2016-12-05, 14:26
Medlem
sham69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Får 404 error när jag försöker hämta segmenten separat. Detta är ett publiceringsfel från viafree sida alltså. Kontakta gärna dom och säg att deras HLS-strömmar för den här specifika strömmen inte är tillgängliga.

...Men detta avsnitt fungerar ju när jag tittar på det i Chrome http://www.viafree.se/program/humor/fresh-off-the-boat/sasong-3/avsnitt-6 ?!

Jag får inte upp något felmeddelande där...
Citera
2016-12-05, 14:42
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sham69
...Men detta avsnitt fungerar ju när jag tittar på det i Chrome http://www.viafree.se/program/humor/fresh-off-the-boat/sasong-3/avsnitt-6 ?!

Du ser hds men hämtningen gör med hls...
Citera
2016-12-05, 15:21
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sham69

Jag hoppas att uman231:s svar får dig på andra tankar istället för att totalt förkasta mitt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Du ser hds men hämtningen gör med hls...
Citera
2016-12-05, 17:50
Medlem
AnotherStrangers avatar
Än en gång har nu Svt-kanaler2.0.exe dragit ner video i låg bitrate trots fast lina dvs sladd, inte wifi. Kontrollerade dessutom min nerhastighet på speedtest.net precis innan, hade 95Mbit/s ner och 1ms ping, ändå får jag alltså ner video i futtiga 1682Kbps istället för bästa kvaliteten som iaf brukade ligga på 2800Kbps. Testat flera gånger efteråt med kortare videofiler, både från SVT1 och SVT2 - samma sak.

Faktum är att detta sker varenda gång nu, så - kan det inte vara så att SVT gjort någon förändring? Vore grymt om du uman och ni andra som har koll kunde kolla upp detta - pröva även att ladda ner själva - för med denna bitrate så börjar det tyvärr kännas ganska meningslöst att använda Svt-kanaler2.0.exe, får väl helt enkelt skaffa tv-kort istället.
Senast redigerad av AnotherStranger 2016-12-05 kl. 18:08.
Citera
2016-12-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
ändå får jag alltså ner video i futtiga 1682Kbps istället för bästa kvaliteten som iaf brukade ligga på 2800Kbps. Testat flera gånger efteråt med kortare videofiler, både från SVT1 och SVT2 - samma sak.

- för med denna bitrate så börjar det tyvärr kännas ganska meningslöst att använda Svt-kanaler2.0.exe, får väl helt enkelt skaffa tv-kort istället.

Du kanske har nån Proxy / VPN du kör mot, då brukar hastigheten sjunka betydligt?

F.ö. så startar inte ens min Svt-kanaler2.0.exe överhuvudtaget, dvs klickar man på den så snurrar ju timglaset på musen till några sekunder, men sen händer inget ...

Har uman några tankar - jag har redan bytt ut den uppackade mot den som finns i umans senaste kompletta uwtd från 16/10, men ingen skillnad?
Citera
2016-12-05, 18:36
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Än en gång har nu Svt-kanaler2.0.exe dragit ner video i låg bitrate trots fast lina dvs sladd, inte wifi. Kontrollerade dessutom min nerhastighet på speedtest.net precis innan, hade 95Mbit/s ner och 1ms ping, ändå får jag alltså ner video i futtiga 1682Kbps istället för bästa kvaliteten som iaf brukade ligga på 2800Kbps. Testat flera gånger efteråt med kortare videofiler, både från SVT1 och SVT2 - samma sak.

Faktum är att detta sker varenda gång nu, så - kan det inte vara så att SVT gjort någon förändring? Vore grymt om du uman och ni andra som har koll kunde kolla upp detta - pröva även att ladda ner själva - för med denna bitrate så börjar det tyvärr kännas ganska meningslöst att använda Svt-kanaler2.0.exe, får väl helt enkelt skaffa tv-kort istället.
Dom ha gjort om lite kommer med fix någon dag... Ha du riktigt tur så bli det ikväll

Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Du kanske har nån Proxy / VPN du kör mot, då brukar hastigheten sjunka betydligt?

F.ö. så startar inte ens min Svt-kanaler2.0.exe överhuvudtaget, dvs klickar man på den så snurrar ju timglaset på musen till några sekunder, men sen händer inget ...

Har uman några tankar - jag har redan bytt ut den uppackade mot den som finns i umans senaste kompletta uwtd från 16/10, men ingen skillnad?
Gällande ditt problem vet jag ej...
Senast redigerad av uman231 2016-12-05 kl. 18:43.
Citera
2016-12-05, 19:02
Medlem
Citat:
Gällande ditt problem vet jag ej...

Funkar om jag lägger in den Svt-kanaler2.0.exe från uwtd 22/2.

Vilka C++ versioner har du på din maskin, har lagt in ny Win10 på den här burken, med 2008-10-15, men det finns ju fler C++ versioner, OM det alls kan vara det som gör att den inte startar?

Eller Python då, versioner? Vad körs Svt-kanaler2.0.exe med, Python eller?
Citera
2016-12-05, 19:08
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Funkar om jag lägger in den Svt-kanaler2.0.exe från uwtd 22/2.

Vilka C++ versioner har du på din maskin, har lagt in ny Win10 på den här burken, med 2008-10-15, men det finns ju fler C++ versioner, OM det alls kan vara det som gör att den inte startar?

Eller Python då, versioner? Vad körs Svt-kanaler2.0.exe med, Python eller?
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5555

Och python medföljer i mappen uwtd så det behöver du ej tänka på...
Citera
2016-12-05, 19:15
Medlem
Citat:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5555

Och python medföljer i mappen uwtd så det behöver du ej tänka på...

Ja, länken gick ju till 2010, men den skrev jag ju jag redan hade, så den kan det inte vara som är felet.

Menar du att det bara är Visual C++ 2010 man behöver ha?

Ok, Python finns alltså 'ändå', bra.
Citera
2016-12-05, 19:24
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ja, länken gick ju till 2010, men den skrev jag ju jag redan hade, så den kan det inte vara som är felet.

Menar du att det bara är Visual C++ 2010 man behöver ha?

Ok, Python finns alltså 'ändå', bra.
Du bör klara dig utan i stort sett allt som ej finns i mappen... Visual C++ kan dock va bra att ha...
Citera
2016-12-05, 19:59
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Japp det är ett \xe5 = å
Nu är det inget stort problem, men kanske man kan få föreslå möjligheten att använda svenska tecken till någon uppdatering så småningom.
Trots det vill jag ändå passa på att tacka för ett kanonbra program!
Citera
2016-12-05, 20:36
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Nu är det inget stort problem, men kanske man kan få föreslå möjligheten att använda svenska tecken till någon uppdatering så småningom.
Trots det vill jag ändå passa på att tacka för ett kanonbra program!
Jao... Men inget jag sätter prio på så länge jag knappt hinner underhålla programmen i den takt som playkanalerna ändrar saker...

Citat:

Det svt har gjort är
  1. Tagit bort den AES kryptering som ett tag fanns för kanalerna
  2. Ändrat live segmenten från 10 sekunder till 6
  3. Och de har inte längre lika snabb tidsgräns hur länge varje segment ligget online
Och det medför att jag törs tvinga högsta utan att det din eller andras linor inte hinner med att hämta segmenten innan dom raderas...
Senast redigerad av uman231 2016-12-05 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in