2016-12-03, 21:59
Medlem
Ameraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Verkar stängd nu, eller man måste vara inloggad?

Man måste vara inloggad. Han verkar onekligen vara en creepy gubbe.
Senast redigerad av Amerak 2016-12-03 kl. 22:01.
Citera
2016-12-04, 06:32
Medlem
På väldigt lösa grunder som en person hängs ut i denna tråd.

Det har hållits krismöte på en skola i en annan del av stan under helgen.
Citera
2016-12-04, 06:34
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Olov har tillverkar kläder till grannflickor. Dessa "plagg" är tillverkade av små gummisnoddar och är inte direkt täckande om man säger så, samt att modellen han "designat" åt den ena flickan känns lite skum för att vara avsedd åt en nioåring. Men kanske är jag bara överkänslig. Hoppas att ingen råkat illa ut i vem-det-nu-ärs närhet.
Jo, du har nog lite skumma fantasier.
Citera
2016-12-04, 09:47
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timtjuv
Hoppas bara att de kom på honom i tidigt skede så att han ej gjort allt för stor skada.
Stackars barn

Häng gärna ut honom men ej de han gett sig på
Hur motiverar du detta? Räknar med att du hade försvarat en uthängning av din pappa ifall han blev oskyldigt anklagad för något liknande? (Jag utgår från att du själv knappt är i vuxen ålder).
Citera
2016-12-04, 11:32
Medlem
Från en säker källa så har han nyligen blivit anställd på skolan
Citera
2016-12-04, 12:14
Medlem
Alpha00s avatar
http://vlt.se/blaljus/brott/barnporrmisstankt-begars-haktad-i-dag-fem-barn-har-drabbats-enligt-aklagaren?referrer=app

Han blev häktad nu på sannolika skäl, 5 barn drabbade
Citera
2016-12-04, 12:47
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Verkar stängd nu, eller man måste vara inloggad?

Nej men du måste byta asterisken mot v
Citera
2016-12-04, 13:13
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Nej men du måste byta asterisken mot v

Det vet jag givetvis om, men kommer inte in ändå.
Citera
2016-12-04, 13:47
Medlem
Citat:
Det vet jag givetvis om, men kommer inte in ändå.

Den fungerar. Jag var nyss inne.
Citera
2016-12-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
http://vlt.se/blaljus/brott/barnporrmisstankt-begars-haktad-i-dag-fem-barn-har-drabbats-enligt-aklagaren?referrer=app

Han blev häktad nu på sannolika skäl, 5 barn drabbade

Sannolika skäl, det är väl en av de starkare misstankegraderna?

Inte så roligt för föräldrarna till barnen på förskolan eller grannarna heller för den delen, att veta om att Olov Kalderén är pedofil.

Undrar hur stort mörkertalet bland hans offer är...

https://www.hitta.se/olov+kalder%C3%A9n/v%C3%A4ster%C3%A5s/person/ySjCXXmbkJ
Senast redigerad av Blalotus 2016-12-04 kl. 14:57.
Citera
2016-12-04, 15:01
Medlem
Emanuel123s avatar
Tycker det är väldigt fel att han hängs ut på detta vis. Visst hans facebook är skummt men vilken fakta har vi?

Vlt säger att en man i 50 års åldern sitter häktad.
En random människa påstår att det är en viss person på en skola baserat på något som låter väldigt trovärdigt.

Men det ända vi faktiskt vet är att det kan vara vilken 50 årig lärare som helst i västmaland.
Bara för att en person säger att det är en Olo... med skum fb profil betyder inte att ni kan hänga ut honom som om domen var klar.

Det jag försöker säga är att vi har väldigt lite att gå på och vissa här hänger ut honom basserat på två bilder, ett inlägg och två mycket vaga iof. Matchande signalement.

Tycker det är fel att hänga ut någon vilket kan göra stor skada baserat på väldigt lite fakta.
Jag försöker inte försvara någon här men om han visar sig vara oskylldig kan ni vara ansvariga till att en persons liv blir förstört.
Citera
2016-12-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanuel123
Tycker det är väldigt fel att han hängs ut på detta vis. Visst hans facebook är skummt men vilken fakta har vi?

Vlt säger att en man i 50 års åldern sitter häktad.
En random människa påstår att det är en viss person på en skola baserat på något som låter väldigt trovärdigt.

Men det ända vi faktiskt vet är att det kan vara vilken 50 årig lärare som helst i västmaland.
Bara för att en person säger att det är en Olo... med skum fb profil betyder inte att ni kan hänga ut honom som om domen var klar.

Det jag försöker säga är att vi har väldigt lite att gå på och vissa här hänger ut honom basserat på två bilder, ett inlägg och två mycket vaga iof. Matchande signalement.

Tycker det är fel att hänga ut någon vilket kan göra stor skada baserat på väldigt lite fakta.
Jag försöker inte försvara någon här men om han visar sig vara oskylldig kan ni vara ansvariga till att en persons liv blir förstört.

Hänga ut random barn som pedofiloffer är inte heller så kul för de inblandade. Lite lättvindiga uthängningar i den här tråden tycker jag nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in