2016-12-05, 22:02
  #7153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Martin var inte Lottas ex-pojkvän!
Varför ljuger Weigel o co?
Lottas dödsdatum är inte heller 4/6 utan 7/6. Brottsdatum är däremot 4/6.

Om man nu ska skriva faktareportage - varför inte hålla sig till sanningen?
Hur mycket annat är också fel och lögn?

Hon var hjärndöd när hon kom in, resten var bara uppehållande.

Han slog ihjäl henne brutalt. Genom att krossa huvudet som en vattenmelon. Hans favoritgren (enligt honom själv).

Konspirationsteorier i detta fall lyser med sin frånvaro. Han skulle inte varit på fri fot alls.
Citera
2016-12-05, 22:59
  #7154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon var hjärndöd när hon kom in, resten var bara uppehållande.

Han slog ihjäl henne brutalt. Genom att krossa huvudet som en vattenmelon. Hans favoritgren (enligt honom själv).

Konspirationsteorier i detta fall lyser med sin frånvaro. Han skulle inte varit på fri fot alls.

Men sanningen är ändå den att man inte är död innan man är dödförklarad.

Hennes hjärta slog och hon andades mha av en maskin.

Varför kan man inte hålla sig till sanningen?
Citera
2016-12-05, 23:05
  #7155
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon var hjärndöd när hon kom in, resten var bara uppehållande.

Han slog ihjäl henne brutalt. Genom att krossa huvudet som en vattenmelon. Hans favoritgren (enligt honom själv).

Konspirationsteorier i detta fall lyser med sin frånvaro. Han skulle inte varit på fri fot alls.

Nu har ju detta endast perifer betydelse.
Men, nej hon var inte hjärndöd när hon kom in, hon var medvetslös.

Man opererade henne med craniotomi där skallbenet öppnas för att minska trycket som uppstår av blödningarna i skallen. Om trycket blir för högt inne i skallen trycks vävnaden annars ut på det enda ställe som går, ner mot förlängda märgen som kläms in, bl a andningcentrum stoppas och man dör. Även blodkärl till hjärnan kläms åt om inte trycket minskar.
Därför försöker man avlasta trycket med operation. I Lottas fall lyckades det inte, trycket ökade och cirkulationen till hjärnan upphörde till slut. För att fastställa att all cirkulation till slut har upphört utförs röntgen. Om cirkulationen har upphört förklaras personen som hjärndöd och de apparater som ex upprätthåller andningen stängs av.

Lotta genomgick försök till livräddande operationer mellan 4-6/6. Hon dödförklarades 7/6.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-05 kl. 23:08.
Citera
2016-12-05, 23:08
  #7156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Martin var inte Lottas ex-pojkvän!
Varför ljuger Weigel o co?
Lottas dödsdatum är inte heller 4/6 utan 7/6. Brottsdatum är däremot 4/6.

Om man nu ska skriva faktareportage - varför inte hålla sig till sanningen?
Hur mycket annat är också fel och lögn?

Just det faktum att Martin INTE var Lottas expojkvän tycks vara en sak som är väldigt viktig att dölja för allmänheten..

Tidigare påstods det att Lotta överhuvudtaget inte hade haft något med Martin att göra..

Men sen kom FUP:n och spolierade den väldolda sanningen..

Då fick man gå vidare till plan B..

BRÅ i alla fall berättar sanningsenligt att 30-50% av alla kvinnor som anmäler brott vill inte gå vidare. Syftet med anmälan är INTE att få GM att bli dömd..

De kvinnor som lever/är tillsammans med yrkeskriminella vill sällan fullfölja sin anmälan..

P.S. Det kallas för ohederlig agendajournalistik..
__________________
Senast redigerad av sno 2016-12-05 kl. 23:25.
Citera
2016-12-05, 23:23
  #7157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Citat:
Vårt första avslöjande skakade om ända upp i regeringen. Året var 2009. Vi kunde avslöja att 153 kvinnor dödats av en man eller ex-man under 2000-talet.
http://story.aftonbladet.se/dodadekvinnor/#section-2


14 pågående fall


"I debatten påstås ofta att det är ”vilka män som helst” som misshandlar kvinnor till döds. Det stämmer inte. Tvärtom visar en närmare studie av gärningsmännen att de nästan uteslutande kan betecknas som socialt och/eller psykiskt marginaliserade personer. 80 procent av gärningsmännen är att beteckna som psykiskt störda eller sjuka, antingen genom att de diagnostiserats psykiatriskt eller genom det självmord som en fjärdedel av dem begår i samband med det dödliga våldet. Nära hälften av dem är antingen arbetslösa, har beredskapsarbete eller är förtidspensionerade. I 60 procent av fallen var de registrerade för tidigare brottslighet och även om alkohol är mindre vanligt förekommande i dessa fall än vid dödligt våld i allmänhet, är ändå nära hälften av gärningsmännen alkoholmissbrukare."

Nu satsar regeringen 900miljoner under 3 års tid för att förebygga detta våld. Trots att vi redan nu vet att BO inte är beredda att fullfölja anmälan dels därför att de inte vill att GM ska dömas och lagföras dels därför att dessa kvinnor oftast lever tillsammans med yrkeskriminella.

900miljoner kronor...
Citera
2016-12-05, 23:25
  #7158
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Just det faktum att Martin INTE var Lottas expojkvän tycks vara en sak som är väldigt viktig att dölja för allmänheten..

Tidigare påstods det att Lotta överhuvudtaget inte hade haft något med Martin att göra..

Men sen kom FUP:n och spolierade den väldolda sanningen..

Då fick man gå vidare till plan B..

BRÅ i alla fall berättar sanningsenligt att 30-50% av alla kvinnor som anmäler brott vill inte gå vidare. Syftet med anmälan är INTE att få GM att bli dömd..

De kvinnor som lever/är tillsammans med yrkeskriminella vill sällan fullfölja sin anmälan..

Ja det verkar väldigt viktigt att dölja att de fortfarande var i ett parförhållande. Och tydligen även i Aftonbladets plus artikel viktigt att låtsas att de inte hade kontakt sista veckan.
Man kan ju förundras över varför?
Det är väldigt obehagligt att media under något slags " faktareferatflagg " låtsas något som är ren lögn!
Citera
2016-12-05, 23:37
  #7159
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"I debatten påstås ofta att det är ”vilka män som helst” som misshandlar kvinnor till döds. Det stämmer inte. Tvärtom visar en närmare studie av gärningsmännen att de nästan uteslutande kan betecknas som socialt och/eller psykiskt marginaliserade personer. 80 procent av gärningsmännen är att beteckna som psykiskt störda eller sjuka, antingen genom att de diagnostiserats psykiatriskt eller genom det självmord som en fjärdedel av dem begår i samband med det dödliga våldet. Nära hälften av dem är antingen arbetslösa, har beredskapsarbete eller är förtidspensionerade. I 60 procent av fallen var de registrerade för tidigare brottslighet och även om alkohol är mindre vanligt förekommande i dessa fall än vid dödligt våld i allmänhet, är ändå nära hälften av gärningsmännen alkoholmissbrukare."

Nu satsar regeringen 900miljoner under 3 års tid för att förebygga detta våld. Trots att vi redan nu vet att BO inte är beredda att fullfölja anmälan dels därför att de inte vill att GM ska dömas och lagföras dels därför att dessa kvinnor oftast lever tillsammans med yrkeskriminella.

900miljoner kronor...

Hjälp 900 miljoner - 300 per år. Ca 1,3 miljoner per arbetsdag i tre år!!!
Men det är väl här vi har förklaringen - agendan för de som kan få ett välbetalt jobb att syssla med utredning hur man förebygger. Kanske aspirerar några av journalisterna på dessa jobb?
Trots att vi redan vet hur det ska gå till och det rådet är gratis:
Kvinnor ska undvika våldsamma o psykiskt instabila våldsbenägna män.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-05 kl. 23:39.
Citera
2016-12-05, 23:41
  #7160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har läst artiklarna och håller helt med om det fetade ovan.
Det är bara så obegripligt varför detta måste vinklas och förljugas. I Aftonbladets plus artikel står:

"Sista veckan hoppades hon att han var på väg att försvinna ur hennes liv"
och
"De sista dagarna flyttade hon hem igen. Martin Jonsson hade inte hört av sig".

Om man har läst FUPen med smsen liksom sett bilderna från besöken på psyk där Lotta följer med Martin är det ju helt uppenbart att detta är ren lögn. De hade ju hela tiden kontakt, träffades o Lotta talade om för Martin i sms att hon ville ha en framtid o barn med honom. Dessutom hade hon tjatat på att han skulle höra av sig o ringt honom innan han kom hem till henne på natten. Den dagen 4/6 då de också på hennes intitiativ stämt träff för att träna tillsammans.

Så hur kan man skriva en sådan artikel i Aftonbladet - om det finns helt andra fakta i den FUP man som journalist borde ha tillgång till och läst?

Det ska vinklas och ljugas så in in bomben. För syftet med dessa artiklar är inte att folk ska få veta sanningen – och lära sig något av den sanningen. Utan tvärtom att folk INTE ska veta sanningen.. Sanningen ska tvärtom döljas till vilket pris som helst.

Dödlig våld mot kvinnor I nära relationer brukade ligga på 13 kvinnor per år, men nu har våldet ökat “dramatiskt” till hela 17st per år. Ojojoj. Då ska det satsas rejält med kosingar för att rädda dessa stackars brottsoffer.

Kvinnorna som väljer att vara ihop med yrkeskriminella har blivit en nationell angelägenhet och regeringen är beredd att satsa vilka pengar som helst för att rädda denna minimala grupp av kvinnor som själva ofta är också “marginaliserade” och lider av flera sorts “sårbarheter” - som det så fint heter..
Man skulle naturligtvis även kunna prata klarspråk och säga rakt ut att oftast är dessa kvinnor psykfall och har ett trasigt förflutet – precis som gärningsmännen..
Citera
2016-12-05, 23:47
  #7161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hjälp 900 miljoner - 300 per år. Ca 1,3 miljoner per arbetsdag i tre år!!!
Men det är väl här vi har förklaringen - agendan för de som kan få ett välbetalt jobb att syssla med utredning hur man förebygger. Kanske aspirerar några av journalisterna på dessa jobb?
Trots att vi redan vet hur det ska gå till och det rådet är gratis:
Kvinnor ska undvika våldsamma o psykiskt instabila våldsbenägna män.

"Strategin sträcker sig över en tioårsperiod. Initialt ska 900 miljoner kronor fördelas mellan 2017 och 2020. "

Det är de tre FÖRSTA åren av en tio årsperiod som kostar oss skattebetalare 900miljoner..

Hur mycket de resterande 7 åren kommer att kosta vågar väl inte denna regering ens viska om..
Citera
2016-12-05, 23:51
  #7162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det verkar väldigt viktigt att dölja att de fortfarande var i ett parförhållande. Och tydligen även i Aftonbladets plus artikel viktigt att låtsas att de inte hade kontakt sista veckan.
Man kan ju förundras över varför?
Det är väldigt obehagligt att media under något slags " faktareferatflagg " låtsas något som är ren lögn!

Och att Lotta hade "flyttat".. Jo tjena. Hon bodde 4 dagar hos Per. Om jag tillbringar en långhelg hos mitt ex - har jag då "flyttat"?

Särskilt med tanke på att Lotta hade då "flyttat" till den adress där hon egentligen var skriven på..
Citera
2016-12-05, 23:56
  #7163
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Strategin sträcker sig över en tioårsperiod. Initialt ska 900 miljoner kronor fördelas mellan 2017 och 2020. "

Det är de tre FÖRSTA åren av en tio årsperiod som kostar oss skattebetalare 900miljoner..

Hur mycket de resterande 7 åren kommer att kosta vågar väl inte denna regering ens viska om..

Det kanske ska inrättas ett departement för utredning varför 17 kvinnor dödas i nära relationer varje år?
Ett helt departement med ett statsråd som minister, flera sekreterare o massor av tjänstemän.
De kan utreda o utreda - o till slut komma fram till att "kvinnor bör undvika dessa farliga relationer".

Och när det visar sig att ett fåtal kvinnor inte vill detta utan ialla fall är "våldsmänsgroupies" , ja då kanske departementet i samband med regeringsskifte läggs ner. Och vi alla är några tusen miljoner kronor fattigare och gamla, svaga o sjuka står i ännu längre köer för att få hjälp.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-06 kl. 00:16.
Citera
2016-12-06, 00:10
  #7164
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och att Lotta hade "flyttat".. Jo tjena. Hon bodde 4 dagar hos Per. Om jag tillbringar en långhelg hos mitt ex - har jag då "flyttat"?

Särskilt med tanke på att Lotta hade då "flyttat" till den adress där hon egentligen var skriven på..

Det är så oerhört osmakligt med dessa lögner o tendensiösa vinklingar om BO här. Det var inte enbart i början det ljögs hej vilt - det fortsätter hela tiden. Vems ärenden går journalisterna som skriver detta?

Sina egna med siktet på del av "utredningspengar"? SD-svågerns agenda att en blåögd svensk oskyldig blondin inte gjort fel - o längre fängelsestraff för GM? Anhöriga som det är mer synd om eftersom de förlorade ett finare mer oskyldigt BO??
"There is something rotten in the state of Danmark"
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-06 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in