2016-12-19, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Andreas på SVT: "Det kan vara en olycka"

SVT i ett nötskal
Det är medveten desinformation.
Citera
2016-12-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Andreas på SVT: "Det kan vara en olycka"

SVT i ett nötskal

Haha, jag tänkte också på det. När ska dom sluta med sin vänsterpropaganda!
Citera
2016-12-19, 23:33
Medlem
Provokatörs avatar
Medias hantering av bilolyckan/terrorattacken i Berlin 2016-12-19

Medias hantering av den förmodade terrorattacken i Berlin, hittills har dom hunnit svamla om:

Kan ha utförts av högerextremister -SVT
Uttrycker oro för att röster kommer höjas för minskad invandring -SR
Incident - SVT
Intervju med syrisk flykting -TV4
Oroas att det ska utnyttjas av högerextrema och invandringskritiska grupper och raljerar om ogenomtänkta tyska tweets. SVT
Kan vara en olycka. 23:38 -AB

Att USA skickat ut en terrorvarning för just attacker mot julmarknader utförda av islamister nämner dom inte:

Citat:
Europe Travel Alert
LAST UPDATED: NOVEMBER 21, 2016
---
The Department of State alerts U.S. citizens to the heightened risk of terrorist attacks throughout Europe, particularly during the holiday season. U.S. citizens should exercise caution at holiday festivals, events, and outdoor markets. This Travel Alert expires on February 20, 2017.

Credible information indicates the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL or Da'esh), al-Qa'ida, and their affiliates continue to plan terrorist attacks in Europe, with a focus on the upcoming holiday season and associated events. U.S. citizens should also be alert to the possibility that extremist sympathizers or self-radicalized extremists may conduct attacks during this period with little or no warning. Terrorists may employ a wide variety of tactics, using both conventional and non-conventional weapons and targeting both official and private interests.

While extremists have carried out attacks in Belgium, France, Germany, and Turkey in the past year, the Department remains concerned about the potential for attacks throughout Europe. If you are traveling between countries in Europe, please check the website of the U.S. Embassy or consulate in your destination city for any recent security messages.

https://travel.state.gov/content/passports/en/alertswarnings/Europe.html

Vad har ni reagerat över? Fyll gärna på med citat och länkar. Normalt får man söka sig till utländsk media för att få en något sansad rapportering, men nu är fokus på hur vår svenska media (miss)sköter sin rapportering.Lyssna noga på flosklerna som just nu sprutar ur redaktionerna.

/Provokatör
Citera
2016-12-19, 23:37
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citerar från den andra tråden

Rashid Musa, ordf i Sveriges Unga Muslimer, verkar tycka att detta är en särskilt rolig måndag.

Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Tvivlade på att ens han kan vara så jävla korkad, men du har rätt.
https://www.facebook.com/rashid.musa

http://forumbilder.se/FC023/musa

Fy fan, när ska SVT å dess gelikar gå ut med chockrubriker kring detta? Inte undra på att SUM blev utan statligt stöd.
Senast redigerad av Knapptryckarn 2016-12-19 kl. 23:41.
Citera
2016-12-19, 23:49
Medlem
Belavias avatar
Det här var ganska intressant! Jag ska erkänna att jag ibland tänker att flashback tar i och överdriver angående medias vänsterpropaganda!

Men nu kunde man följa allt direkt, era kommentarer live, och svt live!

Intressant, hur uppenbart MSM grumlar allt, när det tickade in uppgifter från övrig håll i världen om muslimskt terrordåd så rapporterade ni flashbackare om det direkt, medan svt pratade om olycka eller högerextremistiskt dåd, och tjatade om Polen!

Att få det här i realtid gav mig en lektion måste jag erkänna
Citera
2016-12-20, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det här var ganska intressant! Jag ska erkänna att jag ibland tänker att flashback tar i och överdriver angående medias vänsterpropaganda!

Men nu kunde man följa allt direkt, era kommentarer live, och svt live!

Intressant, hur uppenbart MSM grumlar allt, när det tickade in uppgifter från övrig håll i världen om muslimskt terrordåd så rapporterade ni flashbackare om det direkt, medan svt pratade om olycka eller högerextremistiskt dåd, och tjatade om Polen!

Att få det här i realtid gav mig en lektion måste jag erkänna

Ranstorp sitter i studion och spekulerar när Flashback redan har resonerat sig fram till hur det bör ha gått till och vem som ligger bakom. Ett jäkla trollande från MSM må jag säga.
Citera
2016-12-20, 00:15
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ranstorp sitter i studion och spekulerar när Flashback redan har resonerat sig fram till hur det bör ha gått till och vem som ligger bakom. Ett jäkla trollande från MSM må jag säga.
Flashback? SVT skulle alltså inte ha tillgång till utländsk mainstream-media?
Citera
2016-12-20, 00:21
Medlem
GormDenGamles avatar
När kommer Jerzy in och orerar..?
Citera
2016-12-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Citerar från den andra tråden

Rashid Musa, ordf i Sveriges Unga Muslimer, verkar tycka att detta är en särskilt rolig måndag.

Fy fan, när ska SVT å dess gelikar gå ut med chockrubriker kring detta? Inte undra på att SUM blev utan statligt stöd.

Är det på riktigt hans tweet? Muslimens Sanna ansikte - fy fan!
Citera
2016-12-20, 00:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Flashback? SVT skulle alltså inte ha tillgång till utländsk mainstream-media?

SVT har tillgång till precis allt, så istället för att konsultera en spekulerande terrorexpert så kunde de läst i forumet, där stod precis samma sak, lite till, och dessutom timmar tidigare.

Media bara svamlar för att fylla ut etern, de måste säga något, men det blir mest bara halvtaskigt, upprepningar av obekräftade spekulationer och ett blottande av okunskap. Troll!
Citera
2016-12-20, 01:01
Medlem
kraftfoders avatar
Givetvis kommer detta att "hycklas ner" i media, framförallt i svensk media.
(Jag har slagit samman "tystas ner" samt "hycklas" till "hycklas ner", sorry för detta men tycker det är passande.)

Undertecknad har sedan barnsben roats av att det finns ett tyskt shampoo-märke som heter "Schwartzkopf". Loggan är en svart skalle. Givetvis är det en "schwartzkopf" som ligger bakom skiten.
-Skulle förvåna om det är en "weisskopf"!
Citera
2016-12-20, 01:03
Medlem
Fizzlors avatar
Att följa svensk MSM vid dessa händelser är verkligen att be om att bli vilseledd. Det tar ofta timmar innan man går ut med detaljer som redan bekräftats på annat håll, självklart är det alltid info gällande gärningsmännens etnicitet och religiösa hemvist.

Sen det obligatoriska jävla "men stackars muslimer som får utstå massa hat nu..."
Inte alls synd om tyskarna som har hundratusentals potentiella IS-krigare på sin bakgård och som riskerar att bli kebabslamsor när de besöker julmarknaden med familjen. Nej, det är fittmuslimerna vi ska tycka synd om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in