2016-12-14, 07:40
Bannlyst
Jag har inte sett en silverfisk i mitt rum sedan jag sprayade. Inte sett några ute i hallen heller.

Tror inte att dom är borta, så när jag ser någon i mitt rum igen, blir det att spraya igen.
Citera
2016-12-23, 02:34
Bannlyst
Fortfarande inte sett en enda silverfisk i mitt rum, ändå spryade jag bara 2 gånger. Men i hallen ser man såklart någon enstaka då och då, där har jag ej sprayat pga katten.
Citera
2017-01-16, 12:00
Bannlyst
Har sett någon enstaka , men inte sprayat något mer sen senast. Körde dock en idag ifall att.

En liten rackare låg bland mina kläder på en stol.. Euw. Sprayde dock radar på den, så hoppas den led.
Citera
2017-01-27, 00:55
Medlem
Yes! Jag verkar äntligen ha raderat ut min silverfiskpopulation i min lägenhet. Bor i en gammal mörk lägenhet där det typ luktar fukt så jag trodde aldrig jag skulle bli av med de fanskapen. Hade dem typ överallt, i kökslådor, under sängen nån gång, i badrum, i hallen m.m. Vet inte exakt vad jag gjort som gjort skillnad men jag har försökt hålla rent på golven och placerat ut rödcederkuber sprayade med rödcederolja. Springor under lister har jag sprayat med stark rengöringsspray. Sen har jag en liten LED-spot med timer som är tänd på nätterna över köksgolvet där de gillade att vara. Varje gång jag har åkt bort på semester har jag städat lgh kliniskt rent så de inte haft nåt att käka på. Tätade även alla sprickor jag kunde hitta i badrummet med silikontätning.

Ok, ska erkänna att jag sett nån enstaka vid dörrmattan som jag ju måste ha men de stampar jag ihjäl fortare än en nazist sparkar ihjäl en jude.

Så det finns hopp om bättring, bara att kriga på!
Senast redigerad av volvosladd 2017-01-27 kl. 01:02.
Citera
2017-01-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Cederolja och det där hjälper fan inte ett skit. La ut sånna där klossar ochså, tror ni inte dom jävlarna hänger precis bredvid klossen? Sånt jävla bulshit att det skulle fungera
Hehe jo jag har också sett det nån enstaka gång. Det behöver ju iofs inte betyda att de älskar att vara vid den där klossen. Men jag tror ändå att det bästa tipset är att hålla rent och snyggt.
Citera
2017-06-18, 03:35
Medlem
Ni som använt rödcederolja (framgångsrikt) har ni använt den som den är eller mixat den i en sprayflaska med vatten och sprayat?
Citera
2017-06-19, 14:15
Medlem
Köpte bitar av cederträ på Åhléns (man lägger dem vanligtvis i garderoben för att kläder ska hålla sig fräscha). Kassörskan tipsade om att de fungerar bra mot silverfiskar också, så jag provade i köket. Har inte sett till någon sedan dess.
Citera
2017-09-21, 12:47
Medlem
Hur utrotar man dessa små äckel? De är på toagolvet och i besticklådorna i köket nu.
Citera
2017-10-09, 21:53
Medlem
Låter som ett gäng med kärringar i tråden som skriker som flickor för en liten silverfisk som inget ont gör.
Innehar själv silverfiskar i min nuvarande boning som bodde här när jag flyttade in och det såg ut som tidigare boende inte hade skurat golven överhuvudtaget, var helt svart i skurhinken när jag skurade första gången.
Brukar se några fiskar springa på golvet ibland runt köket och badrummet men störs inte mycket av det. Har slagit ihjäl några med handen flera gånger under senaste åren och körde min första insektsspray nu runt listerna i kök och badrum, 7 st kröp fram och dog. Lyckades även ta kål på "the mother" som kröp ut från toan någonstans och gav henne en örfil också så det bara var gegga kvar.

Jag undrar också hur man lyckas ha 250 st silverfiskar som någon skrev, låter som man aldrig skurat golvet i lägenheten eller dammsugit. Jag gör det 2 gånger i månaden med ajax och gör lägenheten kliniskt ren då, kanske därför man inte har det problemet.
Senast redigerad av storsnorren 2017-10-09 kl. 21:59.
Citera
2018-11-01, 15:23
Medlem
Jag har tejpat dubbelhäftande tejp längs alla socklar i vårt hus. Fungerar mycket bättre än alla klisterfällor. Tejpen jag valde är transparent och syns inte alls. Det går åt fyra rullar av den typen som Biltema säljer. Perfekt under sängar, bakom bokhyllor etc där man inte kommer åt lika ofta.
Jag byter tejpen var 14:e dag och projektet tar ca 30 min = värt varenda minut. Eftersom jag tejpar längs listerna riskerar man inte heller att trampa på klistret.
Citera
2018-11-09, 23:06
Medlem
Fappy11s avatar
Har aldrig haft silverfiskar i mitt hem tidigare, nu har jag dock sett 2 stycken på 2 dar, en i badrummet igår och idag var det en jävel på köksbänken. Kan detta vara tillfälligt eller betyder detta att man har massvis av dom?
Citera
2018-12-13, 05:22
Medlem
redmoon-cats avatar
Silverfiskar invaderar mitt hem!

Jag har väl det hyfsat städat hemma. Bor i stuga och det kanske spelar in att det är lite fuktigt. Silverfiskar upptäcker jag varje dag. Några stycken varje dag till och med. De är både högt och lågt. I skåp, uppepå garderober i grejor och på golvet. Mördar dem alltid!

Fan skall jag göra. Ringa Anticimex? Och var fan kommer silverfisken ifrån? De tycks komma fram ur tomma intet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in