Citat:
Ursprungligen postat av
jannenil
Varför inte?
Många kennlar annonserar på Blocket..senaste hunden fick vi syn på på Blocket!
Vår Colliie dog på julafton för 2 år sedan..jag var helt knäckt..men så såg vi en annons på Blocket från en seriös uppfödare och efter 1 vecka hade vi en ny collie här...han fick oss på fötter igen, för det är en riktig pajas...jo vi sörjde denna collien vi haft i 13 år, men denna hunden vi har idag har tagit över mycket ledsamhet, för han är sprallig, rolig och en supervän... i glömmer Aldrig våra förra hundar..men är sååå glad att vår nuvarande hund har ALLT var vi önskar oss..superglad, social till max, lättlärd..kan ine komma med mer ord :-D
Självklart kan man ha tur genom köp på blocket också. Men som en tumregel skulle jag själv aldrig köpa någon hund därifrån.
Oftast lägger kennels ut annonser på de hundar som inte blivit sålda/tingade vid 8 veckor. Behöver visserligen inte betyda att något är fel på dem, men om man har några krav på att det ska kunna tävlas/avlas på hunden skulle jag se till att vara på plats så tidigt som möjligt för att se ut och välja min framtida valp. Det är värt väntan för att få den perfekta hunden istället för att stressköpa en valp bara för att ha en.
Jag har väntat uppemot 2 år innan jag hittat valpen jag vill ha.
Det är alldeles för ofta annonser från människor som plötsligt blivit allvarligt allergiska mot sin hund på 16 veckor...
Tror personligen många av dem är smuggelhundar. Speciellt om det är någon av de mindre raserna.