Citat:
Ursprungligen postat av
weedman99
Aldrig varit i detta forum men såg en SJUKT intressant video som jag nödvändigtvis inte tror på men ser det absolut inte som omöjligt heller. Han tar upp alla möjliga bevis om att jorden skulle vara platt. Tänkte bara dela med mig av denna väldigt intressanta video:
https://www.youtube.com/watch?v=Se1JZX6CuCQ&t=3602s&ab_channel=GlobeSkepti c
SJUKT - definitivt, men intressant - NEJ. Jag har visserligen bara sett brottstycken av videon i sammanlagt en halvtimme, men har inte sett något annat än samma gamla skåpmat som vi har sett otaliga gånger förut i den här tråden och i andra trådar på det här forumet. Alla de så kallade "bevisen" har gjorts ner, och det flera gånger, på Flashback och i andra medier. Flera av "bevisen" kan varje allmänbildad, kritiskt tänkande person avfärda, vissa bevis kräver mer kunskaper men alla har ett gemensamt: de HÅLLER INTE.
Det SJUKA är att det verkar finnas personer som tror på detta dravel.
Det INTRESSANTA är att det faktiskt finns personer som ägnar tid och resurser åt att producera smörjan.
Om det hade varit seriösa forskare som kom fram till det som videon påstår, med hållbara bevis och med metoder som fungerar (kan upprepas), så hade vi sett dem ta emot Nobelpriset i lördags.
Fast denna verkliga forskning publiceras inte på youtube, där vem som helst kan lägga upp vad skit som helst.