2016-10-26, 20:52
Bannlyst
En väldigt vanlig smugglingsresa

En jag känner frågade om jag ville åka med i en bil för att öka den lagliga ransonen en var sjuk.

Man skulle få 1000 kr och frukost på båten över frågan ställdes 19/10 2016. Nyligen

Förutsättningarna var att man själv inte fick ta med sig ett skit och vi startade hemma kl 05.00 man slapp köra och var tillbaka i Sverige 06.00 dagen efter.

Vad tror ni att jag svarade?

- Nej självklart INTE en jävulsresa på 25 tim med full bil med folk 5 st. Det sjukaste är att folk går med på dessa villkor?!! Behöver jag säga att jag är en Svensk
Senast redigerad av Caregiverfromhell 2016-10-26 kl. 20:55. Anledning: Rubrik:
Citera
2016-10-26, 23:19
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
En jag känner frågade om jag ville åka med i en bil för att öka den lagliga ransonen en var sjuk.

Man skulle få 1000 kr och frukost på båten över frågan ställdes 19/10 2016. Nyligen

Förutsättningarna var att man själv inte fick ta med sig ett skit och vi startade hemma kl 05.00 man slapp köra och var tillbaka i Sverige 06.00 dagen efter.

Vad tror ni att jag svarade?

- Nej självklart INTE en jävulsresa på 25 tim med full bil med folk 5 st. Det sjukaste är att folk går med på dessa villkor?!! Behöver jag säga att jag är en Svensk

Och vad var poängen med ditt inlägg? Bor man i lapphelvetet ska man givetvis inte plåga sig för att få hem ett tiotal ynka flaskor sprit, vilket är vad det handlar om när man är FEM i biljäveln.

Är det två man i skåne med bil som lastar 400-500 liter öl och sprit utöver passagerarvikt för en smärtfri dagstur ser ekvationen helt annorlunda ut.
Citera
2016-11-07, 14:41
Medlem
Hej! Tänkte åka över till tyskland en sväng och nu är det så att det sitter dubbdäck på bilen vi ska åka med. Så mina frågor är, hur stor chans är det att man blir stannad av polisen för kontroll i närheten utav Burg? Om man blir stannad, vad ligger bötern på samt hur hårda är de med att man inte går åka vidare utan att dra ur dubben?

Tacksam för svar!
Citera
2016-11-08, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyroWank
Hej! Tänkte åka över till tyskland en sväng och nu är det så att det sitter dubbdäck på bilen vi ska åka med. Så mina frågor är, hur stor chans är det att man blir stannad av polisen för kontroll i närheten utav Burg? Om man blir stannad, vad ligger bötern på samt hur hårda är de med att man inte går åka vidare utan att dra ur dubben?

Tacksam för svar!

Räkna med att bli stoppad (dubbdäck hörs) och tyskarna är stenhårda. Bara att ställa bilen och rycka ur dubben. Du får inte köra en meter i Tyskland, inte till Bordershop ens.
Citera
2016-11-08, 03:58
Medlem
jagharproblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
TOMTE
Skit samma vad jag skulle ha spriten till, jag hävdade privatbruk men dom trodde mig inte.

Dom ville att vi skulle tömma bilen på sprit, jag frågade om dom var seriös eftersom det inte ens var "mycket". Jag visade alla kvitton och efter lite bråk så kom hon tillbaka och sa vi skulle få en böter sedan kunde vi åka med allt.

I samma veva hade dom stoppat en annan kille som hade överlast och fick böta exakt samma summa fast han fick lämna 30 flak.

Jag vägrade betala först, jag kunde överklaga men då fick vi lämna spriten. fanns inte så mycket att göra. Betala 10 eller åka hem tomhänt.

Jag har kvitto på allt, det är ifrån danska skatteverket. Vi fick alltså skatta på alkoholen.

ca 120 flak öl,70 spritflaskor.

kan visa kvitto i pm om någon vill se.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Så nu fick du böta 10 lax, inte 12. Och du hade 120 flak öl, inte 800 liter. 120 x 24 x 33 cl = 950 liter.

Nej, den här tomten vidhåller att det är en gravad hund med historien.

ni körde puttgarden-rödby?
aldrig hört sånt förr heller,sa de inget om vikten?hade ni släp?
långt över 1 ton ju...bara lasten

överklaga!!
Citera
2016-11-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Räkna med att bli stoppad (dubbdäck hörs) och tyskarna är stenhårda. Bara att ställa bilen och rycka ur dubben. Du får inte köra en meter i Tyskland, inte till Bordershop ens.

Du säger att man kan räkna med att bli stoppad men har du sett eller hört någon som blivit det med dubbdäck? Är ju ändå inte tullen som inte släpper in dig om du har dubbdäck, det är väl ändå polisen som måste stanna dig och säga att det inte är ok med dubb?
Citera
2016-11-08, 18:20
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Du säger att man kan räkna med att bli stoppad men har du sett eller hört någon som blivit det med dubbdäck? Är ju ändå inte tullen som inte släpper in dig om du har dubbdäck, det är väl ändå polisen som måste stanna dig och säga att det inte är ok med dubb?

Du vet väl att det ligger en polisstation du måste passera innan du kommer ut från färjeläget i Puttgarden?
Citera
2016-11-09, 10:50
Medlem
Citat:

En gymnasieskola var ner med två minibussar.
Fick ställa sig och dra ut dubben ur åtta däck innan de fick fortsätta resan.
Citera
2016-11-09, 18:09
Medlem
DMONs avatar
Konstigt att vissa råkar ut för både det ena och det andra. Åker ner en till två gånger per år och köper för 6-12 mån åt gången och har så gjort under många, många år utan minsta problem. Beror kanske på hur man ser ut och hur man för sig?
Citera
2016-11-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
"lära sig att dricka öl" är något man hör ibland.. Förstår inte poängen, antingen gillar du det från början, eller inte! Drick något annat!

Är inte många människor som gillar öl första gången dom dricker det. Gjorde du det så borde du akta dig för att bli alkis.
Citera
2016-11-23, 20:03
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DMON
Konstigt att vissa råkar ut för både det ena och det andra. Åker ner en till två gånger per år och köper för 6-12 mån åt gången och har så gjort under många, många år utan minsta problem. Beror kanske på hur man ser ut och hur man för sig?

japp så är det .
Citera
2016-12-05, 14:36
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
TOMTE
Skit samma vad jag skulle ha spriten till, jag hävdade privatbruk men dom trodde mig inte.

Dom ville att vi skulle tömma bilen på sprit, jag frågade om dom var seriös eftersom det inte ens var "mycket". Jag visade alla kvitton och efter lite bråk så kom hon tillbaka och sa vi skulle få en böter sedan kunde vi åka med allt.

I samma veva hade dom stoppat en annan kille som hade överlast och fick böta exakt samma summa fast han fick lämna 30 flak.

Jag vägrade betala först, jag kunde överklaga men då fick vi lämna spriten. fanns inte så mycket att göra. Betala 10 eller åka hem tomhänt.

Jag har kvitto på allt, det är ifrån danska skatteverket. Vi fick alltså skatta på alkoholen.

ca 120 flak öl,70 spritflaskor.

kan visa kvitto i pm om någon vill se.

Sa dom varför du skulle skatta i Danmark, du var ju bara på genomresa och om jag har förstått det hela rätt så verkar ju du vara skriven i Sverige och bilen varit svenskregistrerad?

Jag får känslan av att danskarna du pratade med inte hade en jävla aning om vad dom sysslade med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in