2016-12-20, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Hur har du lusten att ta sånt på skämt? Tar du för givet att man ska förstå ryska?
Nej, men jag förutsätter att man känner till google translate.
Citera
2016-12-20, 01:01
Medlem
Citat:
Hur har du lusten att ta sånt på skämt? Tar du för givet att man ska förstå ryska?

Den länken han gav dig har textning om du kollar inställningarna i videospelaren.

Här är en översatt av RT till engelska i tal: https://www.youtube.com/watch?v=BGRZspUHg08
Citera
2016-12-20, 01:04
Medlem
Citat:
Om inte CIA kanske Mossad? Jag söker efter en anledning till varför Turkiet skulle vilja göra något sånt dumt? Att mörda en ambassadör är inte något länder sysslar med. Det är inbjudan till sämre relationer och varför skulle Turkiet vilja det?

Jag är ivrig på vad Ryssland har sagt om det här fruktansvärda händelsen. Är helt inne på att Ryssarna själva vet att Turkarna inte ligger bakom det här och har sina aningar om vem eller vilka som kan ligga bakom det.
Timmar senare så sker en terror- aktion i Tyskland samma sak. Sammanträffande? Visst men också en manöver att leda bort fokus?
Räcker inte den enklaste eller rakaste förklaringen innan spekulationerna omfamnar de stora konspirationerna?

Vad som sagts om GM är iallafall att han tillhörde kravallpolisen och inte var i tjänst på brottsplatsen. Vilka eventuella säkerhetskontroller som rådde på galleriet vet jag inte, men länkad artikel skriver följande:

Citat:
Soylu said Altıntaş was born on June 24, 1994, in the Söke district of the western province of Aydın.

The minister also added that Altıntaş had been on duty for two-and-a half years at the riot police unit in Ankara and was a graduate of a police vocational school in İzmir.

Citat:
Soylu stated that Altıntaş was 'neutralized' in a special operations police operation at the scene.

Citat:
Hürriyet Ankara representative Deniz Zeyrek said the attacker first shot into the air and later shot the envoy in the back.

He shot the envoy for the second time after the scene was evacuated. It has also been reported that the attacker entered the scene by showing a police identity and wearing a suit.

Citat:
The exhibition was held by the embassy at a cultural center in central Ankara and was announced one week earlier.

A private guard does not accompany Karlov in such public occasions.

http://www.hurriyetdailynews.com/russian-ambassador-karlov-shot-in-ankara.aspx?pageID=238&nID=107512&NewsCatID=341

Enligt artikeln hade ambassadören inget personskydd vid tillställningen som annonserats med en veckas framförhållning. GM släpptes förmodligen in utan några frågor, efter att ha visat upp sin polisbricka? Det låter släpphänt. Som ambassadör för en stormakt föreligger väl alltid en allmän hotbild, och i en brännande region en speciell risk.
Citera
2016-12-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag undrar samma sak. Har sett på video hur han skjuter och sedan står och gormar och viftar med pistolen i nån minut, men vad händer sen?

Polisens insatsstyrka går in och det hela slutar med att gärningsmannen avlider på plats - det är allt jag lyckats hitta om hur det slutade.
Citera
2016-12-20, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag undrar samma sak. Har sett på video hur han skjuter och sedan står och gormar och viftar med pistolen i nån minut, men vad händer sen?
Cirka en kvart mellan mordet på ambassadören och neutraliseringen av GM genom insatsstyrkan, enligt följande:

Citat:
Mert Altintas was later killed during a gunfight with security forces, authorities told Anadolu, the Turkish state-run media agency. The operation to stop Altintas was led by special forces, Anadolu reports. He was shot about 15 minutes after the initial attack.

A graphic photo, which you can see above, shows his body after he was killed at the Ankara art gallery.

http://heavy.com/news/2016/12/mert-altintas-turkey-turkish-police-officer-russian-ambassador-karlov-assassination-shooter-gunman-p hotos-pictures/

Smert (смерть) åt Mert.
Senast redigerad av Kinuski 2016-12-20 kl. 01:26.
Citera
2016-12-20, 01:38
Medlem
RickRozays avatar
Afyfan va harligt foto, dom skjot t o m pipan, eller manteln, whatever af fran mordvapnet, nice shot!

Enligt blodsparen ska han ha statt eller suttit och blodigt till hoger, intill vaggen innan sista skuren slocknade honom.

Ocensurerat

https://cdn.liveleak.com/80281E/ll_a_s/2016/Dec/19/LiveLeak-dot-com-953_1482169876-C0DpK07WIAAsnfZ_1482169952.jpg?d5e8cc8eccfb6039332 f41f6249e92b06c91b 4db65f5e99818bddf944c4dddd4b4d4&ec_rate=230 ---------------- < Now, _that_ is art!
Senast redigerad av RickRozay 2016-12-20 kl. 01:43.
Citera
2016-12-20, 02:41
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Om inte CIA kanske Mossad? Jag söker efter en anledning till varför Turkiet skulle vilja göra något sånt dumt? Att mörda en ambassadör är inte något länder sysslar med. Det är inbjudan till sämre relationer och varför skulle Turkiet vilja det?

Jag är ivrig på vad Ryssland har sagt om det här fruktansvärda händelsen. Är helt inne på att Ryssarna själva vet att Turkarna inte ligger bakom det här och har sina aningar om vem eller vilka som kan ligga bakom det.
Timmar senare så sker en terror- aktion i Tyskland samma sak. Sammanträffande? Visst men också en manöver att leda bort fokus?

Putin sa att han ville veta vem det var som beställde mordet så Ryssland definitivt köper inte historien om att det var en ensamvarg
Citera
2016-12-20, 03:14
Medlem
Snyggt att DN skrivit att mannen "ropade slagord efter dådet". SLAGORD? Vad tror in utfallet hade blivit ifall en Nazist gått crazy och skrikit sieg heil efteråt? Deras äckliga agenda lyser igenom så hårt.
Citera
2016-12-20, 04:20
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
För att den som spelade in visste att han/hon inte riskerade att dödas. Gulenister vilel övertyga alla att det är "Al-Nusra" och då måste ju nån spela in hela teatern.

Är detta något som du "hört" på turkisk media igen?

Menar du att kameramannen var en gulenist i maskopi med mördaren?
Och turkiska säkerhetstjänstens personal i gallerian, alltså de som inte ingrep omedelbart mot islamisten utan lät mördaren hålla tal och köra sina allah snackbar... var de gulenister i maskopi med kameramannen och mördaren?

Du har fått agera som trådens pajas. Riktigt underhållande. Allt är gulenisternas verk.

Seriös fråga: var det en gulenist som sköt John F Kennedy?

Och en sista fråga för säkerhets skull... Var det gulenister som låg bakom turkarnas folkmord på miljoner oskyldiga kristna armenier, greker och assyrier?
Citera
2016-12-20, 04:25
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lust att bidra med några källor för din information?

Vilka tror du hans källor är?

Finns ingen fri media i skurkstaten "Turkiet". Alla som inte följer diktatorn Erdogans och propagandaministeriets linje kallas "gulenister" och försvinner.
Citera
2016-12-20, 04:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Snyggt att DN skrivit att mannen "ropade slagord efter dådet". SLAGORD? Vad tror in utfallet hade blivit ifall en Nazist gått crazy och skrikit sieg heil efteråt? Deras äckliga agenda lyser igenom så hårt.
På tal om äcklig agenda så sitter ju du och ljuger rakt ut. Det står ju om att han skrek Allah akbar och hela fan. Varför ljuger du?
Citera
2016-12-20, 04:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Men förhelvete han bedriver vetenskaps skolor, hans skolor är superpopulära till och med i bibelbältet i USA, i Tyskland, ja över hela Världen.
Det är sekulära skolor med naturvetenskap som inriktning.

Du kanske ska kolla vem han är innan du svärtar ned honom, de som skriver om Gulen på flashback är turkiska islamister, dem beskyller honom för allt som händer.

Vänta lite nu - DU ska kanske läsa på lite om vem han är? Du ogillar ju uppenbarligen Erdogan som du höjer Gulen till skyarna. Vem är det som lärt upp Erdogan? Jo Gulen. Gulen vill se en islamistisk utveckling - det vill inte jag.

Efter att Gulen "utvandrat till USA pga hälsoskäl" så sa han att gulenrörselsen hade positioner inom den turkiska administrationen och juridiska apparaten, men att man först när det blev lämpligt skulle framträda för att omvandla det existerande systemet i islamsk riktning

Jag beskyller inte honom för ALLT som händer. Men jag finner det rätt intressant att Rysslands nyheter gått ut med den spekulationen. Jag finner den som ett mycket troligt scenario. Har dock inte uppdaterat mig i ämnet då jag är nyvaken.

I övrigt är jag fri att spekulera precis som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in