2016-12-04, 06:01
Medlem
Jag har för första gången plattat mitt hår. Jag undrar hur länge det håller, tills det går tills sin naturliga form, eller åtminstonen blir rufsigt av sig själv.

Duscha, skulle det få håret att övergå till sin naturliga form eller bli rufsigt?

Jag har problem med mitt hår, som gör att det blir väldigt fuffigt. Imorgon skall jag någonstans, och vill gärba ha kvar mitt hår som den är nu, liksom plattat. Jag äger ingen plattång. Och hinner inte köpa något inorgon, då jag åker iväg direkt på morgonen.

Så jag vet inte om jag skall använda deodorant, parfym och hårprodukt. Bara för att lukta gott och döja, möjligtvis svettlukt.

Stor tack på förhand!!
Citera
2016-12-04, 07:25
Medlem
semuors avatar
Duschar du går det tillbaka till 'normalläge'.
Citera
2016-12-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Duschar du går det tillbaka till 'normalläge'.
Är du säker?

Med normalläge, så menar du att mitt hår, återigen kommer bli vågigt och/eller fuffligt....
Citera
2016-12-04, 07:39
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Är du säker?

Med normalläge, så menar du att mitt hår, återigen kommer bli vågigt och/eller fuffligt....

Om ditt hår är så naturligt så ja - därav ordet 'normal'-läge.

Skillnaden skulle vara om du rak-permanenterar håret.
Senast redigerad av semuor 2016-12-04 kl. 07:52.
Citera
2016-12-04, 08:46
Medlem
RadikalFails avatar
Plattning kan hålla allt från några dagar till timmar om man har otur. Blir håret rejält blött av regn eller annat blött, då blir det normalt igen, kanske inte helt och håller men man blir inte lika rak som innan.
Och du måste göra om det efter du duschat. Du kanske borde rakpermanenta om du vill ha ett mer konstant resultat.
Citera
2016-12-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Plattning kan hålla allt från några dagar till timmar om man har otur. Blir håret rejält blött av regn eller annat blött, då blir det normalt igen, kanske inte helt och håller men man blir inte lika rak som innan.
Och du måste göra om det efter du duschat. Du kanske borde rakpermanenta om du vill ha ett mer konstant resultat.
Rakpermamenta. Kostar det mycket, och är det skadligt för håret?
Citera
2016-12-04, 09:58
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Rakpermamenta. Kostar det mycket, och är det skadligt för håret?

Jag vet bara att det finns. Resten får du googla eller ringa till frisör och fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in