Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Exakt hur har det blivit mindre stigmatiserande för sexarbetare i de länder där sexköpslagen inte finns? Är ju ett barockt påstående. och samma med övrigt.
Våldet minskar ju inte totalt sett om ex. sextraffickning eller gatuprostituion där våld vanligen utövas regelbundet ÖKAR pga legalisering.
Men Merapi det där har ju ingenting med frågan att göra?
Det är iofs bullshit att prata om stigmatisering som orsak att legalisera men två fel gör inte ett rätt, Ni behöver läsa på och höja nivån i tråden lite.
Det går ju inte förbjuda sexköp och prostitution det förstår ju var och en som har lite erfarenhet, inget konstigt. Att legalisera våld etc. Har det ju aldrig varit tal om eller hur?
Jag är iofs fascist så jag egentligen inget principiellt emot att man stiftar lagar med indirekt avskräckande syfte,
Förbud mot sexköp skulle kunna vara en form av fungerande reglering av sexhandel
men som den svenska lagen är utformad så är ju sexköp under alla omständigheter förbjudet vilket är vansinne
För att lagen som den är utformad i dagsläget ska kunna fungera krävs ett visst mått av korruption tycker du verkligen att det är helt oproblematiskt?
Sen kan man diskutera vad som är den egentliga motiveringen till förbjuda sexköp, men om jag ska argumentera måste jag ju ändå utgå ifrån att det är som de säger att det handlar om mäns våld mot kvinnor etc.
Min egen misstanke om att feminister som fått för lite kuk fick för mycket att säga till i Persson regeringen kanske kan bli en egen tråd då den diskussionen riskerar att urarta..