2016-12-19, 19:53
Medlem
Lite bredare information.
Turkiet var beredd att gå in i Syrien och ta för sig för ett par veckor sedan. Erdogan skröt om det.
Putin ringde honom, två gånger och förhandlade. Kanske lovade Putin något... kanske rörde det sig om den här gasledningen som man vill dra genom Syrien.
Dessutom har en Jihad våg drabbat muslimerna i Ryssland och i t.ex Kazakstan finns de riktigt tuffa krigarna som t.o.m. ISIS är rädda för, fast de använder dem.
Det kan alltså vara en muslim därifrån... eller från ISIS, som de här ryska Jihadisterna samarbetar med.
Citera
2016-12-19, 19:53
Medlem
Yaskos avatar
Ryska Duma´n gjorde en uttalande nyss där de officielt anklagar Gulenisterna för terrorattacken. Hoppas Ryssland kräver hans återlämnande...

Fettullah Gulen sitter i USA Pensylvanien som bekant, mer får jag inte skriva...
Citera
2016-12-19, 19:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearless27
Sägs att en åklagare misstänkte denna GM som en fetö medlem pratas det nu i Turkisk media. Vet dock inte om det är sant.

Jag får följa upp imorgon på TV;n och på tidningarnas websidor imorgon, kanske har klarnat lite mer då.
Citera
2016-12-19, 19:55
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Man brukar va en bra skytt om man är polis så att, oftast är det ju ett skjuttest man ska klara, han jobbade ju åt Ankaras poliskår vad jag förstått.

Nej dom flesta poliser är inte vana skyttar, ialf inte i sverige. Dom gör ett skjutprov per år och får försöka hur många ggr som helst.

Civila pistolskyttar i sverige är i genomsnitt hästlängder bättre på att hantera vapen.

Sen har ju poliser taktisk träning från poliskolan men i allmänhet är dom ovana skyttar
Citera
2016-12-19, 19:55
Medlem
-poke-s avatar
Gärningsmannen pratar turkiska utan brytning. GM är turk. Detta är illa.
Citera
2016-12-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ryska Duma´n gjorde en uttalande nyss där de officielt anklagar Gulenisterna för terrorattacken. Hoppas Ryssland kräver hans återlämnande...

Källa på det? Väldigt anmärkningsvärt att de skulle göra ett sånt uttalande så här tidigt.
Citera
2016-12-19, 19:56
Medlem
Esset75s avatar
11 sidor och knappt något vettigt. Idioter som påstår att Ryssland inte gjorde något när turkarna sköt ner deras plan, 9 miljarder ekonomisk santion mot turkarna, Erdogan fick krypa till korset och be om ursäkt, då lättades först sanktionerna. Aleppo är Rysslands stora vinst mot Turkiet, turkarna är allt annat än glada åt att inte kunna slita i stycken och dela upp Syrien hur dom vill. Attentatet mot Rysslands ambassadör kommer definitivt att få kännbara konsekvenser för Turkiet om det är Erdogan som står bakom det.
Citera
2016-12-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej dom flesta poliser är inte vana skyttar, ialf inte i sverige. Dom gör ett skjutprov per år och får försöka hur många ggr som helst.

Civila pistolskyttar i sverige är i genomsnitt hästlängder bättre på att hantera vapen.

Sen har ju poliser taktisk träning från poliskolan men i allmänhet är dom ovana skyttar

Nu tror jag kanske Turkiet har något bättre poliskår men.
Citera
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Var kan man se filmen på själva skjutningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko

Fettullah Gulen sitter i USA Pensylvanien som bekant, mer får jag inte skriva...

Misstänkte detta. Möjligtvis var det USA/CIA som pushade fram detta för att förstöra toppmötet mellan Ryssland, Turkiet och Iran vilket skulle äga rum i Moskva imorgon. USA blev inte bjuden till toppmötet. Endast USA vinner på detta.
Citera
2016-12-19, 19:58
Medlem
Esset75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu tror jag kanske Turkiet har något bättre poliskår men.
Bättre på att mörda civila definitivt, men det är inte något att sträva efter.
Citera
2016-12-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Han har makt, han hade skolor som utbildades i hans anda. Han gör det på betryggande avstånd. Han har anhängare och de har skolats indirekt av honom. Det är inte konstigt att det spekuleras. Gulen sa strax innan kuppen att han snart skulle ha makten i Turkiet läste jag någonstans. Tillfällighet? Det tror inte jag iaf.

Men förhelvete han bedriver vetenskaps skolor, hans skolor är superpopulära till och med i bibelbältet i USA, i Tyskland, ja över hela Världen.
Det är sekulära skolor med naturvetenskap som inriktning.

Du kanske ska kolla vem han är innan du svärtar ned honom, de som skriver om Gulen på flashback är turkiska islamister, dem beskyller honom för allt som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in