Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Självklart har jag inte jobbat för secret service. De har heller inget med det att göra. Deras jobb är att skydda presidenten samt vissa polisiära uppgifter(som t.ex utreda falskmynteri). De är inte en underrättelseorganisation.
Att det är viktig oumbärlig/helt nödvändig information varje dag är inte troligt, men att det är information som bedöms viktig för presidenten att veta är jäkligt självklart. Tror du någon tjänsteman som vill ha kvar sitt jobb skulle ta upp Presidentens tid med onödigt dravel?
Och man kan aldrig veta vilken dag det är helt nödvändig information.
Det finns ett skäl till att det är en daglig rapport och att det varit så sedan man började med det 1961.
Men det är klart att Trump med all sin kunskap och erfarenhet på området(han har ingen alls) vet så klart bättre än alla tidigare presidenter och underrättelseorganisationer i USA de senaste 55åren.
Det kallas hybris, och att ni verkar tro att Trump vet mest av alla om allt och inte kan göra fel får er att framstå som viljesvaga sektmedlemmar och Trump er sektledare.
Trump har redan blivit underrättad av Secret Service. Trump har bedömt att han personligen inte behöver vara med på mötet varje dag utan att det räcker med nån/några gånger i veckan och resten överlåter han till sina medarbetare. Att detta skulle kunna verka negativt är möjligt, men jag tror knappast att det kommer ske. Visar det sig att Trump har förbisett livsviktig information och gett utrymme för ett dåd/olycka av något slag så kommer vi garanterat få höra det.
Förövrigt tror jag inte alls att Trump är mer kompetent än de senaste 55 årens presidenter. Däremot är jag övertygad att han är den mest effektiva då han kommer från det privata näringslivet där sådant uppskattas till skillnad från i statliga institutioner där motsatsen gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Alltså... det är den här märkliga Jesus-projektionen som gör det lite svårt att ta dig och dina gelikar på allvar.

Det måste väl ändå finnas en bättre kandidat än en programledar-hasbeen med fyra personliga konkurser i ryggen att utnämna till den republikanska framtidens räddare?
http://www.theonion.com/article/shimmering-immaculate-republican-candidate-appears-52710
Han har inte pressat ett skit (att tro detta passar dock väl ihop med den där "strongarm leader"-bilden som efterfrågas på högerkanten...), vad han gjorde var att ge utfästelser om skattelättnader, dvs. direkt motarbeta de fria marknadsmekanismer som är heliga för hans egna skrå och det republikanska credot.
Och de där skattemiljonerna, under det överenskomna decenniet, kommer komma bra till hands för Carrier när man sedan ersätter de "räddade" jobben med automatisering.

Ja det klart det finns bättre potentiella kandidater. Jag har inte sagt att Trump är min perfekta kandidat. Däremot var han den enda som hade möjlighet att faktiskt gå och vinna. Ron Paul är någon annan som jag skulle föredra men vi såg hur det gick för han de gånger han ställde upp, Trump hade helt enkelt en överlägsen taktik.
Stick ifrån tråden nu ditt spammande hjon, vi fick nog av ditt dravel under racet.