2016-12-20, 03:55
Medlem
Detta var ganska väntat egentligen. Går dåligt för IS, och det är helt rätt tid att göra en attack mot europa, med julen och allt. En symbolisk attack.

Möjligt att det kommer en attack till innan jul, för att chocka europa ordentligt.

Tusen spänn på att facebook-fåren skriver "ich bin ein berliner" på deras huvudbild
Senast redigerad av goderian2 2016-12-20 kl. 04:05.
Citera
2016-12-20, 03:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det var Michael Weiss på CNN, tror att han har koll på avstånd i Europa.
Att lastbilen misstänkts ha stulits inne i Polen är de senaste uppgifterna från tyska polisen.

Ser att man nu bekräftat att den döde i förarhytten var polsk medborgare. Ägaren till åkeriet tror att lastbilen kan ha blivit kapad.
Vi får väl se när den första förvirringen har lagt sig, jag tror den blev stulen i Berlintrakten.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag tänkte också så, men, det måste väl finnas lastbilar vid/i Berlin som också kör stål?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då ska man öppna trailer och kolla om det finns, mycket lättare om man har känningar där det hanteras stål, tänker jag. Inte omöjligt att terroristen har kontakter där det tillverkas något av stål, eller där man tar emot stål.
Men för fan, att det fanns stål i lasten är ju totalt djävla ovidkommande! Den hade kunnat vara lastad med möbler, tomater, jultidningar och nästan vad som helst och ändå göra exakt samma skada som den gjorde nu. Ekipaget är inte tyngre än 40 ton för att lasten består av stålbalkar eller i vilken form det nu var, det blir bara att man lastar en mindre volym. Du kan i stort sett koppla av trailern och göra samma skada med, det räcker gott med dragaren.
Citera
2016-12-20, 04:16
Medlem
Karembeus avatar
http://m.bild.de/news/inland/anschlag/der-taeter-vom-berliner-weihnachtsmarkt-49401702.bildMobile.html

GM är afghan eller pakistanier och kom till Tyskland i februari i år.
Citera
2016-12-20, 04:31
Medlem
Aftonbladet skriver att "passageraren" dog i ambulans på platsen..

"Två personer uppges ha suttit i förarhytten när lastbilen körde in i folkmassan. Passageraren, en polsk medborgare, fick vård av ambulanspersonal på platsen men dog av sina skador."

Så, kidnappad? Kartläsare?
Citera
2016-12-20, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
http://m.bild.de/news/inland/anschlag/der-taeter-vom-berliner-weihnachtsmarkt-49401702.bildMobile.html

GM är afghan eller pakistanier och kom till Tyskland i februari i år.
Vanligt funtade människor som knappt gått ut gymnasiet kunde dra den enkla slutsatsen att terrorister skulle komma i den massiva flyktingströmmen.
Dock kunde inte en rikskansler och alla som jobbar under henne komma fram till den slutsatsen.
Alla journalister som försvarade den här självmordspolitiken och drev kampanjer på sina tidningar under den värsta vansinniga perioden 2015 bär lika mycket skuld.

Samma sak kan sägas om våran statsminister och journalistkår.
Hur fan kan ni sova om nätterna?
Senast redigerad av Oy-vey 2016-12-20 kl. 04:36.
Citera
2016-12-20, 04:42
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Men för fan, att det fanns stål i lasten är ju totalt djävla ovidkommande! Den hade kunnat vara lastad med möbler, tomater, jultidningar och nästan vad som helst och ändå göra exakt samma skada som den gjorde nu.
Jag håller med dej 100% och förstår inte vad CNN:s terrorexpert ville ha sagt med stålet. Han verkade förövrigt dåligt påläst om just detta fall för att göra uttalande på en så stor plattform som just CNN. CNN:s rapportering har varit riktigt dålig och intetsägande.
Citera
2016-12-20, 05:53
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Lastbilen är registrerad i Polen. Är terroristen polack? Eller stal någon lastbilen i Tyskland?
Jag som trodde att det knappt fanns några muslimer i Polen? ...har för mig det bara är någon enstaka procent men tydligen räcker det med EN idiot.

...om det nu är/var så att lasbilschauffören är polsk för jag läste något om att föraren varit försvunnen en vecka? Kan ha fått allt om bakfoten dock för jag gick och la mig innan detta skedde igår så läste om det först nu på morgonkvisten och är mer än lite nyvaken.
Senast redigerad av SurTrollet 2016-12-20 kl. 05:58.
Citera
2016-12-20, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Sund utveckling med tanke på Tysklands förflutna och stor del invånare som växt upp i ett förljuget DDR-samhälle där i stort sett alla "nyheter" var politiskt formade lögner. Media ska rapportera objektivt och återspegla sanningen. Bra att tyskland lämnat träsket bakom sig. Som det är nu i Sverige har vi en media som ljuger om aktuella händelser på grund av politiska orsaker. Har en afghansk flykting genomfört en massaker av oskyldiga tyskar så rapporterar man vad som hänt. Objektivt.

Förra året beviljade Polen asyl åt ca 50 negrer, araber och muhammedaner!
En blatte som dödar en polsk chaufför och kapar hans lastbil, mycket illa.
Undrar hur många det blir 2017?

Huvudprincipen idag är att alla blattar låses in direkt med billigaste mat, ifall man saknar giltigt pass och visum. Enda rättighet är att kontakta sin ambassad.
Senast redigerad av Hultabultan 2016-12-20 kl. 05:59.
Citera
2016-12-20, 06:07
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Tysk media skriver att det är en afghansk man. Mina kusiner i Tyskland sa det just!!

"Die Welt newspaper reported that the arrested suspect is a Pakistani known to police for minor criminal offenses, but not terrorism. The newspaper also reported that the dead passenger was a Polish national."

Enligt Fox!
Citera
2016-12-20, 06:12
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Jag som trodde att det knappt fanns några muslimer i Polen? ...har för mig det bara är någon enstaka procent men tydligen räcker det med EN idiot.

...om det nu är/var så att lasbilschauffören är polsk för jag läste något om att föraren varit försvunnen en vecka? Kan ha fått allt om bakfoten dock för jag gick och la mig innan detta skedde igår så läste om det först nu på morgonkvisten och är mer än lite nyvaken.

"The Polish owner of the truck said he feared the vehicle, driven by his cousin, may have been hijacked. Ariel Zurawski said he last spoke with the driver around noon, and the driver told him he was in Berlin and scheduled to unload Tuesday morning.

They must have done something to my driver," he told TVN24. Zurawski added that the truck had been loaded with steel structures weighing 25 tons."

http://www.foxnews.com/world/2016/12/19/at-least-12-dead-48-injured-after-truck-plows-into-berlin-christmas-market-in-apparent-terror-attack .html
Citera
2016-12-20, 06:13
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
"The Polish owner of the truck said he feared the vehicle, driven by his cousin, may have been hijacked. Ariel Zurawski said he last spoke with the driver around noon, and the driver told him he was in Berlin and scheduled to unload Tuesday morning.

They must have done something to my driver," he told TVN24. Zurawski added that the truck had been loaded with steel structures weighing 25 tons."

http://www.foxnews.com/world/2016/12/19/at-least-12-dead-48-injured-after-truck-plows-into-berlin-christmas-market-in-apparent-terror-attack .html

Fanns tydligen en polsk passagerare i bilen som har avlidit.

Också enligt Fox News.
Citera
2016-12-20, 06:14
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Jag håller med dej 100% och förstår inte vad CNN:s terrorexpert ville ha sagt med stålet. Han verkade förövrigt dåligt påläst om just detta fall för att göra uttalande på en så stor plattform som just CNN. CNN:s rapportering har varit riktigt dålig och intetsägande.

For obvious reasons?

Lastbilen blir ju x ggr tyngre med en massa stål i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in