Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-03, 21:22
Medlem
Kineserna har blivit alldeles för kaxiga. Bra att Trump visar att nu är det slutblajat. Obama är visserligen en svag pajaspresident och det var svårt att inte garva när kineserna totaldissade honom men till syvende och sist så representerade Obama team USA och Kinas förolämpning av honom är en förolämpning av USA..
2016-12-03, 22:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
teameffort skrev

Kineserna har blivit alldeles för kaxiga. Bra att Trump visar att nu är det slutblajat. Obama är visserligen en svag pajaspresident och det var svårt att inte garva när kineserna totaldissade honom men till syvende och sist så representerade Obama team USA och Kinas förolämpning av honom är en förolämpning av USA..

Jo, det är ju så sjukt. Duterte är kineserna bästa kompisar med.

Taiwans president är demokrat och kvinna.
2016-12-03, 22:12
Medlem
E.Merckxs avatar
En sjundedel av WI är omräknat nu, Donald Trump +2.

Ed Morrissey ‏@EdMorrissey

Day 2 spreadsheet in WI: ~500 precinct recounts complete, ~1/7th of total. Change in Trump/Hillary gap: 2 votes.

Ed Morrissey ‏@EdMorrissey

Ed Morrissey Retweetade Jeff B/DDHQ

Except that it's Trump +2 in the gap so far.

Jill Stein.
2016-12-04, 02:50
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Trumps tillsättningar oroar även mig.
Dock så väntar jag och ser innan jag klagar allt för mycket. Han är trots allt bästa chansen till president i USA på mycket länge.

Efter att ha kollat runt lite med början i stabskaptenens länkningar så får man det trista intrycket att tillsättningarna främst består av gammal vansinning, AIPAC-lobbad och bekämpa Iran-fixerad neokonservatism som härmed smyger sig tillbaka in bakvägen till maktens centrum. Det är inte för inte som man känner sig lurad och förrådd.

Samtidigt bör man lägga märke till ett problematiskt förhållande i den amerikanska konstitutionen. Kabinettsutnämningar måste nämligen accepteras av senaten, vilken är republikanskt dominerad. Som bekant är Trump bara republikan till namnet. De facto är han en outsider. Med andra ord är Trump tvungen att välja ministrar som kan accepteras av just det förhatliga etablissemang som utgör hans fiender. Han har uppenbarligen själv uppgivet kommenterat situationen med att de enda tillgängliga kandidaterna består av "insiders", eller words to that effect.

Det är möjligt att även andra svårigheter tillstöter härvidlag. Paul Craig Roberts kommenterar tillsättningarna här:
http://www.paulcraigroberts.org/2016/12/02/trumps-appointments-paul-craig-roberts/
Senast redigerad av Överliggaren 2016-12-04 kl. 03:03.
2016-12-04, 02:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Jill Stein drar sig ur PA:

The Associated Press @AP

BREAKING: Green Party drops court case seeking statewide recount of Pennsylvania's Nov. 8 presidential election.

Grattis President Donald Trump.

Jill Stein skall ha ett rally utanför Trump Tower på måndag.
2016-12-04, 11:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fortfarande värdelösa när det kommer till styrka, en av anledningarna till att de aldrig lyckats i lagsport genom historian.

Lagsport har ingenting med att Kina är militärt allierad med Ryssland, Iran och Nordkorea. (det sista är inget att hänga i julgranen)

Visste inte att du ville se ett krig med Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
stoppa Kinesiska produkter från USA och EU och svält ihjäl 1,4 miljarder människor.

Och du är ett lågkreatur som inte kan någonting om vad som sker utanför ditt fönster jag börjar ärligt talat ledsna på hur totalt okunnig du är när du pratar om andra länder, Kina är det ända landet i världen som klarar av att vara 100% självförsörjande, Kinas största handelspartner är EU, USA styr inte över EU sedan så kan Kina om de måste slå över till att vara helt självförsörjande, klarade de av det vid minst ett tillfälle tidigare så kan de göra det mycket lättare idag när de slipper sprida information via hästrygg.
2016-12-04, 11:15
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jill Stein drar sig ur PA:

The Associated Press @AP

BREAKING: Green Party drops court case seeking statewide recount of Pennsylvania's Nov. 8 presidential election.

Grattis President Donald Trump.

Jill Stein skall ha ett rally utanför Trump Tower på måndag.

Skönt att höra!
Som jag förstått så saboterar Hillarys folk medvetet räkningen i Wisconsin så att man inte ska hinna klart i tid och inga elektorer kan skickas.

Sen rapporteras det att elektorer mordhotats så att dom inte ska rösta på Donald så jag tar inte ut något i förskott. Den "goda" sidan är verkligen helt vidrig.
2016-12-04, 11:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Skönt att höra!
Som jag förstått så saboterar Hillarys folk medvetet räkningen i Wisconsin så att man inte ska hinna klart i tid och inga elektorer kan skickas.

Sen rapporteras det att elektorer mordhotats så att dom inte ska rösta på Donald så jag tar inte ut något i förskott. Den "goda" sidan är verkligen helt vidrig.
Hillary och hennes polare borde försöka ta makten med våld. Det skulle ändå inte vara speciellt stor principiell skillnad mot vad de försöker med nu.
2016-12-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Lagsport har ingenting med att Kina är militärt allierad med Ryssland, Iran och Nordkorea. (det sista är inget att hänga i julgranen)

Och du är ett lågkreatur som inte kan någonting om vad som sker utanför ditt fönster jag börjar ärligt talat ledsna på hur totalt okunnig du är när du pratar om andra länder, Kina är det ända landet i världen som klarar av att vara 100% självförsörjande, Kinas största handelspartner är EU, USA styr inte över EU sedan så kan Kina om de måste slå över till att vara helt självförsörjande, klarade de av det vid minst ett tillfälle tidigare så kan de göra det mycket lättare idag när de slipper sprida information via hästrygg.

Klart de kan vara självförsörjande bara att folket lär komma för Xi Jinping huvud när tillväxten landar på 2-3% skakar ju redan i byxorna när den är nere på 7%

Du måste förstå att det inte är Kina som står för den fina sagan om Kinas tillväxt, utan giriga vita män i USA och EU.

Finns bara ett land i Asien som kan utmana USA och EU och det är Japan där man kan utmana med väst när det kommer till Teknologi.

LOL USA styr inte EU nä Stefan Löfven och Norge vill bjuda in USA på saft och bullar bara.
2016-12-04, 11:36
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Kinas största handelspartner lär vara USA. EU är bara näst störst.
2016-12-04, 11:38
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Skönt att höra!

Och Elvis lever. Michael Jackson också.......
Kan ni för helvete någon gång ta av er jävla foliestrutar ni har på huvudet.
2016-12-04, 11:41
Medlem
whogivesafucks avatar
Kommer hur som helst bli väldigt trevligt att följa vad konsekvenserna blir av Trumpens Taiwansamtal.

Kanske händer ingenting. Kanske inför Kina väldigt snabbt olika strafftullar eller andra handelshinder för USA, innan Trumpen hunnit förmå (läs tvinga) alla amerikanska bolag att starta produktion på hemmaplan.
Lattjo när mängder med hemelektronik plötsligt kommer kosta 20 gångar mer. Tror jag amerikanska folket skulle gilla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in