2016-12-15, 23:35
Medlem
Om ni hade en fingerskada som ni ville läka med BPC157, vart skulle ni sticka?

Undrar även hur ni skulle injecera vid armbågsproblematik.
Citera
2016-12-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway2

Så nära skadan som möjligt sägs vara bäst nör det gäller bpc.
Citera
2016-12-16, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Så nära skadan som möjligt sägs vara bäst nör det gäller bpc.

Ja, men vart? känns lite olustigt att sticka in nålen i fingret, eller handen, och underarmen för den delen.
Citera
2016-12-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
BPC ökar mängden GH-receptorer kring traumatiserad kroppsvävnad vilket naturligtvis uppreglerar kroppens förmåga att regenerera skadad cellstruktur lokalt. Nu har ju inte jag haft någon referensram att jämföra med då jag aldrig gjort denna rehab förut men jag kan säga att på 250mcg subkutant/ytrligt intramuskulärt lokalt kring problemområdet och inflammerad muskulatur kl 09 samt 250mcg oralt/peroralt kl 21 (spruta i munnen bara och "gurgla" eller skölj runt saliven i munnen i 90 sekunder och svälj sedan) jagade bort en tydlig muskelinflammation på ca 36-48h som jag misstänker hade stannat avsevärt mycket längre annars.
Jag tog dock 500mcg BPC i samband med 2,4iu GH också så jag lär ha fått en uppsnäppt effekt på själva rehaben där mot slutet men själva inflammationsdämpande effekten skall uppstå enbart via intramuskulär eller subkutan tillförsel primärt men även via oral/peroral tillförsel då tydligen i mindre effekt.

Mvh,

-Alfred

Tack för all infon Alfred. Och tack för svar och inlägg du lägger ut till höger och vänster till alla.
Betyder mycket för dom flesta och för mig

Resten av mina beställningar ramlar väl in i mellan dagarna från Max. Efter 1 Januari kommer det ligga ute ännu en kur rapport och då kommer den även innehålla BPC Oral rapport.
Citera
2016-12-16, 08:54
Medlem
Citat:

Sök på BPC157 (google) och klicka på första länken. Står mycket bra där
Citera
2016-12-16, 11:01
Medlem
Schrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schreck
Hej!

Ett par frågor som någon kanske kan hjälpa med:

Hur påverkar BPC-157 & HGH-frag dåliga levervärden, om något?

Förslag dosering HGH-frag? (Utöver 500mcg/dag)

/Schreck

Trodde jag hade läst men uppenbarligen inte...

"In addition, clinical trials demonstrate that BPC 157 has the capacity to heal certain types of damage to the liver organ, which are triggered by alcohol abuse. BP 157 is non-toxic and promotes liver health without causing unwanted side effects. As well, this peptide is effective on its own, so it doesn’t require a carrier in order to provide its array of health benefits, including the promotion of better liver health."

Suck...

/Schreck
Citera
2016-12-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turfrider
Sök på BPC157 (google) och klicka på första länken. Står mycket bra där

Fan vad kass du är, har såklart kollat på HB, bodymass och goolat runt. Istället för att säg googla kan du ju komma med något bra om du har nåt.
Citera
2016-12-17, 09:32
Medlem
Citat:
Fan vad kass du är, har såklart kollat på HB, bodymass och goolat runt. Istället för att säg googla kan du ju komma med något bra om du har nåt.

bengreenfieldfitness.com/2016/05/how-to-use-bpc-157
Citera
2016-12-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turfrider
bengreenfieldfitness.com/2016/05/how-to-use-bpc-157

Ja, jag har läst den också.

Står inget mer än att det kan tas IM eller SUBQ, vilket är självklart. Samt att han stack i "armbågen" med hjälp av en kompis, vilket jag antar är att han stack SUBQ lite högre upp på utsidan av överarmen.

Min fråga var
Citat:

Om din rekommendation vid fingerskada är att ta hjälp av en kompis och sticka SUBQ i överarmen så säg det då.
Citera
2016-12-17, 14:31
Medlem
Citat:

Står inget mer än att det kan tas IM eller SUBQ, vilket är självklart. Samt att han stack i "armbågen" med hjälp av en kompis, vilket jag antar är att han stack SUBQ lite högre upp på utsidan av överarmen.

Min fråga var

Om din rekommendation vid fingerskada är att ta hjälp av en kompis och sticka SUBQ i överarmen så säg det då.

Då jag aldrig använt det själv kan jag inte uttala mig riktigt. Det jag ska göra är att ta det oralt. Det kan ju du testa annars om ingen annan vet
Citera
2016-12-19, 00:02
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:

Min fråga var

Förstår inte att det ska va så svårt, ni har ju konstaterat svaret flera gånger; stick så nära problemområdet det går, eller i. Hur du än tillför BPC så kommer det ha effekt men givetvis är den lokala effekten ökad varav syftet att sajta peptiden eller ta den oralt beroende på mål med behandlingen.

Allts, för å hjälpa dig tolka svaret, om du inte kan/vill sticka i fingret så räcker det fint i handen, sätter du den i armen så funkar det också men som sagt subq på ovansidan fingret mellan knogen och första fingerleden är ju bäst om det är där du har skadat dig. "Nyp" försiktigt ihop huden så den bullar upp sig, stick nålen så den precis går igenom huden (du känner när den hårda huden är penetrerad) och injicera sedan lösningen där. Kan eventuellt bli lite irriterat om du utför dagliga injektioner på en sådan liten yta men så länge du håller utrustningen och huden steril är det inga problem.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-12-19, 00:13
Medlem
Loafees avatar
Nu tror jag inte mängderna är ens i närheten, men jag har blivit injicerad subkutant i handen av diverse anledningar och det var klurigt som fan för medicinsk personal att fixa. Smärtnivån är även den högre än andra delar av kroppen.

Jag går emot KarlAlfred och rekommenderar att du hellre sticker lite längre upp för att vara säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in