2016-12-14, 17:14
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Varför respektera fundamentalism? Att ha en baktanke om att jag är full av skit emellanåt är nyttigt.

Jag respekterar dom inte! Bara i jämförelse!

Fundamentalister har ofta i grund och botten goda hjärtan! De är "sanna" och hycklar inte! Men såklart är dom ju fruktansvärda ändå, det var bara i jämförelse!

Du hittar däremot inga goda hjärtan bland pk-status-makt-"tycka rätt"-karriär-pengar - packet! De förtjänas en omgång! Vad gäller Islam tror jag det är något som måste få ha en långsam process, precis som kristendomen.
Senast redigerad av Belavia 2016-12-14 kl. 17:20.
Citera
2016-12-14, 17:29
Medlem
Sperssons avatar
.
Tja, i Sverige är yttrandefrihet en av det öppna samhällets grundpelare.

Så vad är problemet?
Citera
2016-12-14, 17:46
Medlem
thegoodshepherds avatar
Är jag blind eller gör svenskar detta själva till en stor grej? Flera skriver om att muslimer hotar och känner sig kränkta men Såg inte ett enda inlägg.....?
Citera
2016-12-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Är jag blind eller gör svenskar detta själva till en stor grej? Flera skriver om att muslimer hotar men Såg inte ett enda inlägg om hot?!

Då får du nog leta lite mer, var mycket hugga huvuden och våldta svenska flickor.
Citera
2016-12-14, 17:49
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Är jag blind eller gör svenskar detta själva till en stor grej? Flera skriver om att muslimer hotar men Såg inte ett enda inlägg om hot?!

Bombhot via telefonsamtal är väl kanske inget som man kan förstora upp, det är ganska allvarligt!

Dessutom tror jag många kommentarer har tagits bort!
Citera
2016-12-14, 17:50
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Då får du nog leta lite mer, var mycket hugga huvuden och våldta svenska flickor.

Jag gick nyss igenom alla. Blir lite på det hela
Citera
2016-12-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Förresten, var det inte någon ateistisk tänkare som sa att de enda religiösa personerna man kan ha respekt för är fundamentalister? De hycklar åtminstone inte! Fan vad jag kan förstå det uttalandet!

Och de stora hycklarna vet vi ju vilka det är..

Sluta blanda in kristna i det här. Kristna fundamentalister lever som snälla hippies som man nästan skäms över att träffa för de är så naivt genomgoda. Har du någonsin stött på någon kristen missionär eller sektmedlem? De hjälper dig med vad som helst och är de mest oegoistiska personer du kan föreställa dig. Samtidigt så är muslimska fundamentalister blodtörstiga monster och så är det av en anledning då Islam i grunden är en religion baserad på hat, våld och mänskligt förfall medan kristendomen är en religion baserad på kärlek och medmänsklighet. Judendomen är för övrigt en vidrig och ond religion också men det är en annan diskussion.

Detta svammel om att alla religioner skulle vara likvärdiga är helt efterblivet. Fundamentalister följer ju sin religion ordagrant och då kan fundamentalister per definition inte vara samma sak om inte religionerna är exakt samma sak.
Citera
2016-12-14, 17:55
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Åtminstone Nyheterna i P3 har tagit upp tilltaget... Men du kanske inte lyssnar på den kanalen då det är mainstream media och vänster propaganda.

Lyssnar sällan på radio öht så nej inte mycket p3, som i och för sig är mainstream-propaganda(inte vänster i någon traditionell mening) men vilket som, länka då? Jag hittar inte och har leta hela dagen efter reaktioner i etablerad media, hittar inget.
Citera
2016-12-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Tja, i Sverige är yttrandefrihet en av det öppna samhällets grundpelare.

Så vad är problemet?

Där har du fel. Det finns folkslag du inte får kritisera utan att hamna i fängelse.
Det finns fornnordiska symboler du inte får använda utan att hamna i fängelse.
Snart hamnar du i fängelse om du kritiserar islam, det är bara en tidsfråga.
Citera
2016-12-14, 18:06
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Finns massvis

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205966958453497&set=pcb.102059669 59693528&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205966959253517&set=pcb.102059669 59693528&type=3&theater

Samtidigt sitter svenskar och ojar sig över kristna fundamentalister som Westboro Baptist Church. Westboro Baptist Church är bara ute efter uppmärksamhet - Den riktiga intoleransen från det här vidskepliga tredjevärldspacket som finns mitt ibland oss skulle få dem att rodna. Jag tror inte att någon blev dödshotad efter den svarta luciapojken.
Citera
2016-12-14, 18:10
Medlem
Kanske Hitler fungerar som Lucia, hälsande svenska folket med en romersk salut och måttot "Arbete ger frihet". Men det tycker förmodligen ungjudarna inte är lika roligt.
Citera
2016-12-14, 18:11
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego

Och många av dessa konton var från nya konton. Ungefär som majoriteten av alla hittepå konton på andra sidan av vatten.

Attentionwhoring på en politisk nivå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in