2016-12-19, 23:50
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det där låter märkligt. Varför skulle de ta med honom.

Enklast vore om de skulle ha kapat lastbilen, mördat honom och sedan dumpat honom i något skogsparti innan dådet.

Fanns väl inget lämpligt ställe så centralt.
Citera
2016-12-19, 23:50
Medlem
Det verkar vara en solklar kapning av långtradaren där chauffören dödats innan dådet. Förmodligen har kapningen skett på någon rastplats i Tyskland och terroristen kan ha kört med ett lik bredvid sig hela vägen. Min teori.
Citera
2016-12-19, 23:52
Medlem
Expertisen dömer ut det konto ( PMU of Iraq ) som refererat till att IS tagit på sig dådet via någon av sina kanaler:

Citat:
Rukmini Callimachi ‏@rcallimachi 23 min
1. I'm always baffled by news outlets that jump the gun on ISIS claims of responsibility. This one is sourced to the PMU of Iraq
---
Rukmini CallimachiVerifierat konto
‏@rcallimachi
2. If we should know anything by now, 2.5 years into the meteoric rise of ISIS, it's that they don't need proxies to claim their attacks
---
Rukmini Callimachi ‏@rcallimachi 17 min
3. If this is ISIS - and we don't yet know it is - ISIS will claim it through its usual channels including Amaq, Nashir, Khilafa News, Bayan

Man kan alltså glömma uppgifterna om att IS tagit på sig terrordådet än så länge. Men fullt möjligt att det kommer i ett senare skede, de brukar inte vara blixtsnabba.
Citera
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nej, det är inte särskilt troligt att han syftade på Merseysidederbyt. Han skrev alltså inlägget precis när nyheterna om Berlinhändelserna kom.

Jag sprider inte skit. Någon påstod att han skrev inlägget, 20:37, om ett fotbollsmål som gjordes ungefär två timmar senare. Det är att sprida skit.
Han skrev "vem sa att måndagar var tråkiga" en kvart innan matchen började och satte sig sedan för att glo på matchen. Sen kan du måla upp va fan du vill. Jag såg nyheterna om attacken först i halvtid. Då var klockan 21.45.
Citera
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Det verkar vara en solklar kapning av långtradaren där chauffören dödats innan dådet. Förmodligen har kapningen skett på någon rastplats i Tyskland och terroristen kan ha kört med ett lik bredvid sig hela vägen. Min teori.

Lastbilen har kapats i Berlin enligt chaufförens släkting/lastbilens ägare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men varför ha med ett lik i lastbilen?

Lata terrorister som inte orkar dumpa kroppen?

Att en kropp upphittas är väl generellt mer misstänkt än att "kroppen" i detta fallet bara inte svarar i sin telefon ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Det är inte helt sant. Om all form av övervakning är möjligt för privatpersoner, så kommer de enda som drabbas av detta vara regimer, terrorister och kriminella.

Det är därför det är så dåligt att begränsa möjligheten till kameraövervakning för privatpersoner. Kriminella kan alltid använda sådan till ofog, medan civila och skötsamma bara begränsas.

Privatlivet går att anpassa till att bygga väggar som gör det svårt att se igenom, men inte omöjligt när nöden så kräver. Varför skall jag vara rädd för att visa mitt kön eller mina individuella "skithemligheter" när hela världens existens står på spel.

Vågen och ögonbindeln.....
Tror du missförstår mig, jag menar inte att övervakning kommer vara till FÖR den vanlige privatpersonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Förarens kusin heter Ariel, så troligtvis är föraren jude.

Skärp dig; det finns mindre än 10 000 judar i dagens Polen, och i Gdansk (som bytte befolkning helt efter kriget) finns det på sin höjd ett par hundra stycken och de flesta av dessa är verksamma inom kultur, muséer, medier och högre utbildning. (Jag har bott och arbetat just inom en av de grenarna i staden i sju år, så jag tillåter mig påstå att jag har viss koll.) Rundlagda lastbilschaufförer i femtioårsåldern med judisk bakgrund; tja, jag kan ju inte säga med 100% säkerhet att det inte stämmer, men, men...
Flashback har sina poänger, men en del vildsinta saker man får läsa här, ja, vad ska jag säga...

Ett tillägg; efternamnet är Żurawski; jag kan återigen inte svära till 100% att det aldrig har funnits en polsk jude med det efternamnet, men det är väldigt typiskt polskt och allt annat än typiskt polsk-judiskt.
Om det nu är okej på Flashback med riktiga kunskaper istället för snabbt tyckande...
Senast redigerad av Jatroddejavaprometeus 2016-12-19 kl. 23:57. Anledning: Tillägg
Citera
2016-12-19, 23:53
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Visst men mörkläggning var den första reaktionen på överfallen på kvinnor i Köln på nyåret.

Jo, detta kan de knappast mörklägga om de även skulle vilja. Rån, våldtäkter, misshandlar, gruppvåldtäkter och pedofili är dåd som är vardagsbrott och går kanske enkelt att smyga undan. Att en lastbil åker in Tysklands huvudstad på en julmarknad och har ihjäl flera oskyldiga människor är troligtvis inte lika lätt. Vanliga övergrepp och våldtäkter och rån förklaras de i sina huvuden med språkförbistring, rasism och dålig utbildning. Men inte massmord ingår inte i de mångkulturella dårarnas plocksallad av ursäkter för muslimskt beteende.
Citera
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
En död lastbilsförare i hytten, en död passagerare och en som flyr från platsen efter att ha kört ihjäl nio människor?

Japp, måste vara ett sjukdomsfall. Ett mentalt, akut sådant. Diagnosen heter Islamia Muslima.

Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Sjukdomsfall där föraren efter att ha kört ihjäl 9 människor och skadat 50 för att sedan springa bort ifrån platsen? Inte för att tala om att stället inte var i anslutning till en ordentlig väg. Det är väl snarare en önskedröm istället för en spekulation.

Well, GM kan ha drabbas utav akut psykos eller något liknande som ju i vanliga fall är patentskyddat av vita GM för vita GM allena. .
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick

Nja vi vet att chauffören pratat med sin fru vid kl 16 och är då i någon förort där han säger att det vimlar av muslimer och verkar osäkert. Mer troligt är att han stannat för mat, pissa eller tanka i fel stadsdel och en muslimjävel har tagit sig in i bilen och bragd av chauffören om livet när han kom tillbaka.

EDIT: Anledning till att han inte dumpade kroppen kan vara två: 1. Risk att upptäckas innan dådet ökar om någon hittar en kropp ligga och skräpa någonstans. 2. Hans tanke var kanske att han trodde han skulle kunna smita obemärkt och att chauffören på så sätt blir MGM.
Senast redigerad av Ragge81 2016-12-19 kl. 23:56.
Citera
2016-12-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nej, det är inte lika troligt som något annat. En död chaufför och en flyende person innebär att sjukdom inte alls är särskilt troligt.

Tvärtom. Chauffören har dött vid ratten, sådant händer, och sedan har ekipaget farit in bland marknadsstånden. Spelevinken som sprang iväg kan ju ha tusen skäl till det, och behöver inte vara terrorist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in