2016-12-12, 12:57
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Alltid ett jävla gnäll efter lottningarna.

Det är ju nästan alltid samma lag som går vidare så klart som fan de möter varandra?
I år är inte ManU eller Chelsea med, isåfall hade det väl klagats där med.
"Chelsea mot Barca, FAN VA TRIST!" "ManU mot Bayern. SÅ TRÖTTSAMT!"
Det är ju bristen i variation problemet ligger. Vem är taggad på att se PSG-Barcelona igen liksom?

Ett sätt att få mer variation vore ju att ta bort "country protection" i åttondelen.
Citera
2016-12-12, 13:15
Medlem
foool13s avatar
Hepp hepp.. tråkig lottning.

Men Manchester City - Monaco och Real Madrid - Napoli och kan bli intressanta.. tror även att Leicester kan kontra bort Sevilla, som redan nu under Sampaoli är ganska sårbara på snabba omställningar.. känns som om det sydamerikanska kommer att krascha lite med Leicesters Royal Air Force RAF fotboll.
Senast redigerad av foool13 2016-12-12 kl. 13:17.
Citera
2016-12-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det är ju bristen i variation problemet ligger. Vem är taggad på att se PSG-Barcelona igen liksom?

Ett sätt att få mer variation vore ju att ta bort "country protection" i åttondelen.

Ja, varför finns det ens? Det skyddar egentligen bara de stora namnen och ökar således elitismen.
Citera
2016-12-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Fjärde gången de senaste fem åren som Arsenal spelar mot Bayern i CL. Tröttsam lottning både på grund av det och på grund av att man förmodligen ryker i åttondelen i år igen (även om det lär bli jämnare än tidigare år).

Edit: De senaste åtta åren har man dessutom mött Barca eller Bayern sex av utslagsmatcherna, plus Bayern en gång i gruppspelet. Tröttsamt som sagt.

Det är ju för att Arsenal alltid åker ut mot dom som du tycker det är tråkigt, kan Arsenal äntligen vinna denna gången?
Citera
2016-12-12, 14:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Ja, varför finns det ens? Det skyddar egentligen bara de stora namnen och ökar således elitismen.

Visst Money League är för de stora klubbarna och det blir väl mer så 18/19. Mindre länders mästare får nog satsa på EL om jag har förstått diskussionen rätt.
Citera
2016-12-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Visst Money League är för de stora klubbarna och det blir väl mer så 18/19. Mindre länders mästare får nog satsa på EL om jag har förstått diskussionen rätt.

Vi kommer närmare en stängd Champions League för varje år, 2030 är det nog inget kval alls.
Citera
2016-12-12, 15:27
Medlem
anteri17s avatar
Variationen finns ju främst på bänkarna. Det blir intressant om tendensen att Ancelotti är överskattad fortsätter. Spännande blir det att se ett Emery-lag i utslagsfas mot ett nedgånget Barca.
Napoli och Real är ett "nytt" möte. Zidane på San Paolo blir häftigt.
Leicester - Sevilla blir också en intressant match utifrån att matchbild och utfall är något osäker.

Jag vet själv inte var jag står i frågan om "returmöten" är tråkigt eller intressant. Men det är nog nyttigt att lyfta blicken.

I övrigt känns Bayern, Barca och Real svagare än på 5-6 år. Minst ett av dessa lag ryker direkt.
Citera
2016-12-12, 15:37
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
I övrigt känns Bayern, Barca och Real svagare än på 5-6 år. Minst ett av dessa lag ryker direkt.
Jag tycker snarare Real under Zidane känns extremt starka. Han har varit tränare i 51 matcher nu. 39 vinster. 2 förluster, den senaste mot Wolfsburg den 6 april. Jag tror inte att Bayern eller Real ryker - Zidanes tränarfacit är imponerande & att Ancelotti trivs bäst i cupformat är ingen nyhet. Mot ett Napoli som saknar anfallare (även om Mertens m fl gör en del mål), och ett Arsenal som fortfarande tränas av en envis Wenger - fast någon gång ska väl bli den första... fjärde gången gillt?

Ett Barcelona på dekis däremot, mot en Emery som vunnit EL 3 gånger i rad med Sevilla - där snackar vi intressant.
Citera
2016-12-12, 15:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag tycker snarare Real under Zidane känns extremt starka. Han har varit tränare i 51 matcher nu. 39 vinster. 2 förluster, den senaste mot Wolfsburg den 6 april. Jag tror inte att Bayern eller Real ryker - Zidanes tränarfacit är imponerande & att Ancelotti trivs bäst i cupformat är ingen nyhet. Mot ett Napoli som saknar anfallare (även om Mertens m fl gör en del mål), och ett Arsenal som fortfarande tränas av en envis Wenger - fast någon gång ska väl bli den första... fjärde gången gillt?

Ett Barcelona på dekis däremot, mot en Emery som vunnit EL 3 gånger i rad med Sevilla - där snackar vi intressant.

Det är svårt att tala emot din fakta. Men spelmässigt tyckte jag förr att alla tre nämnda klubbar verkligen var uppenbart på en annan nivå än alla andra lag. Utan att följa varken BL eller La liga alltför ingående så tycker inte jag att de tre lagen visar upp den spelmässiga överlägsenhet som de oftare gjorde förr.
Citera
2016-12-12, 15:56
Medlem
Tror Barcelona mörbultar samtliga lag de ställa emot efter nyår. Precis som 2015.
Citera
2016-12-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Vi kommer närmare en stängd Champions League för varje år, 2030 är det nog inget kval alls.

Fr o m 2018 kommer alla de fyra toppligorna ha fyra lag direktkvalificerade till gruppspelet.

Och ett tips är att kolla in hur många ligor som är representerade i slutspelet i år...
Citera
2016-12-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fr o m 2018 kommer alla de fyra toppligorna ha fyra lag direktkvalificerade till gruppspelet.

Och ett tips är att kolla in hur många ligor som är representerade i slutspelet i år...

För att förtydliga, så är jag för att endast mästare ska vara med i Mästarcupen. Sedan en Cupvinnarcup där mästarna i cupen deltar och till sist en UEFA-cup är många fler delar. och den sistnämnda kan absolut vara enligt någon ranking där stora liga har fler deltagare.

Men det kommer såklart aldrig att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in