Vilka inlägg vilka inlägg, jag blev rätt tårögd över hur folk är så naiva och så dumma att jag skäms över mänskligheten.
Jag går rakt ut på sak och frågar vilket land som tjänar mest på att en rysk ambassadör mördas i Turkiet?
Vad skulle Turkiet tjäna på det om det nu är dom själva som ligger bakom det? Vad jag förstått så försöker dom bygga på den försämrade relationen dom haft sen man sköt ner det ryska planet?
– Ikke glem Aleppo! Ikke glem Syria!, ropte angriperen.
Deretter skrek han: «Hold dere unna! Hold dere unna! Bare døden vil ta meg bort herfra. Alle som er innblandet i denne undertrykkelsen, kommer til å dø, én etter én, ropte han videre.
Angriperen ropte også «hevn» og «allahu akbar» (Gud er størst) og fyrte av minst åtte skudd, ifølge en AP-fotograf på stedet. Angriperen ødela også flere bilder på utstillingen.
Ett misslyckad polis. Det är viktigt att påpeka att GM var en misslyckad polis. Det luktar CIA som sökte upp den deppiga killen och zombierade honom.
Om inte CIA kanske Mossad? Jag söker efter en anledning till varför Turkiet skulle vilja göra något sånt dumt? Att mörda en ambassadör är inte något länder sysslar med. Det är inbjudan till sämre relationer och varför skulle Turkiet vilja det?
Jag är ivrig på vad Ryssland har sagt om det här fruktansvärda händelsen. Är helt inne på att Ryssarna själva vet att Turkarna inte ligger bakom det här och har sina aningar om vem eller vilka som kan ligga bakom det.
Timmar senare så sker en terror- aktion i Tyskland samma sak. Sammanträffande? Visst men också en manöver att leda bort fokus?
– Ikke glem Aleppo! Ikke glem Syria!, ropte angriperen.
Deretter skrek han: «Hold dere unna! Hold dere unna! Bare døden vil ta meg bort herfra. Alle som er innblandet i denne undertrykkelsen, kommer til å dø, én etter én, ropte han videre.
Angriperen ropte også «hevn» og «allahu akbar» (Gud er størst) og fyrte av minst åtte skudd, ifølge en AP-fotograf på stedet. Angriperen ødela også flere bilder på utstillingen.
Gulen, Mossad eller CIA hade inget med mordet att göra. Jag skulle gissa på Erdogans anhängare och MHP:s gråa vargarna. Minns ni mordförsöket på påven John Paul II? En ung turk låg bakom den också.
After training he went to work for the far-right Turkish Grey Wolves.
On February 1, 1979, in Istanbul, under orders from the Grey Wolves, he murdered Abdi İpekçi, editor of the major Turkish newspaper Milliyet. After being denounced by an informant, he was caught and sentenced to life in prison. After serving six months, he escaped with the help of Abdullah Çatlı, second-in-command of the Grey Wolves, and fled to Bulgaria, which was a base of operation for the Turkish mafia. According to investigative journalist Lucy Komisar, Mehmet Ali Ağca had worked with Abdullah Çatlı in the 1979 assassination, who "then reportedly helped organize Ağca's escape from an Istanbul military prison, and some have suggested Çatlı was even involved in the Pope's assassination attempt". According to Reuters, Ağca had "escaped with suspected help from sympathizers in the security services".[9] Lucy Komisar added that at the scene of the Mercedes-Benz crash where Çatlı died, he was found with a passport under the name of "Mehmet Özbay" — an alias also used by Mehmet Ali Ağca.[10]
-
Turken Omer Guney mördade tre kurdiska kvinnor i Paris, när han skulle förhöras på nytt så dog han i sjukhuset igår. Han hade kopplingar till turkiska MIT.
“He was the only suspect sent for trial, scheduled to start next month, on charges of "murder in relation to a terrorist enterprise" over the killings of the three women, including Sakine Cansiz.” AFP wrote.
Turkiska underättelsetjänsten, polisen, staten, maffian, militären. Står bakom dessa mord och mordförsök. Att skylla det på någon annan är patetisk, varför mördade de grabben? Så att sanningen inte skulle komma ut. Putin skulle vilja ha honom utlämnad.
Gissar på att det är extremism och lite missnöje som kommer ut på detta viset.
Rysslan lär inte starta krig innan Nato kastat ut Turkiet. Och det kommer inte att hända på länge.
Och när det händer kommer inget civiliserat land att protestera.
Och när det händer kommer inget civiliserat land att protestera.
Det är väl klart att länder kommer att protestera om Ryssland bestämmer för att återigen invadera ett självständigt land.
Kul att se hur fort konspirationsteorierna börjar flöda.
Sannolikheten är dock större att det var en ensam turkisk nationalist som begick dådet och inte någon hemlig världsregering.