2016-12-09, 11:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Klicka på valfritt land, t ex Senegal, Danmark eller USA. Då visas en sida upp med stapeldiagram för varje område. Gör själv dina egna tolkningar och utifrån GGG-rapportens statistiska data under rubriken "Educational Attainment" dra egna slutsatser huruvida skolan är jämställd eller inte, antingen till pojkars eller flickors fördel.
Du skrev ju nästan ett vettigt inlägg, men bara några minuter senare är du tillbaks:
Citat:
Du kan inte ignorera det faktum att Island är världens näst lyckligaste och mest jämställda land
Det är ju inte alls ett faktum, som sagt, eftersom WEF inte mäter jämställdhet.

Och även om de skulle mäta jämställdhet, vilket de alltså inte gör, så skulle det inte vara ett "faktum", eftersom "jämställdhet" inte är definierat utan beror på vem man frågar.

Själv anser jag att alla individer ska ha samma juridiska rättigheter och där har kvinnorna fler än män i Sverige. Feminazister anser däremot att jämställdhet nås när 100% på alla poster är kvinnor:

http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/nyheter/detalj/rwanda-har-ett-av-varldens-mest-jamstallda-parlament.cid938390
http://ww.second-opinion.se/energi/view/1302
https://twitter.com/magdarasmusson/status/582273566588215297

Flera feminister på forumet har som bevis för "patriarkatet" att kvinnor har problem ibland, så uppenbarligen når vi inte feministisk nirvana förrän alla kvinnors problem är borta.

Och så vidare.

Att du tror att det går att exakt rangordna länder efter jämställdhet och kalla det för "faktum" är ganska talande.

Det enda faktum är att Gender Gap Report rangordnar länder enligt sina egna kriterier, och det kan ju vara intressant på sitt sätt, men det är inte "jämställdhet".
Citera
2016-12-09, 17:11
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Återigen finns det ingen anledning att diskutera med dig eftersom du utgår från att jag hittar på rubbet. Jag ser absolut ingen poäng med jag ska ta mig tid att skriva till någon som enbart skriver att jag hittar på saker kopplat till mig själv. Du är enbart subjektiv i din argumentation och du skriver utifrån hur du personligen vill att saker ska vara och inte utifrån hur saker faktiskt är. Det är totalt bortkastad tid för mig och jag får inte ut ett dyft av det.
Vad bra att du till slut erkände att du saknar sakliga och vettiga svar som kan bemöta mina argument.

Om jag ska betrakta dig som en seriös och trovärdig debattör, så sluta hitta på att du har 15 års erfarenhet inom biståndsarbete i LDC-länder när du bevisligen inte kan vara så mycket äldre än 25-30 år ( (FB) United Nations Young Professionals Programme). Du är inget annat än ett misogynt nättroll.

Alla debattörer är subjektiva i sina argumentationer. Annars blir det endast upprabblande av sakliga fakta direkt från vetenskapsartiklar och statistikrapporter. Argumentera betyder ju att lägga fram en åsikt, ange sina skäl, lägga fram skäl, hävda, bevisa, diskutera, resonera, förfäkta. För att bevisa att ens åsikter har förankring i verkligheten brukar man använda sig av vetenskapliga källor som man anser sig kunna styrka ens teorier och åsikter.

Jag finner heller ingen anledning att diskutera ytterligare med dig eftersom du saknar trovärdighet. Om du inte kan presentera vettiga motargument angående bristande jämställdhet i dagens skola, så droppar vi den här diskussionen för gott.
Citera
2016-12-09, 23:47
Medlem
asameras avatar
Citat:
Vad bra att du till slut erkände att du saknar sakliga och vettiga svar som kan bemöta mina argument.

Om jag ska betrakta dig som en seriös och trovärdig debattör, så sluta hitta på att du har 15 års erfarenhet inom biståndsarbete i LDC-länder när du bevisligen inte kan vara så mycket äldre än 25-30 år ( (FB) United Nations Young Professionals Programme). Du är inget annat än ett misogynt nättroll.

Alla debattörer är subjektiva i sina argumentationer. Annars blir det endast upprabblande av sakliga fakta direkt från vetenskapsartiklar och statistikrapporter. Argumentera betyder ju att lägga fram en åsikt, ange sina skäl, lägga fram skäl, hävda, bevisa, diskutera, resonera, förfäkta. För att bevisa att ens åsikter har förankring i verkligheten brukar man använda sig av vetenskapliga källor som man anser sig kunna styrka ens teorier och åsikter.

Jag finner heller ingen anledning att diskutera ytterligare med dig eftersom du saknar trovärdighet. Om du inte kan presentera vettiga motargument angående bristande jämställdhet i dagens skola, så droppar vi den här diskussionen för gott.

Som sagt, du är enbart en barnrumpa som hittar på saker helt utan innehåll. Du utgår från att jag ljuger om allt och det som jag har tydligt presenterat för dig. Det jag har skrivit stämmer till punkt och pricka, jag skiter fullständigt i om du tror att det är sant eller inte. Jag har gjort det jag har gjort. Acceptera det, eller fuck off. Helt upp till dig. Det är helt meningslöst att diskutera med dig om du utgår från att jag ljuger. Ett nättroll är en person som utgår från sin egen subjektivitet och har bestämt sig för att han eller hon har rätt utan att det spelar någon som helst roll vilken erkänd och sanningsenlig fakta som personen får presenterad framför sig. Klarar du inte att hantera motargument så undrar jag vad f-n du gör här? Du har en enormt feg argumentationsstil och jag ödslar inte min tid på sådana jubelidioter. Håll dig till Gudrun på ett internt forum, hon kommer säkert att lyssna på dig. Den här diskussionen är redan droppad och jag grämer mig för att jag tidigare ägnade tid åt att skriva till enbart ett subjektivitets-troll som helt saknar trovärdighet.
Senast redigerad av asamera 2016-12-09 kl. 23:53.
Citera
2016-12-10, 00:16
Medlem
Män har mellan 5 och 10 IQ punkter bättre IQ än kvinnor.

Det är väldigt väldigt märkligt att män halkar efter i utbildning. Fel på skolan eller bristande motivation som är orsaken. Troligen en kombination.
Citera
2016-12-10, 03:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Män har mellan 5 och 10 IQ punkter bättre IQ än kvinnor.

Det är väldigt väldigt märkligt att män halkar efter i utbildning. Fel på skolan eller bristande motivation som är orsaken. Troligen en kombination.
Majoriteten av lärarna är kvinnor och det blir skevare och skevare. Det visas gång på gång att killar får sämre betyg för samma inlämnade uppgifter.
Citera
2016-12-18, 18:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Du skrev ju nästan ett vettigt inlägg, men bara några minuter senare är du tillbaks:

Det är ju inte alls ett faktum, som sagt, eftersom WEF inte mäter jämställdhet.

Och även om de skulle mäta jämställdhet, vilket de alltså inte gör, så skulle det inte vara ett "faktum", eftersom "jämställdhet" inte är definierat utan beror på vem man frågar.

Själv anser jag att alla individer ska ha samma juridiska rättigheter och där har kvinnorna fler än män i Sverige. Feminazister anser däremot att jämställdhet nås när 100% på alla poster är kvinnor:

http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/nyheter/detalj/rwanda-har-ett-av-varldens-mest-jamstallda-parlament.cid938390
http://ww.second-opinion.se/energi/view/1302
https://twitter.com/magdarasmusson/status/582273566588215297

Flera feminister på forumet har som bevis för "patriarkatet" att kvinnor har problem ibland, så uppenbarligen når vi inte feministisk nirvana förrän alla kvinnors problem är borta.

Och så vidare.

Att du tror att det går att exakt rangordna länder efter jämställdhet och kalla det för "faktum" är ganska talande.

Det enda faktum är att Gender Gap Report rangordnar länder enligt sina egna kriterier, och det kan ju vara intressant på sitt sätt, men det är inte "jämställdhet".
Island är inte ett jämställt land. Men i jämförelse med världens övriga länder är det mest jämställt. Det finns fortfarande inget land i världen som rankas som jämställt.

http://www.fria.nu/artikel/112465

"Framförallt är det inom områdena utbildning och politik som kvinnor och män anses ha lika möjligheter på Island. Bland annat är andelen kvinnor som innehaft ministerposter bäst i världen, antalet kvinnor i parlamentet nästan helt jämställt, liksom antalet år landet har styrts av en kvinna respektive en man.

Men rapporten visar bara en del av verkligheten. Mäns våld mot kvinnor finns inte med, liksom förekomsten av sexuella övergrepp gentemot kvinnor, som båda är grundbultar i ett jämställt samhälle. Rapporten mäter i huvudsak jämställdheten inom fyra huvudområden: ekonomisk delaktighet och möjlighet, utbildning, hälsa och överlevnad samt politiskt inflytande.
"

Feminister strävar inte alls efter att 100 % av alla poster ska tillsättas av kvinnor. Om det blir 67 % kvinnor och 33 % män som KD har i sina bolagsstyrelser så beror det inte på någon "progressiv könskvotering". Det kan vara så att det just då råkade finnas fler kompetenta kvinnor bland KD:s anställda. Kanske var det fler kvinnliga sökanden än manliga till de lediga posterna.

I V:s bolagsstyrelser var könsfördelningen helt omvänd - 33 % kvinnor och 67 % män. Om man adderar de två kvinnliga procentandelarna respektive de manliga procentandelarna och sedan dividerar de två paren med två, då får man genomsnittet 50 % kvinnor och 50 % män. Jämställt så det förslår.

Förresten räknas jämställdhet först när det är 40 kvinnor - 60 män eller 60 kvinnor - 40 män. Så 67 - 33 är således inte alltför ojämn könsfördelning. Mer eller mindre ojämn könsfördelning får man räkna med i en fungerande meritokrati där kompetens går före kön.

Så lägg ner din tröttsamma paranoia kring "feminazis".
Citera
2016-12-18, 20:01
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Island är inte ett jämställt land. Men i jämförelse med världens övriga länder är det mest jämställt. Det finns fortfarande inget land i världen som rankas som jämställt.

http://www.fria.nu/artikel/112465

"Framförallt är det inom områdena utbildning och politik som kvinnor och män anses ha lika möjligheter på Island. Bland annat är andelen kvinnor som innehaft ministerposter bäst i världen, antalet kvinnor i parlamentet nästan helt jämställt, liksom antalet år landet har styrts av en kvinna respektive en man.

Så det som avgör huruvida det finns "lika möjligheter" är inte alltså själva möjligheterna i sig utan det faktumet att folk väljer rätt. Där ser man.

Citat:
Men rapporten visar bara en del av verkligheten. Mäns våld mot kvinnor finns inte med, liksom förekomsten av sexuella övergrepp gentemot kvinnor, som båda är grundbultar i ett jämställt samhälle. Rapporten mäter i huvudsak jämställdheten inom fyra huvudområden: ekonomisk delaktighet och möjlighet, utbildning, hälsa och överlevnad samt politiskt inflytande.
Citat:
"

Nej, för att mäns våld mot kvinnor/sexuella övergrepp inte är en könsfråga i sig utan snarare berör individers förhållande gentemot varandra. Det bevisar dock kvinnors offerprivilegium, och det faktumet att de identifierar sig själva och blir identifierade av andra, genom just sitt kön snarare än som individer.

Men det visste ju vi redan: "jämställdhet" via att kvinnor samtidigt har rollen som offer och osjälvständiga gentemot män.

Citat:
Feminister strävar inte alls efter att 100 % av alla poster ska tillsättas av kvinnor. Om det blir 67 % kvinnor och 33 % män som KD har i sina bolagsstyrelser så beror det inte på någon "progressiv könskvotering". Det kan vara så att det just då råkade finnas fler kompetenta kvinnor bland KD:s anställda. Kanske var det fler kvinnliga sökanden än manliga till de lediga posterna.

Ja, och det som krävs är att feminister ska sitta och avgöra vart exakt denna minimumkvot av vardera kön ska ligga - som om det ens fanns något sådant behov till att börja med

Citat:
I V:s bolagsstyrelser var könsfördelningen helt omvänd - 33 % kvinnor och 67 % män. Om man adderar de två kvinnliga procentandelarna respektive de manliga procentandelarna och sedan dividerar de två paren med två, då får man genomsnittet 50 % kvinnor och 50 % män. Jämställt så det förslår.

En massa trams snarare än någon vettig definition av jämställdhet.

Citat:
Förresten räknas jämställdhet först när det är 40 kvinnor - 60 män eller 60 kvinnor - 40 män. Så 67 - 33 är således inte alltför ojämn könsfördelning. Mer eller mindre ojämn könsfördelning får man räkna med i en fungerande meritokrati där kompetens går före kön.

Enligt vem fan då? Vad fan har jämställdhet med ditt bestämmande över vad folk ska välja och att underpresterande ev. kan tilldelas platser att göra? Riktigt dum retorik utan någon som helst förankring.
Citera
2016-12-18, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
(Dette er på norsk)

Sverige har verdens minst likestilte (jämställda) skole. Jentene (flickorna) gjør det mye bedre enn guttene (pojkarna), og denne forskjellen er størst i verden, ingen andre land har større kjønnsforskjeller. Sverige skal være et likestilt (jämställd) land, og har mye polikk for å hjelpe kvinner. Hvorfor hjelper de da ikke guttene (pojkarna) som sliter?

Det her vil føre til at færre menn blir gifte og får barn, og gir dem generelt dårlige liv. Kvinner ønsker ikke menn lav utdanning (utbildning) lenger.

Hvordan kan egentlig den svenske stat holde på slik og ikke gjøre noe?
Det beror delvis på att den svenska skolan aktivt betygsdiskriminerar etniskt svenska pojkar till fördel för blattar/niggrer och flickor.

Det är ett ganska välkänt faktum på det här forumet. Feminister brukar dock negligera detta faktum eller påstå att svenska pojkar är stökiga i klassen och att vi därför ska diskrimineras till fördel för blattar/niggrer och flickor.
Citera
2016-12-18, 21:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Hur efterbliven är du? För sista gången: Gender Gap Report mäter inte jämställdhet!
Citat:
Men rapporten visar bara en del av verkligheten. Mäns våld mot kvinnor finns inte med, liksom förekomsten av sexuella övergrepp gentemot kvinnor, som båda är grundbultar i ett jämställt samhälle.
Enligt vem? Inte enligt några vettiga definitioner av jämställdhet iallafall.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jämställdhet

Men duktigt att du bekräftar vad jag precis skrev: Flera feminister på forumet har som bevis för "patriarkatet" att kvinnor har problem ibland, så uppenbarligen når vi inte feministisk nirvana förrän alla kvinnors problem är borta.
Citat:
Feminister strävar inte alls efter att 100 % av alla poster ska tillsättas av kvinnor.
Feminister strävar bevisligen efter minst 50% kvinnor på alla attraktiva positioner, och ju fler desto bättre. 100% är bäst.

Det hymlas inte ens om det, de säger det rakt ut: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4686621

Att du förnekar det blir bara löjligt när SR är helt öppna med det.
Citat:
Om det blir 67 % kvinnor och 33 % män som KD har i sina bolagsstyrelser så beror det inte på någon "progressiv könskvotering". Det kan vara så att det just då råkade finnas fler kompetenta kvinnor bland KD:s anställda. Kanske var det fler kvinnliga sökanden än manliga till de lediga posterna.
Inte enligt de länkar jag gav. Och lustigt hur oviktigt det blev med jämställdhet plötsligt.
Citat:
Så fungerar inte procenträkning.
Citat:
Märkligt hur du fick in meritokrati samtidigt som du påstår att jämställdhet är minst 40%. Lite lätt efterblivet faktiskt.
Citat:
Skulle kunna skriva mycket värre saker om er vidriga rasbiologer, sexister och fascister med er sjuka identitetspolitik och marxistisk maktanalys.

Tror inte det har funnits vidrigare människor i väst sedan 1989.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in