Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-26, 01:28
  #397
Medlem
Har haft dom väldigt länge men inte orkat bry mig om dom förens nu..
Dödade 15st igår på 2 minuter i köket.. Har extremt många med andra ord!

Funkar det att spraya alla lister osv med Ättika?
Citera
2016-07-08, 06:34
  #398
Avstängd
Katapultens avatar
Hur fan vet man om det är silverfiskar eller pälsängrar som kryper runt ? Har bara sett dom på nedervåningen. Kommer alltid fram när det är släckt. Så fort jag tänder ser man några enstaka här och var. Alltid trott att det är silverfiskar, men efter att jag läste något inlägg här på tråden, kan det lika gärna vara pälssängrar?
Citera
2016-07-13, 03:40
  #399
Avstängd
Katapultens avatar
Precis köpt Cederolja och Cederspray , sprayade igår, men ser ingen skillnad än iaf.
Citera
2016-07-26, 22:25
  #400
Avstängd
Katapultens avatar
Cederolja och det där hjälper fan inte ett skit. La ut sånna där klossar ochså, tror ni inte dom jävlarna hänger precis bredvid klossen? Sånt jävla bulshit att det skulle fungera
Citera
2016-07-27, 06:22
  #401
Medlem
Lägg ut gift/myrmedel eller dylikt längst med rummets alla kanter. Absolut vanligast är att de håller till i badrummet men att en och annan stackare virrar iväg sig till det övriga huset. Som redan nämnt lever de primärt på döda hudceller, hår och nagelbitar från oss människor, de måste alltså på jakt ut från boet när de ska äta.

Minsta lilla spricka såsom en dörrlist är silverfiskens räddning och hem för att därefter bygga ett imperium. Finn öppningen och samla alla biologiska stridsmedel du kan finna i förrådet!
Citera
2016-08-20, 23:14
  #402
Medlem
kungTs avatar
Hade ett 'gäng'. gick till Anticimex köpte några klisterfällor för 20 kr st och då satt 30-40 grabbar fast och det blev lugnt efter det. Kör även med raid från Willys 49 kr.mellan varven Så dom inte ska få några idéer att återvända.
Citera
2016-10-25, 17:41
  #403
Avstängd
Katapultens avatar
Jag har börjat ha bordslampor tänt på golvet, klart dom jävlarna börjat krypa i taket och på väggarna nu, så jävla vidrigt är det.
Citera
2016-10-25, 17:42
  #404
Avstängd
Katapultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Lägg ut gift/myrmedel eller dylikt längst med rummets alla kanter. Absolut vanligast är att de håller till i badrummet men att en och annan stackare virrar iväg sig till det övriga huset. Som redan nämnt lever de primärt på döda hudceller, hår och nagelbitar från oss människor, de måste alltså på jakt ut från boet när de ska äta.

Minsta lilla spricka såsom en dörrlist är silverfiskens räddning och hem för att därefter bygga ett imperium. Finn öppningen och samla alla biologiska stridsmedel du kan finna i förrådet!

Vi har inte några alls i badrummet, bara massa i sovrummet och i hallen osv.
Citera
2016-12-01, 08:17
  #405
Avstängd
Katapultens avatar
Fortfarande stora problem med silverfiskar. Dödar 2-5 stycken varje dag. Har satt upp ett gäng fällor, men dom kryper ju inte in i fällorna, bara bredvid.

Har nu beställt Pestblast , lär väl inte fungera ett dugg.

Jag har även radar spray hemma, men inte kört det då vi har katt, Går det att spraya längs lister i ett rum och stänga dörren så inte katten kommer in och dra ut ett par timmar ? Så jävla trött på dessa äckel kryp.
Citera
2016-12-09, 09:02
  #406
Avstängd
Katapultens avatar
Precis dödat 5 stycken i mitt rum. Passade på att spraya lite rödceder i rummet, och lagt ut klossar, men antar att det inte kommer hjälpa


Dom där fällorna från anticimac verkar ju inte fungera, har flrera stycken i mitt rum, bara enstaka har fastnat i någon, men i dom flesta är det tomt
Citera
2016-12-09, 17:58
  #407
Avstängd
Katapultens avatar
Dödat 3 stycken till i mitt rum. Kryper på väggarna gör dom också. Så jävla äckliga är dom att jag sover så dåligt på nätterna .
Citera
2016-12-10, 02:36
  #408
Avstängd
Katapultens avatar
Okej nu har jag för första gången testat Radar raid sprayen. Sprutade längs listerna i mitt rum, kom fram ett gäng direkt, drog ut ett par timmar och öppnade fönstret efter 15 min och hade öppet under tiden jag var borta. Hittade väl 20-25 döda och halvdöda silverfiskar lite här och var.. så hoppas verkligen att detta hjälper, kommer såklart spraya ett par gånger till . Så ni som inte vet vad ni ska göra, så kör raidar sprayen.

Lite irriterande doft även nu, men inte så mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback