2016-12-12, 12:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja den första dog efter domen vunnit laga kraft, men i rättsapparatens ögon är det fortfarande så att Martin har slagit ihjäl två människor förutom dom andra 13 misshandelsfallen där offren fått men för livet.

Mordet på Lotta Rudholm - rättegången
Minidokumentären
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/200402

Denna sk "minidokumentär" där man varnar för "starka bilder" av vilket det "starkaste" är ngr blåmärken och ngn rispa på en fot taget med mobiltelefon , är pinsam. Du och dina gelikar här går all in på att låta lura er av media på detta vis. Det räknas upp ett tiotal blodstänk på vägg - precis som om detta skulle vara samma sak som allvarlig misshandel. Det är det inte - dessa tio-tjugu eller trettio blodstänk kan uppstå om man nyser med näsblod. Det är bara en mycket tendentiös uppräkning för att påverka tittaren.

Det undanhålls faktauppgifter i denna sk "Minidokumentär". Man referar ngr strofer ut Lottas kalender - men man inte ens nämner alla sms mellan Lotta o Martin. Man anger också - igen - lögnaktigt att det var hans " Fd " som han misshandlade.

Det är ren o skär lögn eftersom de var ett par, planerade framtid tillsammans och hade stämt träff samma dag hon misshandlades.
Sådan tendentiös mediarapportering borde genomskådas! Det finns en dold agenda bakom detta - inse att media luras.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-12 kl. 12:45.
Citera
2016-12-12, 12:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Från AFTONBLADET http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article24085023.ab
- Efter att Martin Jonsson misshandlat Lotta Rudholm så illa att hon senare dog ringde han en kvinna som han i sin telefon döpt till "Snälla".
Åklagaren har inte kunnat reda ut vem kvinnan är – och nu när fallet nu tas upp i hovrätten är det fortfarande ett mysterium vad de sa till varandra på mordnatten.

FRÅGA: Någon i tråden som anser sig förstått/gissar eller är säker på vem snälla är?
Senast redigerad av Pandalina4 2016-12-12 kl. 12:29.
Citera
2016-12-12, 12:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
- Efter att Martin Jonsson misshandlat Lotta Rudholm så illa att hon senare dog ringde han en kvinna som han i sin telefon döpt till "Snälla".
Åklagaren har inte kunnat reda ut vem kvinnan är – och nu när fallet nu tas upp i hovrätten är det fortfarande ett mysterium vad de sa till varandra på mordnatten.

FRÅGA: Någon i tråden som anser sig förstått/gissar eller är säker på vem snälla är?

Nej, inget mer än Katrin som Martin uppger. Men nu blev just snälla lite intressant eftersom åklagaren inte riktigt vet vem detta är. Men jag tror nog att AB överdriver lite i den framställningen. Hade snälla varit superintressant hade dom också grävt upp vederbörande. Katrin är ungefär på samma plan som Martin, och verkar smått störd. En medhållare i stora mått och en otäck person.
Citera
2016-12-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ja den första dog efter domen vunnit laga kraft, men i rättsapparatens ögon är det fortfarande så att Martin har slagit ihjäl två människor förutom dom andra 13 misshandelsfallen där offren fått men för livet.

Mordet på Lotta Rudholm - rättegången
Minidokumentären
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/200402
Jag får fortfarande rysningar av att lyssna till minidokumentären
Läste just att det var 3 dagar som det hålls hovrättsförhandlingar. Hur lång tid brukar det ta innan dom faller? Vet du?
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-12-12 kl. 12:51.
Citera
2016-12-12, 12:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Vet du hur länge hovrättsförhandlingarna pågår och när man kan räkna med dom?

Tisdag och onsdag kvar på förhandlingen så sammanlagt 3 dagar och dom innan jul förhoppningsvis.
Citera
2016-12-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Läste just att det var 3 dagar som det hålls hovrättsförhandlingar. Hur lång tid brukar det ta innan dom faller? Vet du?
Jag tror att domen kommer tidigare än den brukar , kanske inom 10 dagar. TRs dom blir fastställd d.v.s. livstidsfängelse (jag tror inte att HD tar upp fallet med eventuellt överklagande. ). Inget snack om det!
Citera
2016-12-12, 14:07
Medlem
Yinool0401s avatar
Någon som vet hur länge samtalet med "Snälla" varade? Det är intressant,, mer än en minut?
Citera
2016-12-12, 14:30
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/sverige/nu-st%C3%A4lls-lottas-m%C3%B6rdare-inf%C3%B6r-r%C3%A4tta-igen-1.4023350

Missa inte de groteska bilderna på Martin som man visar upp i GP. Blodig, tom i blicken och man mår illa då man ser honom. Rättsapparaten har låtit Martin få komma ut gång på gång och han har begått brott på varenda villkorlig frigivning. Han vill frias och dömas för vållande.
Fy fan så förbannad jag är för att man tilläts döda och misshandla då han hade förmånen att vistas ute på prövotid.

Hans groteska tatueringar syns återigen då han befinner sig HR i dag. Han är inte lika stor heller trots sin fysiska träning. Sibirien i arbetsläger hade varit ett bra val och det resten av hans liv.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/24085859/950/normal/a32a381487269/MARTIN3.JPG

Helt obegripligt att Lotta kunde tycka att han var snygg, sexy och attraktiv.

Kräkreflex skulle jag förstå, men att det fuktas i underlivet när man ser detta monster IRL övergår mitt förstånd.

Men smaken varierar.

Undrar hur Per ser ut.. Magnus ser ju helt normal ut. Eller snarare "gudomligt snygg" - om man jämför med Martin
Citera
2016-12-12, 14:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Någon som vet hur länge samtalet med "Snälla" varade? Det är intressant,, mer än en minut?

Martin ringde 112 kl 5.23. Därefter uppringd av 112 kl 5.26 och 5.31.
Martin ringde "Snälla" tre gånger kl 5.31, 5.32 och 5.32 igen. "Snälla" ringde tillbaka en gång kl 5.32 mellan hans uppringningar utan att lämna ngt meddelande.
Ev det sista utgående samtalet till "Snälla" kan ha pågått ett tag - anges inte hur länge i samtalsloggen. De övriga uppringningarna skedde så tätt att inget längre samtal kan ha förts.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-12 kl. 14:44.
Citera
2016-12-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Är det fastställt att det inte är Angelica? "Snälla" låter som hon i hennes texter..

Både Lotta och Martin använde både abonnemang och dolda nummer. Varför skulle inte detta nummer kunna vara ett dolt nummer till Angelica?
Citera
2016-12-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt obegripligt att Lotta kunde tycka att han var snygg, sexy och attraktiv.

Kräkreflex skulle jag förstå, men att det fuktas i underlivet när man ser detta monster IRL övergår mitt förstånd.

Men smaken varierar.

Undrar hur Per ser ut.. Magnus ser ju helt normal ut. Eller snarare "gudomligt snygg" - om man jämför med Martin
Tvärtom.
Kvinnor i alla tider har alltid föraktat skötsamma mesar.
Detta gav spänning i tillvaron.
Och,vem vet.Lotta kanske fick ut mer av sin 42åriga liv än vad dom flesta kvinnor för ut av det...
Citera
2016-12-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du måste vara mer noggrann med juridiken, Martin dömdes inte för mord på den unge man som dog ngr månader efter Martins misshandel.
Misshandel av Lotta med 8-10 knytnävsslag mot huvudet är nog inte ett synnerligen grovt sätt att ha ihjäl någon på - tortyr, 40 knivstick, brand, inför småbarn etc är betydligt grövre. Väldigt många av de våldsmän som till slut dödar någon är tidigare straffade för våldsbrott, så det är inte unikt för just Martin.
Och ej att förglömma - även livstidsdömda kommer ut igen.

Nej, det är inte förenligt med pressetiken att publicera bilder o namn på en icke dömd person, hur illa man än tycker om Martin.

Ja tyvärr är det ju så men det är ju faktiskt så att samhället och dess medborgare skulle må bäst av att vissa aldrig kommer ut. Personen här i tråden har absolut, enl. min mening förverkat sin rätt att vistas ute i det fria. Om inte annat så för att skydda andre från honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in