Citat:
Ursprungligen postat av
throwaway2
Ja, jag har läst den också.
Står inget mer än att det kan tas IM eller SUBQ, vilket är självklart. Samt att han stack i "armbågen" med hjälp av en kompis, vilket jag antar är att han stack SUBQ lite högre upp på utsidan av överarmen.
Min fråga var
Om din rekommendation vid fingerskada är att ta hjälp av en kompis och sticka SUBQ i överarmen så säg det då.
Förstår inte att det ska va så svårt, ni har ju konstaterat svaret flera gånger; stick så nära problemområdet det går, eller i. Hur du än tillför BPC så kommer det ha effekt men givetvis är den lokala effekten ökad varav syftet att sajta peptiden eller ta den oralt beroende på mål med behandlingen.
Allts, för å hjälpa dig tolka svaret, om du inte kan/vill sticka i fingret så räcker det fint i handen, sätter du den i armen så funkar det också men som sagt subq på ovansidan fingret mellan knogen och första fingerleden är ju bäst om det är där du har skadat dig. "Nyp" försiktigt ihop huden så den bullar upp sig, stick nålen så den precis går igenom huden (du känner när den hårda huden är penetrerad) och injicera sedan lösningen där. Kan eventuellt bli lite irriterat om du utför dagliga injektioner på en sådan liten yta men så länge du håller utrustningen och huden steril är det inga problem.
Mvh,
-Alfred