2016-12-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Du undvek att svara på min fråga:

Har du en brinnande längtan efter att träffa Gud?

Var & en tar hand om sin egen bevisbörda....
Citera
2016-12-20, 15:39
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad är "intet"? Kom inte och säg att Gud finns där, för då är det inte "intet". Okej?

Intet skulle innebära absolut ingenting, men eftersom det finns nåt överallt, så finns inte intet!

Okej?
Citera
2016-12-20, 15:40
Medlem
Citat:
Hur ska jag bevisa för dig att Gud existerar?

Vetenskapligt trovärdiga belägg, som jag svarat flera gånger tidigare......
Citera
2016-12-20, 15:44
Medlem
Citat:
Du undvek att svara på min fråga:

Har du en brinnande längtan efter att träffa Gud?
Du har kanske en brinnande längta efter att träffa Gud, men chansen att Gud är som du tror är mikroskopisk. Om Gud ens existerar.... Själv tror jag Gud straffar alla som längtar efter honom, om nu Gud finns.
Citera
2016-12-20, 15:46
Medlem
Citat:
Intet skulle innebära absolut ingenting, men eftersom det finns nåt överallt, så finns inte intet!

Okej?
Varför tar du upp detta "intet" då?
Citera
2016-12-20, 15:49
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Du har kanske en brinnande längta efter att träffa Gud, men chansen att Gud är som du tror är mikroskopisk. Om Gud ens existerar.... Själv tror jag Gud straffar alla som längtar efter honom, om nu Gud finns.

Varför skulle Gud ha en önskan att straffa de minigudar som vill återuppta den förlorade kontakten med Honom?
Citera
2016-12-20, 15:52
Medlem
Zwoop77s avatar
Dinosaurierna dök ju upp på jordklotet för ca 230 miljoner år sedan. Sedan regerade dom tills deras plötsliga död för ca 65 miljoner år sedan. Bara fåglarna överlevde. Otrolig spännande och spektakulär historia. Men varför står det inte ett jota om detta i bibeln? Det borde väl vara en väsentlig del av skapelseberättelsen. Människan har ju bara funnits mellan 100 000 - 200 000 år. För det är väl Gud som skapat alla dinosaurier... eller?
Citera
2016-12-20, 15:53
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Varför tar du upp detta "intet" då?

För att det just är intet, absolut ingenting, som inte ens finns!
Citera
2016-12-20, 15:57
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Varför skulle Gud ha en önskan att straffa de minigudar som vill återuppta den förlorade kontakten med Honom?

Har du läst Illusionen om Gud av Richard Dawkins? Där finns svar på alla argument som du radat upp.
Citera
2016-12-20, 15:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Dinosaurierna dök ju upp på jordklotet för ca 230 miljoner år sedan. Sedan regerade dom tills deras plötsliga död för ca 65 miljoner år sedan.

Belägg för det tack!

Citat:
Bara fåglarna överlevde.

Belägg för det tack!

Citat:
Otrolig spännande och spektakulär historia. Men varför står det inte ett jota om detta i bibeln?

Är inte alls insatt i Bibeln.

Citat:
Människan har ju bara funnits mellan 100 000 - 200 000 år. För det är väl Gud som skapat alla dinosaurier... eller?

Fel, Människan har funnits i hundratals miljoner år, längre än både apdjuren och dinosaurierna:

http://www.familjeliv.se/forum/thread/59336830-manniskan-hundratals-miljoner-ar-gammal-aldre-an-bade-apdjuren-och-dinosaurierna

Okej?
Citera
2016-12-20, 16:00
Medlem
Citat:
Belägg för det tack!

Belägg för det tack!

Är inte alls insatt i Bibeln.

Fel, Människan har funnits i hundratals miljoner år, längre än både apdjuren och dinosaurierna:

Den samlade vetenskapen.
Citera
2016-12-20, 16:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Har du läst Illusionen om Gud av Richard Dawkins? Där finns svar på alla argument som du radat upp.

Du svarade inte på min fråga... varför skulle Gud ta illa upp om vi närmade oss Honom?

Richard Dawkins?

Den clownen?

Här krossas Dawkins bok "The God Delusion" jäms med fotknölarna:

http://se.youtube.com/watch?v=Qsymb6UxWM0
http://se.youtube.com/watch?v=eJ1pbeXN8qo

Den fanatiskt evolutionstroende Richard Dawkins, tillika fundamentalistisk ateist, kan här inte svara på en grundläggande evolutionskritisk fråga (som de facto sänker hela evolutionsteorin), utan blir helt ställd, fullständigt mållös, och ber genant intervjuaren att stänga av kameran:

http://youtube.com/watch?v=zaKryi3605g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in