2016-12-19, 23:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Jag tror att vi får veta att GM var IS först när Merkel talar.

När ska den gamla kommunistkärringen tala?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
"Bild" säger åtminstone två intressanta saker (nya?), den gripna är definitivt inte den vanliga föraren av lasbilen som tydligen borde vara åkeriägarens kusin, samt att lasbilen åkte in i folksamlingen med släckta lycktor.

http://www.bild.de/regional/berlin/weihnachtsmarkt/lkw-rast-in-menschenmenge-49397292.bild.html

Sedan får man värdera "Bilds" trovärdighet själv.

Det troliga är definitivt att den polske chauffören blivit dödad först.
Sedan har GM tagit bilen och kört in i folksamlingen.

Om det skulle visa sig GM är en blatte, kommer detta få stora konsekvenser.
Framför att kommer Polen och V4-länderna få vatten på sin kvarn, när det gäller att neka tillträde för negrer och araber!
Citera
Medlem
Prillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Kanske dags att ha realtidsövervakning inklusive datorsystem i alla lastbilar med IFF koder.
Hjälper inte. Scania och Volvo har provat. Läcker ut direkt och inom ett halvår kan du köpa samma program via asien.

De skulle gå iväg från plasthandtag och klena lås till rejäla grejer till att börja med för att försvåra att man kommer in?
Citera
2016-12-19, 23:15
Medlem
Koyaks avatar
Svt säger att det inte rör sig om en kapning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det var inte svar på min fråga. Jag vill inte som du bara tro. Jag vill veta.

Svaret är att det inte är en olycka. Det kan nog vem som helst med någon form av slutledningsförmåga lista ut.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det var inte svar på min fråga. Jag vill inte som du bara tro. Jag vill veta.

Vad är mest sannolikt tror du? Och varför i helvete inbillar du dig att du kan få definitiva svar på ett svenskt nätforum?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
När ska den gamla kommunistkärringen tala?

Jag tyckte att en norska på svt sa att det är imorgon.

Kanske var det att polisen har presskonferens imorgon. Höre bara orden pressekonferense imåern.
Senast redigerad av werdo 2016-12-19 kl. 23:18.
Citera
2016-12-19, 23:16
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillen
Hjälper inte. Scania och Volvo har provat. Läcker ut direkt och inom ett halvår kan du köpa samma program via asien.

De skulle gå iväg från plasthandtag och klena lås till rejäla grejer till att börja med för att försvåra att man kommer in?

Då är lastbils-orubbliga betongblock enda skyddet.

... och givetvis noll tolerans för all form av fundamentalistisk tro. Chippning, fängelse och i slutändan destruktion, som enda lösningen för fullgott skydd.
Senast redigerad av SituationReport 2016-12-19 kl. 23:18.
Citera
Medlem
Prillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
företaget hade precis köpt en ny Scania, tyskjävlar av avundsjuka brukar trilskas med polska chaufförer, de sade till honom att vänta till imorgon..., trots att han kom på morgonen,

hade tysken lossat hans last då hade han lämnat Berlin för länge sedan,

dessutom fick han inte parkera på företagets parkering utan på gatan där det fanns en massa islamiska föreningar, halal charkuterier och moskéer,
Wytam!
Vart får du all info ifrån?
Låter rätt vettigt då jag själv kör på utlandet.
Och har själv sett sånt här skit hända mot just öst Chaffisar......
Citera
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Nu kan väl ändå inte Merkel vinna nästa år, detta måste vara nådastöten... Eller är tyskarna så dumma och naiva att de röstar på henne igen?
Europas näst mest godtrogna och lättlurade folk kan mycket väl rösta fram batikhäxan igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Svt säger att det inte rör sig om en kapning.

Dom pratar i nattmössan. Det är en plåga att lyssna på SVT i hopp att det ska sippra fram lite ny information då och då.
Citera
2016-12-19, 23:17
Medlem
Brukar alltid komma någon teori om att våldsamma datorspel ligger bakom sådana här "rampages"/"Kill frenzys", så vi suger väl lite till på den karamellen.

För övrigt är tysk polis känd för att läcka väldigt lite till media, minns dådet i Munchen. I princip inget kom ut i media, men de löste iofs fallet bra, så förtroendet för tysk polis är högt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in