2016-01-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Han har ju alltid varit en ensamvarg och sektmänniska...
Känner ju honom inte personligen, men han har väl varit en föreningsmänniska och väldigt aktiv först i partier och projekt till vänster och sedan inom SD och den invandringskritiska rörelsen? Tycker inte det stämmer in bra på de epitet du slängde mot honom nu.
Citat:
...en sökare.
Till skillnad från många andra nationella har ju Milld varit rätt så konsekvent i sina åsikter även om han med åren blivit modigare och vågar beröra mer kontroversiella frågor än tidigare. Något som såklart hedrar honom väldigt mycket när andra nationella går åt det andra hållet och mer och mer tar avstånd från saker som uppfattas som för "känsligt".
Citat:
Men efter åren i SD tycker jag att han fokuserat på helt meningslösa projekt.
Han är ju 72 år, att han överhuvudtaget är aktiv och driver en hemsida är ju en stor bedrift. Enda kritiken jag skulle kunna tycka vore legitim är att han hade gjort mer nytta som skribent för en större hemsida så han nådde fler människor, för hemsidan han har nu känns lite föråldrad och har ju inte lika mycket trafik som sidor som uppdateras oftare och med mer lättsmält material. Men vissa föredrar ju att driva egna hemsidor och få bestämma allt själv och det är nog bara att acceptera det.

Det Milld fokuserar på är väl opinionsbildning/folkbildning, vilket inte alls är meningslöst utan viktigt och något han gör väldigt bra.
Citera
2016-12-20, 16:01
Medlem
0.999...s avatar
Det har varit tyst från herr Milld den senaste månaden. Vart har karln tagit vägen?
Citera
2016-12-20, 19:08
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Det har varit tyst från herr Milld den senaste månaden. Vart har karln tagit vägen?

Bland kommentarerna på hans blogg står det att han ligger på sjukhus. Hoppas det inte är allvarligt.
Citera
2017-06-03, 16:59
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Bland kommentarerna på hans blogg står det att han ligger på sjukhus. Hoppas det inte är allvarligt.

Av döma av kommentarerna verkar han såpass dålig att han inte lär komma tillbaka. Fan vad tråkigt men allt har som bekant sin tid. Han var tidigt ute och satte ord på mångas tankar i slutet på 90-talet då han hade sin hemsida liggandes hos algonet.
Citera
2017-08-15, 12:15
Medlem
borgir82s avatar
Att han blev utesluten ur SD är väl knappast förvånande,karln är ju en fullblodsantisemit.Ideologiskt hör han ju hemma i NMR.
Citera
2017-08-16, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Att han blev utesluten ur SD är väl knappast förvånande,karln är ju en fullblodsantisemit.Ideologiskt hör han ju hemma i NMR.

Det vore bannemej det finaste jag sett sen jag misslyckades med att ta studenten, om karln konverterar till NMR och drar på sig vitskjortan på dödsbädden.
Citera
2018-04-06, 05:36
Medlem
Alfheims avatar
Jan Milld framträdde häromdagen i ett kort videoklipp där han förkunnade att han nu stöder Alternativ för Sverige:
https://svegot.se/2018/04/05/jan-milld-stodjer-alternativ-for-sverige/
Citera
2018-04-06, 07:33
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Jan Milld framträdde häromdagen i ett kort videoklipp där han förkunnade att han nu stöder Alternativ för Sverige:
https://svegot.se/2018/04/05/jan-milld-stodjer-alternativ-for-sverige/

Föga förvånande. Milld verkar ha svåra problem med att tänka utanför boxen och kommer aldrig riktigt ifrån de invanda synsätten och spåren. Han förblir alltid kvar inom de givna ramarna och betraktar i huvudsak världen utifrån den gängse versionen.
Inför valet 2014 gick han ut med att han skulle rösta på SvP men det verkade inte vara av någon särskild övertygelse utan mest för att markera, som en missnöjesröst. Angående repatriering sade han så sent som för bara några år sedan att uppehållstillstånd som delats ut under Reinfeldt-eran skulle omprövas, vilket visar på en slapphet och oförmåga att ta tag i saker och ting. Som person verkar han klart sympatisk, men han är ett bra exempel på någon som ägnat stor tid åt att kritisera ett symtom utan att förstå dess orsak, och som dessutom i slutänden saknar vilja att förändra något i grunden.
Citera
2026-07-14, 16:12
Medlem
Offerviljas avatar
Jan Milld har avlidit:
Citat:
Han var en av pionjärerna för att öppna upp debatten om invandringen och dess negativa konsekvenser. Genom föreningen och tidskriften Blågula frågor spelade Jan Milld en avgörande roll i att informera svenska folket om det som etablissemanget försökte tiga ihjäl. Nu nås vi av den tragiska nyheten att en av yttrandefrihetens främsta förkämpar i Sverige har dött.
https://frihetsnytt.se/jan-milld-har-avlidit/

Vila i frid. ❤️
Citera
2026-07-14, 16:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jan Milld har avlidit:

Vila i frid. ❤️

Vet du vad han dog av?

Jag har inte läst något av han på minst 15 år, men han ska ha cred för att han var VÄLDIGT tidigt ute med det han sa.
Det är alltid imponerande med folk som var långt före alla andra, därför borde du även ge cred till Åkesson och Jomshof m.fl, Offervilja.
Citera
2026-07-14, 17:16
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vet du vad han dog av?

Jag har inte läst något av han på minst 15 år, men han ska ha cred för att han var VÄLDIGT tidigt ute med det han sa.
Det är alltid imponerande med folk som var långt före alla andra, därför borde du även ge cred till Åkesson och Jomshof m.fl, Offervilja.
Nej, jag vet inte vad han dog av, men jag har hört att han har varit sjuk ganska länge.

År 2015 gjorde Björn Björkqvist en intervju med hjälten Jan Milld. Jag tycker väldigt mycket om den intervjun och ska titta på den nu.

https://www.youtube.com/watch?v=nCUOawJ6osI
Citera
2026-07-14, 17:16
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jan Milld har avlidit:

Vila i frid. ❤️

Trist. Han fick väl en stroke för ett antal år sen och har därefter levt ett tillbakadraget liv på ett sjukhem.

Vila i frid Jan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in