Citat:
Ursprungligen postat av jives
Det verkar som flertalet personer använder sig av rtmpsrv och rtmpdump för nedladdning. Jag försöker få det hela att fungera men min datorillitterära skalle vill inte få det att fungera. Jag lyckas inte förstå hur man får rtmpsrv att hämta rtmp-länken (tror jag det heter) som senare skall användas i rtmpdump. Jag har försökt googla men lyckas inte förstå vad jag skall göra. Hjälp hade varit hemskt uppskattat. Jag använder Windows Vista.
Förberedelse: Ladda ner och installera/extrahera. I vissa versioner är programmet redan uppackat och då är det bara att köra som det är. Lägg gärna mappen direkt på c:\ (lokal hårddisk C) Har du inte windows XP så högerklickar du på .exe filerna, egenskaper, kompatibilitet och kör i kompatibilitetsläge för windows xp service pack 3 samt bockar i kör som administratör.
Ta upp SVT play och klicka på knappen hjälp när du har ditt program uppe. Högerklicka på länken Flash (rtmp) 2400.0 kbit/s (eller vilken kvalité du vill ha) och välj kopiera genväg.
Öppna startmenyn och välj tillbehör (accessories). Högerklicka på kommandotolken (command prompt) och välj kör som administratör.
Klicka ja/kör på säkerhetsrutan som kommer fram.
skriv cd\
Tryck Enter.
skriv cd [namn på mappen där rmtpdump.exe ligger]/
Tryck Enter.
skriv rtmpdump.exe -o [vad du vill kalla filen utan några mellanslag eller å/ä/ö].flv -r
Notera att där är ett mellanslag efter -r
Nu högerklickar du på kommandotolken och klickar på klistra in (paste). Använd inte ctrl+V.
Raden borde nu se ut ungefär så här:
c:\rtmp>rtmpdump.exe -o masjavlar.flv -r rtmpe://fl11.c90909.cdn.qbrick.com/90909/_definst_/kluster/20101006/PG-1132637-1234-MASJAVLAR-01-mp4-e-v1.mp4
Tryck Enter.
Nu kommer en massa rader upp och på den sista raden står hur långt den har kommit. Den kommer stanna på 99,9% och sen kommer nya rader upp. Där står det Download Complete och du är nu fri att göra samma sak med nästa program.