2010-10-15, 16:01
Medlem
bitmaps avatar
Jag måste hålla med UncleUrban om att StreamTransport underlättar nedladdningen där sajter använder "dolda länkar". willmans exempel (#120) med RTMPDump var också intressant: rtmpdump -r rtmp://streaming.ur.se/ -W http://www.ur.se/play/jwplayer/player.swf -t rtmp://streaming.ur.se/ondemand/ -a ondemand -p http://www.ur.se/play/158876 -y mp4:/158000-158999/158876-8 -o potatis.mp4 Exemplet saknar dock .exe om man ska vara petig. willmans exempel fungerade dock inte hos mig. Jag fick följande felmeddelande:
Connecting ...
INFO: Connected...
WARNING: Received FLV packet before play()! Ignoring.

Någon som fått samma meddelande?
Av den uppsjö av program som hjälper dig att rippa videomaterial från webben så har de små gratisapplikationerna skrivna med öppen källkod fungerat riktigt bra. RTMPDump ligger på under en megg och gör samma jobb gratis som andra feta apps med glassigt utseende & lullull tar betalt för. Därför tycker jag att den som vill kan donera en slant till Andrej Stepanchuk/Howard Chu.
Citera
2010-10-18, 14:30
Medlem
Det verkar som flertalet personer använder sig av rtmpsrv och rtmpdump för nedladdning. Jag försöker få det hela att fungera men min datorillitterära skalle vill inte få det att fungera. Jag lyckas inte förstå hur man får rtmpsrv att hämta rtmp-länken (tror jag det heter) som senare skall användas i rtmpdump. Jag har försökt googla men lyckas inte förstå vad jag skall göra. Hjälp hade varit hemskt uppskattat. Jag använder Windows Vista.
Citera
2010-10-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Helt PERFEKT!!!!!

Det funkar inte längre va? Får bara Error..
Citera
2010-10-19, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Nej det har du inte, rtmpsrv tillsammans med rtmpdump fungerar utmärkt både för kanal5play och tv4play (även nya tv4play)

https://www.flashback.org/t1316141

Det går ju inte ladda hem. Någon som har programmet och kan rippa en sak till mig? Pma såfall
Citera
2010-10-21, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockabillyRules
VMLoad funkar jävligt bra tycker jag
http://en.vmload.com/
Sjukt bra, tack!
Citera
2010-10-21, 06:47
Medlem
Ninyah218s avatar
finns hur många program som helst för sånt, google is your friend!
Citera
2010-10-22, 19:34
Medlem
bitmaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jives
Det verkar som flertalet personer använder sig av rtmpsrv och rtmpdump för nedladdning. Jag försöker få det hela att fungera men min datorillitterära skalle vill inte få det att fungera. Jag lyckas inte förstå hur man får rtmpsrv att hämta rtmp-länken (tror jag det heter) som senare skall användas i rtmpdump. Jag har försökt googla men lyckas inte förstå vad jag skall göra. Hjälp hade varit hemskt uppskattat. Jag använder Windows Vista.

Vilken webbläsare använder du?
Citera
2010-10-22, 21:08
Medlem
Jag använder Firefox.
Citera
2010-10-23, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitmap
RMTPDump
WARNING: Received FLV packet before play()! Ignoring.[/i]
Någon som fått samma meddelande?

Jag får:

Warning: HandShake: Type mismatch: client sent 6, server answered 8

Sen kör den på och filerna funkar som de ska, så det är väl bara så att SVT:s servrar inte är helt perfekt designade för att funka med ripprogram...
Citera
2010-10-23, 01:29
Medlem
RTMPDump

Citat:
Ursprungligen postat av jives

Förberedelse: Ladda ner och installera/extrahera. I vissa versioner är programmet redan uppackat och då är det bara att köra som det är. Lägg gärna mappen direkt på c:\ (lokal hårddisk C) Har du inte windows XP så högerklickar du på .exe filerna, egenskaper, kompatibilitet och kör i kompatibilitetsläge för windows xp service pack 3 samt bockar i kör som administratör.

Ta upp SVT play och klicka på knappen hjälp när du har ditt program uppe. Högerklicka på länken Flash (rtmp) 2400.0 kbit/s (eller vilken kvalité du vill ha) och välj kopiera genväg.

Öppna startmenyn och välj tillbehör (accessories). Högerklicka på kommandotolken (command prompt) och välj kör som administratör.

Klicka ja/kör på säkerhetsrutan som kommer fram.

skriv cd\

Tryck Enter.

skriv cd [namn på mappen där rmtpdump.exe ligger]/

Tryck Enter.

skriv rtmpdump.exe -o [vad du vill kalla filen utan några mellanslag eller å/ä/ö].flv -r

Notera att där är ett mellanslag efter -r

Nu högerklickar du på kommandotolken och klickar på klistra in (paste). Använd inte ctrl+V.

Raden borde nu se ut ungefär så här:

c:\rtmp>rtmpdump.exe -o masjavlar.flv -r rtmpe://fl11.c90909.cdn.qbrick.com/90909/_definst_/kluster/20101006/PG-1132637-1234-MASJAVLAR-01-mp4-e-v1.mp4

Tryck Enter.

Nu kommer en massa rader upp och på den sista raden står hur långt den har kommit. Den kommer stanna på 99,9% och sen kommer nya rader upp. Där står det Download Complete och du är nu fri att göra samma sak med nästa program.
Senast redigerad av y3k_7 2010-10-23 kl. 01:38.
Citera
2010-10-24, 09:45
Medlem
brianmolkos avatar
varför fick jag bara en halvtimmas ljud av streamtransport ?
Citera
2010-10-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
varför fick jag bara en halvtimmas ljud av streamtransport ?

Tja, det kan ju berott på att programmet bara var en halvtimma långt, eller så är det något fel på den fil som SVT lagt ut, men det är ju lätt att kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in