• 1
  • 2
2016-12-04, 12:55
Medlem
staticages avatar
Hur planerar ni för framtiden investeringar osv

Vad är lukrativt de kommande åren?förutom bostäder.
Citera
2016-12-04, 13:11
Medlem
En dystopi som jag tror är att US dollar falla eller snarare störtdyka, så inga investeringar i $. Inget ont som för något gott med sig. Bättre med rubel kanske norska kronor ha en viss del i skr. Kina och Japan ska drabbas av $ fallet eftersom de är som lånat ut pengarna till Amerika.
Citera
2016-12-04, 13:32
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo-.
En dystopi som jag tror är att US dollar falla eller snarare störtdyka, så inga investeringar i $. Inget ont som för något gott med sig. Bättre med rubel kanske norska kronor ha en viss del i skr. Kina och Japan ska drabbas av $ fallet eftersom de är som lånat ut pengarna till Amerika.

Man skall inte investera i SEK heller, SEK devalverar hela tiden.
På en turbulent marknad är det SEK som kommer att överges först av investerare.

Det bästa måste ju vara att köpa fysiskt guld eller andra tillgångar som har ett bestående värde.
Citera
2016-12-04, 14:04
Medlem
vikingrods avatar
Jag skiter i allt som folk verkar satsa på som guld och silver (varför skulle det vara värt något om världen brinner liksom..) och köpte land. Ett fint stycke skog och fält med mycket vilt och vatten långt ut i ingenstans och en liten stuga.

Om allt går åt helvete så har jag det som vanligt. Jakt, fiske och natur.

För mig var det bara så jag velat bo alltid men insåg nyligen att det är såna ställen man vill bo på när allt faller. Det är min investering.
Citera
2016-12-04, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Hur planerar ni för framtiden investeringar osv

Vad är lukrativt de kommande åren?förutom bostäder.

Vi vill inte berätta det för någon då blir det mindre vinst till oss.
Citera
2016-12-04, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo-.

Det handlar om en veckas fall sen upp igen inget att bry sig om. Speciellt inte om man är så fattig som alla i denna tråden.
Senast redigerad av capodaster 2016-12-04 kl. 14:14.
Citera
2016-12-04, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Det bästa måste ju vara att köpa fysiskt guld eller andra tillgångar som har ett bestående värde.
Tyvärr gar den koruppta eliten alltid tre steg före o manipulerat så att såna som du skall betal svindyrt till övervärderat guld.
Citera
2016-12-04, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vikingrod
Jag skiter i allt som folk verkar satsa på som guld och silver (varför skulle det vara värt något om världen brinner liksom..) och köpte land. Ett fint stycke skog och fält med mycket vilt och vatten långt ut i ingenstans och en liten stuga.

Om allt går åt helvete så har jag det som vanligt. Jakt, fiske och natur.

För mig var det bara så jag velat bo alltid men insåg nyligen att det är såna ställen man vill bo på när allt faller. Det är min investering.

Fy fan vad hemskt stackars dig bättre bo bekvämt inne i stan
Citera
2016-12-04, 14:19
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster

Stan som är styrd av FI:are,miljöpartister och vänsterextremister??
Citera
2016-12-04, 14:21
Medlem
vikingrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster

Bekvämt? I stan? Hahaha. Visst.

Att bo bland svartskallar, fyllon, knarkare, kriminella, oljud, stress, dålig luft, massa jävla människor och massa grått räknar inte jag som bekvämt.

Här ute är det tyst och skönt. Luften är fri. Natten tyst. Kan inte bli bättre.
Citera
2016-12-04, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vikingrod
Bekvämt? I stan? Hahaha. Visst.

Att bo bland svartskallar, fyllon, knarkare, kriminella, oljud, stress, dålig luft, massa jävla människor och massa grått räknar inte jag som bekvämt.

Här ute är det tyst och skönt. Luften är fri. Natten tyst. Kan inte bli bättre.

Ett sånt ställe vill jag också ha Får man fråga hur mycket det kostar
Citera
2016-12-04, 14:26
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Det beror naturligtvis på exakt hur dystopiskt man tänker. I ett "globalt kärnvapenkrig"-scenario kan man givetvis inte utgå från att guld skulle ha något beständigt värde med tanke på att det inte går att äta eller bygga boende av. Att guld är värdefullt kräver en viss grad av civilisation så att det finns möjlighet att uppskatta guldet för att det ser vackert ut. Det är ju i grunden det, kombinerat med att guld inte sönderfaller eller kan nyskapas, som gör att man överhuvudtaget ser något värde i guld (samt i viss begränsad omfattning de industriella användningsområden som finns).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in