2016-12-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fakta är fortsatt att den andel kvinnor i världen som faktiskt kan tänka sig göra detta för pengar är ytterligt begränsad. De allra flesta vill ha sin sexualitet i fred att njutas av och inte kommersialisera den.

Men ändå är du helt okej med kommersiell porr.

Kvinna som får betalt för att ha sex = offer.
Kvinna som får betalt för att ha sex framför en kamera som spelar in det hela = inte ett offer.

Din logik brister.
Citera
2016-12-07, 23:55
Medlem
Citat:
ja men visst! Könstympning, hedersvåld, dödsstraff via stening, kannibalism praktiseras också av andra folk ska vi inte jobba stenhårt för att införa dessa saker också?

Och exakt denna syn…att kvinnor ….eller "andras kvinnor" är "ägodelar/ byten/ lovliga att ta för sig av utan att bry sig ett skit om vad kvinnan i fråga tycker om saken, för who cares? Honor är ju inte "män"niskor värda namnet, ligger bakom att just hederskultur existerar överhuvudtaget.

så, så klart ska vi jobba för att återinföra detta.

Själv tänker jag konvertera till X så jag därmed ges full tillgång till att både mörda, skända och våldta dig och alla män i din familj inkl. ditt husdjur, med motiveringen att ni är "lovliga".

Hederskultur har redan förts in i Sverige.
Citera
2016-12-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Hederskultur har redan förts in i Sverige.

Ja, till den svenska fittmannens stora glädje. Äntligen finns det män i Sverige som kan sätta kvinnor på plats.
Citera
2016-12-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Du har ju inte lyckats försvara den här trots att vi diskuterat ämnet ganska länga vid det här laget. Lagen är ett totalt misslyckande, förutom att den

Jag misstänker att vi kommer få lika lite exempel på detta som att jag blandat ihop sexköp och sexförsäljning ; ) Länkar finns nedan så det är bara att läsa innantill.

Du har faktiskt helt rätt i en sak, till skillnad från de experter jag lutar mig emot så lutar du dig mot, precis som du skrev, "experter". Det är primärt kvinnoorganisationer, genusvetare och andra ideologiskt övertygade människor. Inte de som bygger sina argument på fakta och stringenta resonemang. Det är bara att jämföra dig och mig i den här tråden.

Som sagt din lilla "lista" är granskad och strippad till fotknölarna redan, finns en hel tråd att läsa i saken.

men vi kan ju ta ett ex.
UN women ex…

deras inställning kan du läsa här
http://www.unwomen.se/kronikor-debatt/sex-punkter-om-varfor-un-women-nationell-kommitte-sverige-ar-emot-legalisering-av-att-kopa-sex/

och från UN women ( international)
deras agenda kan du läsa om här:

http://www.mercyworld.org/_uploads/_ckbl/files/EN%20-%20Consultation%20seeking%20views%20on%20UN%20Wome n%20approach%20to%20sex%20work%20the%20sex%2 0trade%20and%20prostitution.pdf

står ingenstansatt de är för legalisering av sexköpare…
utan det står:

"Currently UN Women does not have an explicit policy position with regard to sex work, the sex trade or prostitution and is in the process of developing such a position."

texten är från augusti 2016.

DU sitter med andra ord och ljuger rakt ut i dina listor, vilket både jag och Diciplina m.fl. flertalet gr kommer på dig med….oerhört tjatigt att ständigt behöva avslöja ditt evinnerliga fejkande in absurdum.
Citera
2016-12-08, 00:47
Medlem
Citat:
Men ändå är du helt okej med kommersiell porr.

Kvinna som får betalt för att ha sex = offer.
Kvinna som får betalt för att ha sex framför en kamera som spelar in det hela = inte ett offer.

Din logik brister.

men din nöt…

jag har inte skrivit att sexsäljare = offer. Jag har skrivit att många i denna bransch inte är där frivilligt. Och den delen av verksamheten bör vi alla ansvara för. Ett sätt att ansvara för det är att INTE köpa sex, dvs INTE bidra till efterfrågan.

inte heller har jag skrivit att alla som gör porr är där helt frivilligt. Dock tror jag inte att porrbranchen, i vart fall inte i dagsläget, är en bransch som hotar människors frihet över klotet.
Tror inte du har så många traffickinoffer ex. som tvingas göra porr.
Citera
2016-12-08, 00:53
Medlem
Citat:
men din nöt…

jag har inte skrivit att sexsäljare = offer. Jag har skrivit att många i denna bransch inte är där frivilligt. Och den delen av verksamheten bör vi alla ansvara för. Ett sätt att ansvara för det är att INTE köpa sex, dvs INTE bidra till efterfrågan.

inte heller har jag skrivit att alla som gör porr är där helt frivilligt. Dock tror jag inte att porrbranchen, i vart fall inte i dagsläget, är en bransch som hotar människors frihet över klotet.

Du har väldigt mycket droger och misär i porren.

Hur många kvinnor hade gjort porr om inte för att de behövde pengarna?

Varifrån kommer de flesta porrstjärnor i Europa? Jo, länder som Ungern, Tjeckien, Rumänien etc. Samma länder som många prostituerade kommer ifrån. Slump?

Om inte alla i porren är där frivilligt så är det ju en bransch som hotar friheten.
Citera
2016-12-08, 00:55
Medlem
Dessutom så erbjuder 99% av alla kvinnor i amerikanska porrindustrin eskorttjänster vid sidan av.
Citera
2016-12-08, 03:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
1. nja var kriminalisera klienter generellt…dvs generellt resultat om just detta infördes, inte svensk sexköpslag under svenska förhållanden.
Säg som det är i stället! Poängen är att kriminalisera män och befästa kvinnan som offer.
Hejåhå, vi har ett patriarkat. Konstgjort förvisso, men annars har vi inget...
Citat:
2. Well du kan ju börja med att klara av den första uppgiften att klara av att sära på dess först.
En fråga:
Om varje sexköpare tar med sig nån som filmar köpet och gör en liten film på händelsen faller sexköpslagen helt?
Är det rätt uppfattat?
Citera
2016-12-08, 03:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Dessutom så erbjuder 99% av alla kvinnor i amerikanska porrindustrin eskorttjänster vid sidan av.
Källa på det?
Jag tror de är rätt hårt hållna med kondomreglerna om den sortens leverne.
Citera
2016-12-08, 03:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, till den svenska fittmannens stora glädje. Äntligen finns det män i Sverige som kan sätta kvinnor på plats.
Tack feminismen för att ni infört slutet för er själva.
70-80% av de svenska männen var redan utanför marknaden tills busksuggorna blivit fulla nog, så förlusten är försumbar.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-12-08 kl. 03:46.
Citera
2016-12-08, 09:45
Medlem
Citat:
men din nöt…

Är nog lika många i porrfilms branschen som det är i vanliga livet % sett, inte så många med andra ord.
Som sagt var svensk sexköps lag och dess grundtanke är i dag en parodi på en lag.
Hur fan någon överhuvudtaget åker fast för sexköp övergår mitt förstånd.
Men det är väl vår godtrogna ärliga svenska mentalitet, (gäller vita män då) som medför att vissa erkänner på stående fot trots att inga egentliga bevis finns, kan inte se någon annan förklaring.
I vilket annat land söder om oss skulle de inte få fast ens en 10 del .
Citera
2016-12-08, 09:48
Medlem
Citat:
Som sagt din lilla "lista" är granskad och strippad till fotknölarna redan, finns en hel tråd att läsa i saken.

Det är den som sagt inte och det är bara att läsa nämnd tråd för att se det. Ja, låt oss ta UN Women och vad min källa säger: "UN Women has confirmed its support for decriminalis ation of sex work “in order to ensure the access of sex workers to all services, including HIV care and treatment.”". Det blir ju lite komiskt att du hänvisar till en helt nytt initiativ till att de skall ta fram en egen plattform, i stället för att stöda UNIAIDS plattform som de gjort innan, vilket är helt nytt (någon månad) och alltså inte är något som du varken har eller kunnat tagit upp som kritisk tidigare. Jag kan mycket men jag kan inte se in i framtiden utan bygger på den ståndpunkten de hade när jag skrev inlägget.

Amnestys bidrag till den nya plattformen kan du läsa här: http://www.nswp.org/sites/nswp.org/files/UN%20Women%20Consultation,%20Amnesty%20Internation al%20-%202016.pdf

Citat:
DU sitter med andra ord och ljuger rakt ut i dina listor, vilket både jag och Diciplina m.fl. flertalet gr kommer på dig med….oerhört tjatigt att ständigt behöva avslöja ditt evinnerliga fejkande in absurdum.
Vad som i själva verket hände var att du ljög rakt ut om din tidigare kritik eftersom detta är, som du själv skriver, är från augusti i år. Snacka om att göra bort sig.

Så, kommer vi få något exempel på där något exempel där jag haft fel ännu? = )

Ps: Bra att du gjorde mig uppmärksam på UN Women eftersom jag nu såg att ytterligare två stora organisationer som arbetar emot trafficking stöder avkriminalisering. Länkar finns i den nya uppdaterade listan. Highlight " La Strada opposes the criminalisation of sex workers or clients of sex workers." och "The Freedom Network finds it concerning and misleading to call for continued criminalization of sex work in the name of ending human trafficking".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in