2016-12-19, 20:22
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Ja det är vederlagt.

Turkisk polis som i "poliskåren" ...?

Visst var han polis, men han gjorde ju det i egenskap av terrorist.
Citera
2016-12-19, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Vi vet redan att han var polis så givetvis har han vapenträning.

Men det gör inte mitt inlägg mindre korrekt.
Citera
2016-12-19, 20:23
Avslutad
IS har väl mest att gynna ifrån att fortsätta destabalisera turk-ryska förhållanden?
Citera
2016-12-19, 20:24
Medlem
I min värld har Erdogan yttersta ansvaret för Ambassadörens säkerhet och jag gissar att ni alla håller med
Citera
2016-12-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Verkar som klippet som legat ute på youtube plockas bort ganska snabbt, här är samma klipp på liveleak istället.

http://www.liveleak.com/view?i=4de_1482167380

Ser ju ganska skumt ut ändå, hade han inga säkerhetsvakter eller nå? han stod alltså och höll ett tal i en byggnad helt utan vakter runt sig ? smart....

editch vad är det som väcklar ut sig på kroppen efter 12 sek egentligen? en ficka?
Senast redigerad av pederN 2016-12-19 kl. 20:27.
Citera
2016-12-19, 20:25
Medlem
Erik Östs avatar
Ursäkta men som ryss i Turkiet oavsett borde man inte bära skottsäker väst och speciellt när man är ambssadör ?
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilgachark
Trots att han var skjuten med 8 skott syntes det inget blod eller skotthål när han låg barbröstad i ambulansen hur är det ens möjligt?
Falseflag? Det är bara vissa öppna som klarar av att ta in att det kan vara falsflag. Andra blir obekväma o kallar en foliehatt.
Andra lustiga saker är att mördaren är ensam med ambassadören och sen efter skotten får stå i 30 sek
utan att någon ingriper.

Ju mindre ett våldsdåd ser ut som hollywoodfiction, desto större är sannolikheten att man får läsa det engelska uttrycket "false flag" (låter det inte lika spännande på svenska?) i en Flashbacktråd.

Varför skulle det nödvändigtvis synas blod och skotthål framifrån när någon blir skjuten i ryggen med vad som kan antas vara den turkiska polisens expanderande tjänsteammunition?

Vad är lustigt med att folk är upptagna med att springa eller ligga på golvet i några sekunder efter en skottlossning, särskilt med en kvarvarande gärningsman som riktar sitt vapen mot folk medan han gormar att folk ska hålla sig borta? Vi vet ingenting om hur det såg ut i lokalen med avseende på eventuell övrig närvarande polis- och säkerhetspersonal.

Och även om det hade varit något udda med något av ovanstående skulle det fortfarande inte peka på falskflaggoperationer, judar och rymdödlor.

Ockhams rakkniv säger att när en turk skjuter en företrädare för den ryska regeringen, gormar om Aleppo och Allans Snackbar och pekar med ett finger mot skyn, så är det helt enkelt en islamist som skjuter en fiende.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan du göra något annat än att påpeka självklarheter? Ingen seriös person kommer i detta skede börja tro att Erdogan beordrade mordet, du kan vara lugn.
Nähä, då är det väl 80 % oseriösa skribenter i denna tråd, knappast mitt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av cokeboy
Vad i tusan får du det ifrån? Det är inte IS syriska armén har stridit emot i Aleppo på det senaste. Det har varit andra rebellgrupper (många islamistiska) som har haft kontrollen över östra Aleppo
Fasen, var det inte så mycket IS-folk där? Knappt några alls eller? Oavsett vilka islamister som häckade där mest mot slutet så är ändå den ryska hjälpen för att driva dem från staden ett motiv för dem att attackera allt som är ryskt.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Turkisk polis som i "poliskåren" ...?

Visst var han polis, men han gjorde ju det i egenskap av terrorist.

Än har väl ingen organisation tagit på sig dådet vad jag har sett, spännande att se vem som blir först.
Jag tror att flera vill ta åt sig "äran"...
Citera
2016-12-19, 20:27
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ser ju ganska skumt ut ändå, hade han inga säkerhetsvakter eller nå? han stod alltså och höll ett tal i en byggnad helt utan vakter runt sig ? smart....

Var det inte skytten som var hans säkerhetsvakt?
Citera
2016-12-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Var det inte skytten som var hans säkerhetsvakt?

Jag vet inte?
Citera
2016-12-19, 20:30
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag vet inte?

Jag hörde att han bara hade en säkerhetsvakt med sig, och tolkade det då som att det var den polisen som var skytten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in