
Medlem
Citat:
Det där tycker jag var en fånig kommentar.
Jag menar naturligtvis klara, tydliga, hållbara bevis på att flygplanen avsiktligt och systematiskt sprider det de anklagas för. Det har ingen "chemtrails"-troende lyckats med, trots mer än tio år av snack.
Stolliga youtubefilmer från marken som visar en massa vita streck, eller diverse regnvattenanalyser bevisar absolut ingenting - det är meningslöst trams att påstå det.

Vi får väl se om det kommer bevis som duger för dig och alla andra verklighetsförnekare.

Om så sker kommer säkerligen youtubefilmerna i samma sekund bli mindre "stolliga"...
"...visar en massa vita streck..." Du får väl försöka tänka till varför plan flyger på det sättet och skitar ned något ofattbart.

Vidare, om så sker kommer du säkerligen även upptäcka att det faktiskt gjorts fler provtagningar än enbart vattenprover. Prover som tydligt pekar åt ett visst håll.

Sist men inte minst kommer du säkerligen att betrakta det som sker på himlen med helt nya ögon. Det som tidigare var så omöjligt att föreställa sig hamnar plötsligt i nytt sken. Geoengineering, att äga vädret, motsägelsefulla saker - samt gud vet vad - blir plötsligt relevanta.
Senast redigerad av Julma-O 2016-12-15 kl. 20:46.
Citera
2016-12-15, 21:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vi får väl se om det kommer bevis som duger för dig och alla andra verklighetsförnekare.

Det är du som förnekar verkligheten när du vägrar att inse att vanliga passagerarplan kan lämna kvardröjande k-strimmor.

Och du har glömt att svara på hur man ser skillnad på k-strimmor och "chemtrails". Här är en bild på en kvardröjande strimma, hur vet man om det är chem- eller contrails?
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Citera
2016-12-15, 23:33
Medlem
Citat:
Jadå vi får väl se om sådana kommer i framtiden. Till dess är det ni "chemtrails"-kramare som verklighetsförnekar, eftersom ni envist pekar på nonsensvideor på youtube och analyser som ingen har visat har provtagits och analyserats på rätt sätt. Eller kan du peka på någon som verkligen flugit in i strimmorna och tagit prover? Och samtidigt tagit nollprover vid sidan om strimman?

Citat:
Om så sker kommer säkerligen youtubefilmerna i samma sekund bli mindre "stolliga"...
"...visar en massa vita streck..." Du får väl försöka tänka till varför plan flyger på det sättet och skitar ned något ofattbart.
Varför flygplanen flyger som de gör en viss dag bör varken du eller jag gissa. Om du är så intresserad - fråga flygbolagen ifråga.
En massa vita streck har jag sett i årtionden och de har alltid sett likadana ut och burit sig åt på samma sätt som idag. "Skitar ner något ofattbart" (alltså genom att avsiktligt sprida något annat än avgaser) är din gissning och ingenting annat.

Citat:
Vidare, om så sker kommer du säkerligen även upptäcka att det faktiskt gjorts fler provtagningar än enbart vattenprover. Prover som tydligt pekar åt ett visst håll.

Vilka då och i vilken vetenskaplig publikation (med peer review) har de publicerats?

Citat:
Sist men inte minst kommer du säkerligen att betrakta det som sker på himlen med helt nya ögon. Det som tidigare var så omöjligt att föreställa sig hamnar plötsligt i nytt sken. Geoengineering, att äga vädret, motsägelsefulla saker - samt gud vet vad - blir plötsligt relevanta.

Spekulera inte i vad jag kommer att tycka, om helt osannolika saker trots allt skulle hända. Hantera i stället mina frågor ovan.
Senast redigerad av pewana 2016-12-15 kl. 23:39.
Citera
2016-12-16, 08:51
Medlem
Citat:

Man är knappast en verklighetsförnekare om man inte håller ett påstående för sanning som det saknas bevis för.

Och varför kan du inte svara på hur man ser skillnad på ett contrail och ett chemtrail? Det måste ju vara den enklaste saken i världen att svara på för er troende, med tanke på att ni baserar er uppfattning på hur strimmorna ser ut.
Citera
2016-12-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är du som förnekar verkligheten när du vägrar att inse att vanliga passagerarplan kan lämna kvardröjande k-strimmor.

[/url]

Jaha, vad säger du om militärflygplan sprider chemtrails?
Citera
2016-12-20, 17:20
Medlem
Citat:
Jaha, vad säger du om militärflygplan sprider chemtrails?

Trovärdiga vetenskapliga källor på det?
Citera
2016-12-20, 17:28
Medlem
Citat:
Jadå vi får väl se om sådana kommer i framtiden. Till dess är det ni "chemtrails"-kramare som verklighetsförnekar, eftersom ni envist pekar på nonsensvideor på youtube och analyser som ingen har visat har provtagits och analyserats på rätt sätt. Eller kan du peka på någon som verkligen flugit in i strimmorna och tagit prover? Och samtidigt tagit nollprover vid sidan om strimman?

Det som är "nonsens" i dina ögon behöver inte vara det i andras. Detsamma gäller proverna som exempelvis Herndon gjort och likheten mellan dessa prover och flygaska.

Citat:
Varrför flygplanen flyger som de gör en viss dag bör varken du eller jag gissa. Om du är så intresserad - fråga flygbolagen ifråga.

Du behöver inte gissa. Du behöver inte heller använda din hjärna om du inte vill.

Citat:
En massa vita streck har jag sett i årtionden och de har alltid sett likadana ut och burit sig åt på samma sätt som idag. "Skitar ner något ofattbart" (alltså genom att avsiktligt sprida något annat än avgaser) är din gissning och ingenting annat.

"...Alltid sett likadana ut och burit sig åt på samma sätt som idag...". Jomenvisst Nu håller inte alla med dig (som tur är). Skillnad på chemtrails och trails.

Citat:
Spekulera inte i vad jag kommer att tycka, om helt osannolika saker trots allt skulle hända. Hantera i stället mina frågor ovan.

Upp till mig att spekulera så mycket jag vill, såklart.
Citera
2016-12-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Man är knappast en verklighetsförnekare om man inte håller ett påstående för sanning som det saknas bevis för.

I mina ögon och många andras är ni verklighetsfönekare. Bevis finns, men de duger inte för er. Inte ens skådespelet som sker på himlen kan ni uppfatta.
Citera
2016-12-20, 17:33
Medlem
Citat:
Bevis finns,

Trovärdiga vetenskapliga bevis?
Fram med dom....
Citera
2016-12-20, 17:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
I mina ögon och många andras är ni verklighetsfönekare. Bevis finns, men de duger inte för er. Inte ens skådespelet som sker på himlen kan ni uppfatta.
Förklara hur "skådespelet" på himlen är ett bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in