2016-12-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi kan väl utgå från att det inte är de mest intelligenta i denna tråd som har ett behov av att kommentera deras utseenden istället för att diskutera sakfrågorna. Flashback speglar samhället och hälften av oss har ett IQ under medel vilket gör att intressanta trådar svämmar över av inlägg om hur feta folk är och så vidare. Personligen är jag mer intresserad av den psykologiska bakgrunden, hur dessa elva personer på olika sätt kan vara inblandad i ett mord utan att egentligen ha särskilt stor ekonomisk vinning av det. Normalt sett borde det här ha stoppats redan under planeringsstadiet, men det gick helt överstyr. Vilka faktorer bidrog till det? Och nej, det har inte något med de inblandades vikt att göra.

Nu trodde de ju att de skulle kunna plocka ut 10 000 kr per vecka och för de som lever på någonstans mellan norm för försörjningsstöd till 10 000 kr per månad så kan nog ett tillskott på en andel av
50 000 kr varje månad ses som lockande. Somliga verkar ju ha fått en engångssumma så det kan vara enbart några få som skulle ägna sig åt att dela på alla pengar som fanns kvar.
Citera
2016-12-04, 22:46
Medlem
Kan ingen lägga upp B.H´s Darkside bilder och sånt i en länk?
Citera
2016-12-04, 22:50
Medlem
seankro2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi kan väl utgå från att det inte är de mest intelligenta i denna tråd som har ett behov av att kommentera deras utseenden istället för att diskutera sakfrågorna. Flashback speglar samhället och hälften av oss har ett IQ under medel vilket gör att intressanta trådar svämmar över av inlägg om hur feta folk är och så vidare. Personligen är jag mer intresserad av den psykologiska bakgrunden, hur dessa elva personer på olika sätt kan vara inblandad i ett mord utan att egentligen ha särskilt stor ekonomisk vinning av det. Normalt sett borde det här ha stoppats redan under planeringsstadiet, men det gick helt överstyr. Vilka faktorer bidrog till det? Och nej, det har inte något med de inblandades vikt att göra.

Historiskt finns det redan bekräftat att människor av olika anledningar gör saker som man aldrig trodde att det ens var möjligt. Gemenskap i ett utanförskap... Diktatorer har ju lyckats flera gånger om, människorna som verkställde är väl knappast dummare än genomsnittet. Kroppshyddor har knappast varit dominerade i dessa fall...

Att föräldrar aldrig slutar älska sitt barn oavsett, är väl knappast märkligt. En människa är så mycket mer än en handling. Det betyder ju inte att man förbiser eller förminskar handlingen i sig. Det kan man inte heller som humanist kräva av dem.
Citera
2016-12-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Tänker på att PO har ju missbruksproblem , narkotika beroende.Om han dömts för brott får han möjlighet , att genomgå behandling istället för att dömas till fängelse.Detta är dock ett bindande avtal mellan klienten samt Kriminalvården.Sen beror det på om PO inser att , han har ett problem och är villig att genomgå ,behandling för att förändra sitt beteende.Här bör även tilläggas att ett samband, mellan PO:s problematik samt brottet.

Även om man blir dömd till fängelse så kan man väl få någon slags hjälp? Det finns väl någon slags vårdplan? Tänker nu främst inte på POs drogproblem utan allmänt.
Citera
2016-12-05, 14:11
Medlem
floskelns avatar
Funderar på hur det här mordet kommer att klassificeras.
Jag menar "hjärngänget" hade tydliga högersympatier och BO var transperson.
Kan det vara så att detta förenklade deras beslut att ta livet av henne...?
Citera
2016-12-05, 14:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floskeln

Var har du hittat att de elva hade högersympatier? Skulle tro att de inte röstar överhuvudtaget...

Tror heller inte att åklagaren har hävdat hatbrott?
Citera
2016-12-05, 14:48
Medlem
floskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var har du hittat att de elva hade högersympatier? Skulle tro att de inte röstar överhuvudtaget...

Läste i tråden att någon hade gått med i NMRs demonstrationer. Men du har säkert rätt i att de är soffliggare...
Nej, jag tror inte heller att åklagaren har hävdat hatbrott. Men jag tycker att det är intressant.
Citera
2016-12-05, 14:50
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

De är bonnrassar i ordets rätta bemärkelse, hela bunten. Den sortens nationalist som många på landet är. Jag skulle gissa att den här sortens människor utgör en stor del av SDs väljarkår.

Det är en samling människor som tycker det är viktigt att säga negerboll och som hjälper dig som har problem med svenska flaggan att packa. Någon enstaka är med i NMR, någon annan har bara svenska flaggan på väggen. Samtidigt är de ganska motsägelsefulla då många av dem bevisligen har vänner och bekanta som inte är etniskt svenska, vilket inte förvånar mig då bönder av det här slaget oftast inte har så genomtänkta åsikter.
Citera
2016-12-05, 15:22
Medlem
Citat:
Läste i tråden att någon hade gått med i NMRs demonstrationer. Men du har säkert rätt i att de är soffliggare...
Nej, jag tror inte heller att åklagaren har hävdat hatbrott. Men jag tycker att det är intressant.

Dom hade setts vid NMRs första maj demonstration, jag ser inte det som något bevis på att de skulle vara högerextrema, tror snarare att dom bara drev omkring som vanligt. Sidor som inte rasist men vill dock få det till att dom är dödsknararnazister
Citera
2016-12-05, 16:01
Medlem
Citat:

Några av dom har ju Hbtq-flaggan över sina profilbilder.
Citera
2016-12-05, 17:05
Medlem
Trocabifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitch80
Några av dom har ju Hbtq-flaggan över sina profilbilder.

Mordet begicks inte av nåt hat angående könskorrigering
Citera
2016-12-05, 17:13
Medlem
kitschis avatar
Citat:

Jag har läst ganska mycket av förhören med de misstänkta. Har inte sett en tanke åt det hållet faktiskt. Hatbrott finns heller inte med som brottsrubricering någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in