2016-11-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryloue
Ja det gjorde dem. Men det har även kommit fram att batteriet på hennes mobil var dåligt och att hon enbart hade 20% kvar när de lämnade varandra. Jag har själv haft en telefon förut som kunde dö på 20% ibland och ibland på 1%. Finns ju en risk att hon började lyssna på musik i hopp om att den skulle hålla hela vägen hem, telefonen dog och hon vände då om eftersom hon inte kan ha hunnit så långt på den korta tiden det tog innan den stängdes av? Väl tillbaka på parkeringen kan ju vad som helst ha hänt, också en förklaring till att det inte finns några spår av henne längst med vägen hem.

Varför skulle hon vänt tillbaka bara för att mobilen dog? Finns ingen logik i det.

Polisen letade längs med motorvägen. Tror de letade efter mobilen.
Citera
2016-11-18, 15:19
Medlem
Det spekuleras väldigt här om vilka vägar och stigar, vilka skåpbilar osv. men ingen vet om hon någonsin gick där, eller träffade på någon skåpbil.

Det vi vet är att Emilie inte var med de andra tjejerna i taxin, och det vi skulle behöva veta är den verkliga orsaken till detta. Varför åkte hon inte med i taxin? Vad tänkte hon göra istället?
Citera
2016-11-18, 15:55
Medlem
maryloues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Varför skulle hon vänt tillbaka bara för att mobilen dog? Finns ingen logik i det.

Polisen letade längs med motorvägen. Tror de letade efter mobilen.

Hade jag gått den vägen mitt i natten som 17åring och insett att min mobil just dött hade jag nog gått tillbaka mot stationen och försökt låna någons telefon för att ringa hem. Alt om det kanske finns en betaltelefon där? Kanske blev hon erbjuden skjuts då eller så såg någon henne gå iväg själv och tog tillfället i akt när hon sedan vände tillbaka mot stationen. Att skumma typer som eventuellt planerar att begå brott sitter och häckar på en tågstationsparkering låter troligare i mina öron än att de planlöst skule köra runt i Korsør, eller?
Senast redigerad av maryloue 2016-11-18 kl. 15:58.
Citera
2016-11-18, 15:57
Medlem
maryloues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Det spekuleras väldigt här om vilka vägar och stigar, vilka skåpbilar osv. men ingen vet om hon någonsin gick där, eller träffade på någon skåpbil.

Det vi vet är att Emilie inte var med de andra tjejerna i taxin, och det vi skulle behöva veta är den verkliga orsaken till detta. Varför åkte hon inte med i taxin? Vad tänkte hon göra istället?

Anledningen kan ju vara simpel. Det har ju framkommit här i tråden att vännerna skulle åt ett annat håll och därför delade på taxin. Det suspekta är att hon skulle sjunga i kyrkan kl.09 och beslutar att gå en lång väg hem klockan 4, om hon nu var så "ansvarstagande" som hon framstår skulle hon väl isåfall tagit en egen taxi och försökt komma i säng asap?
Citera
2016-11-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryloue
Hade jag gått den vägen mitt i natten som 17åring och insett att min mobil just dött hade jag nog gått tillbaka mot stationen och försökt låna någons telefon för att ringa hem. Alt om det kanske finns en betaltelefon där? Kanske blev hon erbjuden skjuts då eller så såg någon henne gå iväg själv och tog tillfället i akt när hon sedan vände tillbaka mot stationen. Att skumma typer som eventuellt planerar att begå brott sitter och häckar på en tågstationsparkering låter troligare i mina öron än att de planlöst skule köra runt i Korsør, eller?

Varför skulle hon ringt hem? Om hon skulle känt sig otrygg skulle hon ju förmodligen delat taxi hem med sina vänner.

Och varför skulle hon gått tillbaka till tågstationen? Hon visste ju om att det var en öde tågstation.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-11-18 kl. 17:41.
Citera
2016-11-18, 23:36
Medlem
maryloues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Varför skulle hon ringt hem? Om hon skulle känt sig otrygg skulle hon ju förmodligen delat taxi hem med sina vänner.

Och varför skulle hon gått tillbaka till tågstationen? Hon visste ju om att det var en öde tågstation.

Om du läst min förra post så hade jag sluppit upprepa mig:

1. Jag hade vänt om ifall min mobil dött om man ser stigen hon brukade gå på hem. Vet vi hur vädret var? Kanske började regna. Eller så ångrade hon sig helt enkelt. Finns många anledningar.

2. Det kanske fanns en betaltelefon där. Eller så hoppades hon på att möta någon som hon kunde låna en telefon av.
Citera
2016-11-19, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm

Nej och det är väl just därför som du själv skriver, att det spekuleras Vore väldigt märkligt annars i en sån här tråd. Man vet vilken väg hon hade tänkt att ta, sen hur långt in på den hon kom, om hon ens hann komma in på den eller om hon av någon annan anledning vänt det vet ingen och därav spekulationerna. En skåpbil är givetvis intressant då mycket tyder på att hon blivit bortförd mot sin vilja och man inte har något att gå på.

Att hon inte följde med i taxin berodde enligt henne på att hon ville ta en promenad istället vilket inte ansåg märkligt av hennes vänner. Nu kan jag inte säga att det är den verkliga orsaken, du verkar ju ha en ganska klar bild av att så inte är fallet då du ställer frågan vad hon istället tänkt göra.

Blev hon bortförd tror jag likt andra att någon såg sin chans när hon skiljdes från sina vänner samt stoppade i sina hörlurar.
Citera
2016-11-22, 21:38
Medlem
Kan det inte bara vara så enkelt att hon ville spara den där pengen det kostar att ta taxi?
Citera
2016-11-23, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
Kan det inte bara vara så enkelt att hon ville spara den där pengen det kostar att ta taxi?

Givetvis, men den detaljen om hon ville det eller om hon bara ville ta en promenad eller en kombination av båda spelar ju ingen större roll.

På det jag citerade tyckte jag det lät som hen ville få det till att hon kanske stämt träff med någon. Och det är ju givetvis högst intressant men också något man i ett tidigt utrednings-stadie tittar på i den mån man kan. Och denna tjejen tycks inte vara någon som skulle göra det utan att någon i hennes närhet skulle veta om det. Vilket ju inte garanterar något förstås men det tidiga pådraget tyder ju också på att det här inte var en tjej som "borde" försvinna såhär.
Citera
2016-12-03, 16:22
Medlem
Citat:
Grannar påstår att de hört ljud från ett hus i danska Korsør och nya ljudfiler har skickats till polisen som ett led i utredningen kring vad som har hänt den försvunna Emilie Meng, 18.

Redan i slutet av oktober gjorde polisen en minutiös husrannsakan i ett hus i den danska staden, efter tips från en granne som sade sig ha hört rop på hjälp från huset. Grannen avlyssnade i hemlighet huset och påstod att han även hört samtal mellan den 67-årige mannen som bor i huset och Emilie Meng.
Fem gånger genomsökte polisen det aktuella huset – utan att hitta något som kunde bindas till den försvunna tonåringen.

http://www.expressen.se/kvallsposten/nya-ljudfiler-i-sokandet-efter-forsvunna-emilie/
Citera
2016-12-04, 02:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/nya-ljudfiler-i-sokandet-efter-forsvunna-emilie/

De har alltså hämtat teknisk utrustning för att ta upp ljudfiler från bl. a. avloppssystemen!?!?
Citera
2016-12-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De har alltså hämtat teknisk utrustning för att ta upp ljudfiler från bl. a. avloppssystemen!?!?

Vad ska man tro om det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in