Citat:
Ursprungligen postat av
zebmaca
Varför respektera fundamentalism? Att ha en baktanke om att jag är full av skit emellanåt är nyttigt.
Jag respekterar dom inte! Bara i jämförelse!
Fundamentalister har ofta i grund och botten goda hjärtan! De är "sanna" och hycklar inte! Men såklart är dom ju fruktansvärda ändå, det var bara i jämförelse!
Du hittar däremot inga goda hjärtan bland pk-status-makt-"tycka rätt"-karriär-pengar - packet! De förtjänas en omgång! Vad gäller Islam tror jag det är något som måste få ha en långsam process, precis som kristendomen.