• 1
  • 2
2016-12-08, 00:01
Medlem
Killar: skulle ni få för er att kalla en tjej för "bror" som är mer än bara en vän för er?
Citera
2016-12-08, 00:05
Medlem
Kalle81s avatar
Nä sånt gör väl bara invandrare. Det språkbruket måste vi hålla oss undan.

Det var en handläggare på arbetsförmedlingen som pratade rinkebysvenska idag. Fruktansvärt.

Istället för bror, använd kompis eller "de allra bästa vänner"
Citera
2016-12-08, 00:18
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag har blivit kallad det av killar som visat sig vara intresserade vid ett senare skede, dock på skämt. Ingen kallar någon "bror" eller "brorsan" annat än för att driva med dåligt språkligt beteende om man är riktigt funtad.

Personer som kallar en för "bror", oavsett om man är tjej eller kille, bör man omgående utesluta ur sin bekantskapskrets. Det finns annars en överhängande risk att man blir indragen i gängaktivitet eller, ännu värre, hip hop.
Citera
2016-12-08, 00:23
Medlem
VincentLels avatar
aa bror
Citera
2016-12-08, 00:24
Medlem
bithaxs avatar
På engelska kan man ju säga guys om tjejer. Däremot dude funkar dåligt, det får bli "dudette" i stället.

Sen, vad är det för fel att kalla en tjej för syster? Det går inte att korta ner på svenska, men på engelska "sis" funkar det. Typiskt svart språkbruk fö.

På svenska känns det lite incestbetingat.
Citera
2016-12-08, 00:38
Medlem
Jag har ett jobb och pratar svenska så kallar ingen för bror.
Citera
2016-12-08, 00:41
Medlem
Ryggradsluss avatar
Alla är vi brethren så det är oki
Citera
2016-12-08, 00:46
Medlem
Ja men förihelvete anta att idioten är invalid, pratar "rinkebysvenska" och inte har ett jävla jobb då?
Citera
2016-12-08, 00:51
Medlem
Golden.Rations avatar
Det beror helt på personen. Jag skulle inte kalla en tjej för bror om jag vore intresserad.

Hur beter han sig annars mot dig?
Citera
2016-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Det beror helt på personen. Jag skulle inte kalla en tjej för bror om jag vore intresserad.

Hur beter han sig annars mot dig?

Han är generellt väldigt retsam, behandlar mig ibland som en ovetande lillasyster som han måste lära saker och visa världen för. Han nyper mig i kinderna och gillar att skämta på min bekostnad...

Vi har känt varandra ett tag, vi har kysst varandra vid enstaka tillfällen men ingen har riktigt tagit det längre. Vid ett tillfälle hade vi dock nästan sex men jag sa att jag inte är redo, anledningen till detta var för att jag gillar honom och ville helst undvika att bli en "sätta på och dumpa" brud för honom. Efter det föreslog han att vi skulle stryka den "romantiska" biten mellan oss. Vi hörs dock i princip nästan varje dag och ses och hänger ganska casual rätt ofta, dessa möten brukar dock vara rätt flörtiga. Jag vill tro att det finns något mellan oss, men som sagt misstänker jag att jag blivit rejält jävla friendzonad..
Senast redigerad av bat-cave 2016-12-08 kl. 01:11.
Citera
2016-12-08, 01:19
Medlem
caught.on.tapes avatar
Jag har hört svenska tjejer kalla invandrare tjejer för "mannen" och tvärtom,, även hört svenska tjejer kalla svenska tjejer för "mannen" som i
"Ey mannen fett lack,, yalla yalla!"

Varför inte "brorsan" "brushan" eller "bror".. oavsett kön på samma manér.. nu när de ändå håller på med att kultivera det Svenska språket?
Citera
2016-12-08, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
Jag har hört svenska tjejer kalla invandrare tjejer för "mannen" och tvärtom,, även hört svenska tjejer kalla svenska tjejer för "mannen" som i
"Ey mannen fett lack,, yalla yalla!"

Varför inte "brorsan" "brushan" eller "bror".. oavsett kön på samma manér.. nu när de ändå håller på med att kultivera det Svenska språket?

jo jo, förstår din poäng.. problemet är ju dock att om du kallar exempelvis en tjej du är intresserad av för "bror" finns det ju risk för att hon tror att du ser henne som en polare och inget mer. Min fråga var väl egentligen om killar generellt tänker på det innan de kallar tjejer för "bror" eller om det är en "naturlig" sak och säga. Jag skulle fan aldrig kalla någon för bror, oavsett om det var en polare eller ej. Dock använder jag mig ofta utav uttrycket "vännen". Förekommer väl att jag kallar killar jag är intresserad av för vännen undantagsvis men jag brukar akta mig för att göra det då jag inte vill spoila mitt raggningsflow så att säga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in