2016-12-04, 12:52
Medlem
Harald99s avatar
Ustiugov tappar flera minuter och slutar 34:a?
Motsatt dagsform ihelgen mot Stina t ex, märkligt stora svängningar från en dag till nästa på flera åkare.
2016-12-04, 12:53
Medlem
Shut up donnies avatar
Med ett koppel sjukt starka åkare bakom sig och något tveksamt fäste så är detta inte någon jättechock direkt. Handlar nog inte så mycket om psyke eller utgångshastighet som många här vill antyda. Krävs en Olsson, Sundby eller möjligtvis gamla Cologna för att hålla undan på en sådan här bana. Det är i princip ett damfenomen inom längdskidåkningen att i mil hålla undan från klungor.
2016-12-04, 12:53
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Ja då har astma syndby hittar rätt dos i vallabussen idag. Hade tänkt skita i denna säsong på tv med dopade norrmän, men då jag inte tål att en dopingavstängd person vinna så skiter jag i detta från nu blir så jävla förbannad.

Älskade kolla längdåkning och cykel, cykel slutade jag kolla på för fler år sen pga av allt jävla fuskande, nu får norge mig att inte tro att prestationerna som görs är äkta.
2016-12-04, 12:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Ustiugov tappar flera minuter och slutar 34:a?
Motsatt dagsform ihelgen mot Stina t ex, märkligt stora svängningar från en dag till nästa på flera åkare.
Han såg märkligt nog seg ut från första stavtaget. Åkte så långsamt ut från startfållan att jag hajade till.
2016-12-04, 12:56
Medlem
Hunden007s avatar
surt jag borde satt Sundby som segrare också.
2016-12-04, 12:56
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
varför läser du här?

klart de är dåligt för sporten en dopad löpare vinner. nu fattas det bara johaug kommer in med sina herpesläpare och pussar alla åkarna.

Jo undrar också varför man läser här ibland. Härlig stämning.

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Tänkte mig mer nåt hedersomnämnande, typ ett plakat eller nåt sånt fysikaliskt pris. Självklart kul att hon ökar i VC-poäng, men men.

Intressant. Gissningsvis gör det varken eller för henne om hon får en ostbit eller vad man ni brukar ge i Lillehammer.
Senast redigerad av t0xx0m 2016-12-04 kl. 13:00.
2016-12-04, 12:58
Bannlyst
Jaha Northug har åkt hem och ska inte va med nästa vecka i Davos är 100 % säker på att han efter astmabussar mm kommer ha Sundby form veckan efter.
2016-12-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Vi andades luft o frid när vi gick in i helgen nu är det söndag och det finska vemodet har slagit sig ner över Sverige nu väntar bara på skidskyttefiasko så är söndagsdeppen total.

Störande att 2 inkvoterade kvinnor ska kommentera i studion något som handlar om manlighet
krig mandom mod o morska män. Hur ska två vaginor förstå vad det handlar om? Som alltid hoppar i säng med vinnaren oavsett vilket land han kommer från.
Magdalena Forsberg? Vet inte vad det handlar om?
2016-12-04, 13:01
Medlem
Fabulators avatar
Og der var alt i sin rette ordning igjen.
Nordmenn på topp og sure svensker

Nivået her inne blir bare lavere og lavere. Mange pinlige kommentarer
2016-12-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator

Om Iversen eller någon annan norrmän hade vunnit hade ingen brytt sig (iaf inte lika mycket). Men nu vann en fuskare. Tråkigt för skidsporten.

Edit: Och du om någon är väl känd för pinsamma kommentarer. Så du ska bara vara tyst.
Senast redigerad av stifmeister89 2016-12-04 kl. 13:06.
2016-12-04, 13:04
Medlem
Citat:

Du kan vara säker på att det är exakt så här det låter i varenda hem och stuga i Sverige som tittar på skidåkning.
2016-12-04, 13:06
Medlem
xcoms avatar
Citat:

Vad är det som är pinsamt att man ogillar att en dopingavstängd åkare vinner?. Astma Syndby kommer alltid att va en fuskare i mina ögon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in