2016-12-12, 23:52
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Tycker du att det är ett bra koncept för en politisk rörelse att helt och fult ut lita på att ledningen vet vad som är bäst?

Är det en modell ni också rekommenderar för att t.ex. styra ett land?

Vi är ingen politisk rörelse.

På andra frågan: Tror du vi får veta precis allt som sägs på riksdagskansliet eller i styrelserummen?
Det skulle ju bli olidligt för alla.
Citera
2016-12-12, 23:53
Medlem
Edit: Fick för mig att det var kutym att maska, så jag tog bort dem...

Här är de igen, några dumpar på muslimer som går bananas över en Luciahälsning.

https://minfil.org/EdX2q3b4b9/Ungsvenskarna.png
https://minfil.org/F3Xbqab2b7/Ungsvenskarna_1_.png
https://minfil.org/GaXdq3b3b3/Ungsvenskarna_2_.png

På dem, #jagärhär!
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2016-12-13 kl. 00:04.
Citera
2016-12-12, 23:53
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Så du medger att du stänger av hjärnan och bara gör som sektledningen beordrar er att göra, helt utan motfrågor??

Wow säger jag bara, erkänna hjärntvätt bara så där.

En medlem får ställa vilka frågor den vill
Citera
2016-12-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Det finns ingen som kan stoppa dig om du vill komma med förslag på aktioner till de som redan är medlemmar. Det förutsätter att du känner medlemmen kan jag tänka. Men det är inga bestick som fattas i lådan hos admins eller moderatorer :-)

Jag känner ju till att du åtminstone påstår dig vara medlem i gruppen. Mer personligt än så behöver det väl inte vara?

Citat:
Än så länge tycker jag det råder totalbalans. Det fanns/finns några som hade synpunkter på en viss högerdebbattör tidigare i veckan men det är allt.

Betyder det att alla åsikter är välkomna så länge personen delar gruppens strävan att minska flödet av näthat, samt visar att han eller hon kan artikulera sig utan att hetsa eller använda invektiv?

Citat:
På sista frågan svarar jag (Fan,känner mig som en deltagare i Svt's "Vi i femman" nu :-).
Iaf, På den frågan svarar jag att möter vi på s.k vänster debbattörer som sprider skit så bemöter vi det också. Det är inte så selektivt som du verkar tro :-)

Som jag verkar tro? Jag försöker hålla en ganska öppen inställning även om jag såklart är lite skeptisk. Anledningen till att jag frågar är att de exempel jag sett till i tråden i mina ögon varit aktioner riktade mot diskussioner där personer som generellt skulle placeras i högerfacket varit dominerande skribenter.
Citera
2016-12-12, 23:57
Medlem
Citat:
Den va lätt: Svar: Historien och de som skriver OM historien.
Man får helt enkelt bestämma sig för vem man ska lita på och sedan ha sunt förnuft.

Vissa tror ju att det är fakta att ex.inte förintelsen ägt rum. Jag ex. VET att den gjort det, eftersom jag hade en mormoder som tvingades delta.

Historiker skriver ju sällan om nutida saker av naturliga skäl. Dessutom stämmer ofta inte historien med verkligheten och är då inget faktum.

"För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats."
Citera
2016-12-12, 23:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Den här gruppen kommer med all säkerhet att försvinna rätt fort. Det kommer inte att producera något resultat av något som helst slag och då kommer förstås folk att tröttna.

Om någon av gruppens medlemmar läser här uppmanar jag dem alla i egenskap av moderator för diverse Flashbackdiskussioner att om de vill göra något konstruktivt komma och diskutera här på Flashback istället, då det defintivt behövs folk som debatterar emot de åsikter som nu får mycket oemotsagt utrymme här och som de verkar klassa som "näthat" på grund av den politiska tendensen och språkbruket, som de i sann frikyrklig anda tycks anse skall var fritt från svordomar, invektiv och profant språk. Det hade verkligen varit välkommet, då det är samt att många debatter får en för den optimala samhällsdebatten oönskad slagsida.

Men tänk på att då duger det verkligen inte att kopiera andras inlägg rakt av eller spamma med intetsägande inlägg som avviker från ämnet.
Citera
2016-12-13, 00:00
Medlem
https://minfil.org/JfXfqfbdbd/Ungsvenskarna.png
https://minfil.org/KbX6q7b3b4/Ungsvenskarna_1_.png
https://minfil.org/LcXdqabdbc/Ungsvenskarna_2_.png

Ja, det var inga trevliga toner! Här hade någon behövt gå in och sprida lite positivare vibbar.
Senast redigerad av Das Auto 2016-12-13 kl. 00:14.
Citera
2016-12-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Hmm, ja det var ingen trevlig ton! Skulle definitivt behövas någon som går in och sprider mer positiva budskap där.

Ja, här finns sannerligen ett stort behov av att sprida kärlek och tolerans. Jag ser fram emot att se #jagärhär läxa upp muslimerna i hur man håller god ton i svenska kommentarsfält!

Detta borde väl dessutom kräva anmälningar av tidigare aldrig skådad omfattning?
Citera
2016-12-13, 00:11
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Jag känner ju till att du åtminstone påstår dig vara medlem i gruppen. Mer personligt än så behöver det väl inte vara?

Betyder det att alla åsikter är välkomna så länge personen delar gruppens strävan att minska flödet av näthat, samt visar att han eller hon kan artikulera sig utan att hetsa eller använda invektiv?

Som jag verkar tro? Jag försöker hålla en ganska öppen inställning även om jag såklart är lite skeptisk. Anledningen till att jag frågar är att de exempel jag sett till i tråden i mina ögon varit aktioner riktade mot diskussioner där personer som generellt skulle placeras i högerfacket varit dominerande skribenter.

Sista svaret idag: Som sagt. Gruppen vill motverka näthatet. Näthatet kommer oftast från den s.k extremhögern. Företrädare för ex. SD eller NMR har åsikter vi aldrig skulle stå bakom i stort. Därför går de bort. Jag anser ex. att SD är extremhöger i kostym.

Nej, nu jävlar tar jag och bäddar ner mig.

Sov gött
Citera
2016-12-13, 00:13
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
En medlem får ställa vilka frågor den vill

Men jagärhär är förmodererat, ni medlemar kan Inte posta eller starta en ny tråd Utan ledningens godkännande.
Ni är toppstyrda och ledningen bestämmer Vem som får sin sak offentlig gjord inom gruppen.

Ser du inga problem i det? De hindrar medlemmarnas yttrandefrihet.
Och det senaste är att ni blivit tillsagda att INTE använda hashtaggen, för den har använts i andra syften.
Faller inte hela konceptet då, nu när ni inte ska tapetsera Facebook med jagärhär överallt?!
Citera
2016-12-13, 00:34
Medlem
Citat:
Sista svaret idag: Som sagt. Gruppen vill motverka näthatet. Näthatet kommer oftast från den s.k extremhögern. Företrädare för ex. SD eller NMR har åsikter vi aldrig skulle stå bakom i stort. Därför går de bort. Jag anser ex. att SD är extremhöger i kostym.

Jag tror faktiskt att du har rätt i att näthat från höger sker mer frekvent och omfattande, av den enkla anledning att högern överlag dominerar sociala medier, kommentarsfält och forum i Sverige. Det är dock långtifrån sant att de skulle uppbära monopol i att skriva osmakliga kommentarer på Internet. Inte minst dök det upp en hel del osmakligheter riktade mot Trump och amerikaner i gemen efter valet senast.

Vidare syftade jag inte på företrädare eller ens uttalade sympatisörer av ett parti eller en organisation gällande min fråga om man vad som ryms inom ramarna för medlemskap, utan snarare hur stort svängrum som ges till egna åsikter vid diverse aktioner. Jag hade gärna verkat för ett bättre internetklimat, men inte till priset av att ändra ståndpunkt i exempelvis migrationsfrågor. Skulle jag fortfarande vara välkommen i gruppen?
Citera
2016-12-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Ja, här finns sannerligen ett stort behov av att sprida kärlek och tolerans. Jag ser fram emot att se #jagärhär läxa upp muslimerna i hur man håller god ton i svenska kommentarsfält!

Detta borde väl dessutom kräva anmälningar av tidigare aldrig skådad omfattning?

Nu spammas det verser från muhammed i kommentarsfältet samt rätt många terror hot. En sådan galen sekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in