2016-12-19, 21:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Äsch, jag har det bara fint, och framför allt sover jag gott om natten viss om att inte behöva bli ruinerad pga oförutsedda omständigheter. Men tack för den nyliberala omtanken

Men då så, var nöjd med ditt liv och sluta böla.
2016-12-19, 22:08
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men då så, var nöjd med ditt liv och sluta böla.
Hetsa inte upp dig över mig, varför njuter du inte av att bokstavligen ligga på topp istället
2016-12-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Mayhaps mayhaps, men nu är du lite för egocentrisk. Allt handlar inte bara om dig.
När jag skrev "Ni" så omfattade det väldigt många fler.

Vänligen definera då, så vi slipper missförstånd.
2016-12-19, 22:13
Medlem
Citat:
Hetsa inte upp dig över mig, varför njuter du inte av att bokstavligen ligga på topp istället

Av den enkla anledningen att han inte ligger så mycket på topp som han vill göra sken av.
2016-12-19, 22:42
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Av den enkla anledningen att han inte ligger så mycket på topp som han vill göra sken av.
På toppen av bubblan. På toppen av livet. Allt är bra och inget kan gå fel. Osannolika saker som att ryska ambassadörer i NATO-länder blir skjutna, lastbilar som rammar julmarknader och en framtida minskad betalningsvilja/-förmåga, ja, sånt kan inte räknas fram matematiskt och kommer därför inte att inträffa.
2016-12-19, 22:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag gör det och bölar inte som du men det hindrar inte att jag debatterar.

Citat:
På toppen av bubblan. På toppen av livet. Allt är bra och inget kan gå fel. Osannolika saker som att ryska ambassadörer i NATO-länder blir skjutna, lastbilar som rammar julmarknader och en framtida minskad betalningsvilja/-förmåga, ja, sånt kan inte räknas fram matematiskt och kommer därför inte att inträffa.

När du blir lite äldre kommer du att inse att det alltid finns oro i världen men livet går vidare ändå. Så länge jag kan minnas har det alltid funnits en rad saker som folk har trott ska leda till krasch.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-12-19 kl. 22:47.
2016-12-19, 23:17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Försök vara lite mindre egocentrisk. Det handlar inte bara om dig.
När du skriver om mig så handlar det om mig. Så enkelt är det. Du kan självfallet försöka hävda en annan intention här och skylla utfallet på diverse utvecklingsdefekter och svårigheter i vardagen, men det spelar i slutändan ingen roll - om du har svårt att förstå vad du skriver så är det ändå din uppgift, ingen annans, att kompensera för det. Personliga orsaker ändrar liksom inte resultatet.

Om du inte klarar av att hålla greppet i ett större sammanhang eller ens formuleringar över flera rader så får du väl helt enkelt tona ned ambitionerna till något du klarar. Det vore i sammanhanget absolut inget att skämmas för. Värre är det med den röra du gång på gång ställer till när du misslyckas, och på kuppen smetar dina märkliga åsikter på andra användare. Tydligen utan flit, om vi ska tro på dig här.
Senast redigerad av Trillske 2016-12-19 kl. 23:27.
2016-12-19, 23:47
Medlem
Citat:
Mycket mer än vad? Min poäng är ju att ni/de som hängt med i svängen i många år har betalat markant mindre än vad dagens förstagångspyramidare får göra och nu förnöjt sitter och mässar att dagens priser är skäliga.

Buhu.
Jesses, du får väl försöka läsa något sånär innantill iaf.
Betala mer än vad "det kostar" som du uttryckte det.

Vem menar du skulle ha betalat mellanskillnaden åt oss när vi köpte första gången och de gånger vi flyttat?
Du kan inte ha tänkt för fem öre.
2016-12-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
När du skriver om mig så handlar det om mig.
Men nu skrev jag inte om dig. Utan om bubbelpratare.

Sedan när blev bubbelpratare identiskt med dig? Som sagt försök vara mindre egocentriskt. Du är inte den enda tokstollen i tråden.

Senast redigerad av Alpha101 2016-12-19 kl. 23:54.
2016-12-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Vänligen definera då, så vi slipper missförstånd.
Ska jag definiera ordet "Ni"? Ett vanligt ord i Svenskan, som till och med förstaklassare i grundskola förstår. Är det för komplicerat för dig?
Ja, inte så att så mycket förvånar mig av det jag läser i tråden. Men har det inte gått för långt nu?
2016-12-20, 02:41
Medlem
Citat:
Mycket mer än vad? Min poäng är ju att ni/de som hängt med i svängen i många år har betalat markant mindre än vad dagens förstagångspyramidare får göra och nu förnöjt sitter och mässar att dagens priser är skäliga.

Buhu.

Det där är säkert en stor del av sanningen, och det finns nog hundratals olika sätta att tackla bostadsmarknaden, beroende på ålder, yrke, tur, otur, personlighet osv.

Vissa har hanterat sina affärer ärligt och idogt, tänkt sunt och jobbat hårt, och vissa har bara åkt med på ett bananskal, utan koll alls ... och det är ju lätt att låta stöddig i denna tråd - där man är anonym.

Man kan ju undra hur många lyckostar (som köpt loss, köpt bostäder som blev värdefulla utan att det var tänkt så osv) som sitter och skryter på nätet, fast dom bara är kloner av Forrest Gump

De som "köpte loss" (som det fint heter) är ju en särskilt härlig grupp, som blivit hårdsponsrad av skattebetalarna. Inget bråkande och konkurrerande här inte. Det var bara att "köpa loss", till ett pris som inte hade med nån sund marknad att göra alls ... och så har vi sköna ränteavdrag, superlåg ränta, låga eller obefintliga amorteringskrav osv ...

Ingen kan förneka att bostadsmarknaden har blivit smörjd de senaste åren ...

Och när skiten sjunker ihop som en sufflé kommer man ändå att skrika "Det är statens fel, som ströp marknaden!" Som vanligt ... Dumma staten ... och att staten betalar för en uppumpad marknad som i princip ligger i respirator, det är ingen tacksam för ...

Den här instabila Frankenstein-marknaden (som är ett lappverk av marknadsmässiga och statliga tillfälligheter) kommer inte att hålla så länge till ...

Jag kan se vissa uppenbara faror för tillfället, men finner ingen anledning att tjata om dom, och diskussionen i tråden känns helt kluven och omöjlig att föra ... det går ju inte att bemöta människor som tror att jorden är platt liksom ... eller människor som tror att en superlåg ränta är nåt att lita på ...

... eller människor som jobbar stenhårt på en spekulationsmarknad, utan att själva förstå att det är en spekulationsmarknad Det är ju helt sjukt ...

Tråden är kluven. Och det går inte att kommunicera med det motsatta lägret, som lever i total förnekelse ...

Och att diverse debattörer skriver jättelånga inlägg som helt misslyckas med att bemöta mina centrala argument, samtidigt som jag anklagas för att ignorera meddebattörernas argument, det tycker jag bara är komiskt

Någon krasch tänker jag inte sia detaljerat om. Jag saknar helt kunskaper för att skissa en sådan, men jag är säker på att den kommer. Jag tror dock inte att jorden går under. Och hela bostadsmarknaden kommer inte att implodera ... jag tror att de största sprickorna kan uppstå där man minst anar det, tex i nybyggda skrytområden ...

Jag tror också att vi S-holmare kommer att få käka upp vår självgodhet, och ingen kommer att tycka synd om oss
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-12-20 kl. 02:44.
2016-12-20, 03:21
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Men nu skrev jag inte om dig. Utan om bubbelpratare.

Sedan när blev bubbelpratare identiskt med dig? Som sagt försök vara mindre egocentriskt.

Alltså, om jag inte visste så mycket om din nedsatta förmåga vid det här laget skulle jag förstås frågat om det är det svenska språket du har problem med. Men det är liksom inte en chans, det är inte ett ord som "ni" du inte fattar. Det är analysen du inte fattar så fort du använder ord som "ni", för plötsligt blir mer än en person inblandad och du får totalt hjärnsläpp. Det är som när du ska lägga ihop två olika dataset för en analys - ditt huvud exploderar och du skriver något långt inlägg under mer eller mindre psykos istället.

Du kommer inte fatta det här heller, så spoilern är inte ämnad för dig. Det är bara en recap så andra slipper lägga tid på det.

Citat:
Men har det inte gått för långt nu?
Jo, det har gått för långt. Alldeles för långt. I den tråd av lägst kvalitet jag någonsin följt är du den dummaste deltagaren vid det här laget. Du har sedan länge passerat Svennes obildade nonchalans och Kurts charmiga bonde-bubbla, men nu är du fan bevisat dummare än Strausburg, snubben som dels inte gjorde ett enda försök att vara seriös, dels var hög på märkliga kombinationer av substanser när han skrev i forumet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in