2016-12-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Absolut och jag hoppas att åklagarmyndigheten rannsakar sig själva och aldrig mer gör om den tabben att inte videoförhöra. Eller låter någon konstapel ringa hem till ett misshandelsoffer och säga att du frå inget skydd. Inte skjuta upp och orsaka funderingar och oro. Det är känt att dom ändrar sig flera gånger under en utredning. Men en mördartyp på fri fot som får nys om att han är anmäld så skapade det oerhörd oro hos Lotta. Jävla stort svek, och så sitter det hatare och vill ha det till något helt annat?

Tragiskt. Det säger en hel del om dom ynkliga personerna bakom tangentborden dock.

Usch. Är bara Förnamnet.

Tack och lov fungerar inte domstolarna så primitivt.
Citera
2016-12-08, 00:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tragiskt. Det säger en hel del om dom ynkliga personerna bakom tangentborden dock.

Usch. Är bara Förnamnet.

Tack och lov fungerar inte domstolarna så primitivt.

Nej, och jag blev glad då jag insåg att en viss nedgång finns gällande den här typen av mord och orsaken till det är just oberoendet och att man ger dom skydd.
Tyvärr missade rövhålet till åklagare det mest viktiga då Lotta anmälde och det var ju att videoförhöra och titta i hans belastningsregister och att han var villkorligt frigiven för just misshandel av en annan kvinna.
Citera
2016-12-08, 00:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
TR skriver -

Om hon inte uppgett att de skulle vara vittnen eller så så finns väl ingen anledning att kontakta dem!?!? Det behöver ju inte alls ha med "skam" att göra. Ang*lica kanske inte står speciellt nära sina anhöriga (det finns ingen plikt att göra det vad jag känner till), avser det föräldrar kanske det är hänsyn, de kanske är åldriga och hon inte vill oroa dem?

Är det inte så att hon uppgett dem som vittnen eller så så är det ju nästan på gränsen till trakasserier, lite tattaraktigt faktiskt.
Citera
2016-12-08, 00:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hon inte uppgett att de skulle vara vittnen eller så så finns väl ingen anledning att kontakta dem!?!? Det behöver ju inte alls ha med "skam" att göra. Ang*lica kanske inte står speciellt nära sina anhöriga (det finns ingen plikt att göra det vad jag känner till), avser det föräldrar kanske det är hänsyn, de kanske är åldriga och hon inte vill oroa dem?

Är det inte så att hon uppgett dem som vittnen eller så så är det ju nästan på gränsen till trakasserier, lite tattaraktigt faktiskt.

Ja, du kan alltid framföra den åsikten gällande polisens agerande om du nu känner för det. Men det är känt att skam finns hos dom här kvinnorna som får stryk. Du verkar dåligt insatt trots alla kända mönster som faktiskt existerar.
Citera
2016-12-08, 00:14
Medlem
Citat:
TR skriver -

Hon ville väl inte ha sina anhöriga indragna och informerade om att hon fått stryk. Dom skäms ju för att dom får stryk.

Ja men även OM det handlar om att de skäms över att ha fått stryk, ska kanske snuten skicka klipp från videiförhör till Sexpressen i terapeutiskt syfte?

Eller tyckte förundersökningsledaren att det är anhörigas fel att en vuxen kvunna knullar med anabolahanne och blir misshandlad om snutar finner det nödvändigt att meddela dem att deras kvinnliga vuxna anhöriga har fått stryk? Vad fan är det för jävla bananrepublik fasoner?!?
Citera
2016-12-08, 00:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja men även OM det handlar om att de skäms över att ha fått stryk, ska kanske snuten skicka klipp från videiförhör till Sexpressen i terapeutiskt syfte?

Eller tyckte förundersökningsledaren att det är anhörigas fel att en vuxen kvunna knullar med anabolahanne och blir misshandlad om snutar finner det nödvändigt att meddela dem att deras kvinnliga vuxna anhöriga har fått stryk? Vad fan är det för jävla bananrepublik fasoner?!?

Jag är inte insatt i varför eller i vilket sammanhang detta görs riktigt, så jag kan inte uttala mig om detta. Men en sak vet jag och det är skammen som finns över att bli misshandlad av någon man tycker mycket om eller älskar.
Citera
2016-12-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ja, du kan alltid framföra den åsikten gällande polisens agerande om du nu känner för det. Men det är känt att skam finns hos dom här kvinnorna som får stryk. Du verkar dåligt insatt trots alla kända mönster som faktiskt existerar.

Det spelar väl ingen jävla roll om hon känner skam eller inte... varför ringer två snutjävlar och kontaktar anhöriga till en i ett allmänt brottmål om inte antingen anhöriga är inblandade eller möjliga vittnen eller den inblandade är underårig?!?!? Och mongo som du verkar inte inse problematiken med sådant förfarande... nu vägrar ju BO medverka.
Citera
2016-12-08, 00:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det spelar väl ingen jävla roll om hon känner skam eller inte... varför ringer två snutjävlar och kontaktar anhöriga till en i ett allmänt brottmål om inte antingen anhöriga är inblandade eller möjliga vittnen eller den inblandade är underårig?!?!? Och mongo som du verkar inte inse problematiken med sådant förfarande... nu vägrar ju BO medverka.

Du får plöja FU och titta om det finns något om detta. Jag hittade inget i alla fall. Ja, först vill hon inte medverka vilket i sig inte är ovanligt, men sedan gör hon ju detta eftersom hon även vittnar i domstolen.
Citera
2016-12-08, 00:25
Medlem
Citat:
Jag är inte insatt i varför eller i vilket sammanhang detta görs riktigt, så jag kan inte uttala mig om detta. Men en sak vet jag och det är skammen som finns över att bli misshandlad av någon man tycker mycket om eller älskar.

Det är väl inte en snutjävels sak och sitta och fundera över saker som man väl ska ha psykologutbildning för att fundera över?!?!? Inte ens Eliasson eller Bodström eller alkade Borgström har väl ens behörighet att komma in på den utbildningen!?!

Utdelning av armband på festivaler om att inte tafsa, snuten ringer vuxet BOs anhöriga och informerar dem om att en anhörig är inblandad i någon rättssak... Vad blir nästa "naturliga" steg tro!?!
Citera
2016-12-08, 00:28
Medlem
Citat:
Du får plöja FU och titta om det finns något om detta. Jag hittade inget i alla fall. Ja, först vill hon inte medverka vilket i sig inte är ovanligt, men sedan gör hon ju detta eftersom hon även vittnar i domstolen.

Nä jag tänker inte plöja FU. Men av någon anledning så förvånar det inte. Och bättre lär det väl inte bli.
Citera
2016-12-08, 00:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nä jag tänker inte plöja FU. Men av någon anledning så förvånar det inte. Och bättre lär det väl inte bli.

Jag tittade lite hastigt och det var lite rörigt med A. Hon blev redan i mars misshandlad, men det ser ut som hon anmält först då hon drogs in i Lotta utredningen.

Slutet av hennes aktbilaga 53
Citat:
Citat:
OSÄKERHET KRING MEDVERKAN
A berättar att hon inte vill medverka i en rättegång. A känner rädsla och vill
inte gå vidare med utredningen.
Förhörsledaren förklarar för A att hon inte behöver bestämma sig nu och att
utredningen kring Martin i det andra ärendet K663828-16 inte kommer vara klart förrän sen
sommar eller tidig höst. Förhörsledaren förklarar för A att polisen kommer ta en
förnyad kontakt med henne när den andra utredningen börjar bli klar. A behöver inte
ta ställning till sin medverkan i utredningen nu.

Citat:
A berättade att hon ångrade att hon pratat med polisen och berättat om vad som hänt.
A tyckte allt gick för snabbt och det blev så stor grej av det. A berättade att hon
inte ville att Martin skulle bli sur och undrade om det gick att ta tillbaka anmälan. Jag
förklarade för A vad som gäller när polisen får kännedom om ett brott som hör under
allmänt åtal.

Jag tror att föräldrarna kan ha sökts som vittnen.
Citera
2016-12-08, 00:40
Medlem
Citat:
Jag tittade lite hastigt och det var lite rörigt med A. Hon blev redan i mars misshandlad, men det ser ut som hon anmält först då hon drogs in i Lotta utredningen.

Slutet av hennes aktbilaga 53

Jag tror att föräldrarna kan ha sökts som vittnen.
Hon ville inte anmäla utan hon blev indragen för att hon hade Martins väska. Hon ville inte ha den hos sig. Så hon lämnade in den till polisen. Blev allmänt åtal. Hon misshandlades i mars. Martin hade två kvinnor. Ev fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in