2016-12-03, 21:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Möller och Åberg hade träffat "Kristina" i Kungsan när Åberg var ute och letade efter CdC efter att hon försvunnit.
Fick man någonsin någon klarhet kring vem den här "Kristin" eller "Kristina" var?
Citera
2016-12-03, 21:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fick man någonsin någon klarhet kring vem den här "Kristin" eller "Kristina" var?

Vad det verkar av Ahner och Roberts verkar inte så, de skriver som slags sammanfattning av Torges frågeställningar. Jag försöker hitta förhörsprotokoll eller något......stegade hon bara fram till Åberg och Möller och presenterade sig...? Hon ska isåfall verkat funnits kring Malmskillnads åtminstone då och då, om de träffat henne mitten av juni och servitören från Malmö i augusti då, när CdC så har identifieras (om det är samma kvinna som åsyftas)?

Tiden i juni verkar också någorlunda sammanfalla med tidpunkten då fotohandlarparet får in film för framkallning.
Citera
2016-12-03, 21:49
Medlem
Citat:

Nej.
Citera
2016-12-03, 21:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tiden i juni verkar också någorlunda sammanfalla med tidpunkten då fotohandlarparet får in film för framkallning.
Jag tror inte att "fotohandlarparet" har något med det här fallet att göra. Man kan undra hur de lyckades hamnade i den här soppan. Möjligen hörde de av sig till polisen efter att ha läst någon artikel i Expressen.
Citera
2016-12-03, 21:52
Medlem
Det finns förhör med Åberg fr. aug-84 i blogspot dacostaarkivet, FUP1984.
Det är nog mest TÅ som tilltalar "Kristin" i vit klädsel. Hon ville inte svara. Kanske visste hon om, att C. gärna ville slippa från sugar daddyn TÅ?

Citat:
Vad det verkar av Ahner och Roberts verkar inte så, de skriver som slags sammanfattning av Torges frågeställningar. Jag försöker hitta förhörsprotokoll eller något......stegade hon bara fram till Åberg och Möller och presenterade sig...? Hon ska isåfall verkat funnits kring Malmskillnads åtminstone då och då, om de träffat henne mitten av juni och servitören från Malmö i augusti då, när CdC så har identifieras (om det är samma kvinna som åsyftas)?

Citera
2016-12-03, 21:56
Medlem
Citat:
Jag tror inte att "fotohandlarparet" har något med det här fallet att göra. Man kan undra hur de lyckades hamnade i den här soppan. Möjligen hörde de av sig till polisen efter att ha läst någon artikel i Expressen.
Det sista stämmer. Möjligen kastade dom sig inte in i FU;n med samma frenesi som (fd) kristina allgen, men deras livs fiasko blev det likaväl.
Citera
2016-12-03, 22:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det finns förhör med Åberg fr. aug-84 i blogspot dacostaarkivet, FUP1984.
Det är nog mest TÅ som tilltalar "Kristin" i vit klädsel. Hon ville inte svara. Kanske visste hon om, att C. gärna ville slippa från sugar daddyn TÅ?
Det Kristin svarar Åberg, att Catrine "har det bra där hon är", har jag tidigare uppfattat som att hon skulle vara död. Skulle en alternativ tolkning kunna vara att hon vid det tillfället befann sig i Köpenhamn?
Senast redigerad av Draifos 2016-12-03 kl. 22:45.
Citera
2016-12-03, 22:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det sista stämmer. Möjligen kastade dom sig inte in i FU;n med samma frenesi som (fd) kristina allgen, men deras livs fiasko blev det likaväl.
Jag är osäker nu, men jag har för mig att jag har läst något om att Leif GW Persson hade sagt i en tidning att sådana här perversa typer brukar fotografera sina övergrepp, och att det var efter denna artikel paret Schröder kontaktade polisen.
Citera
2016-12-03, 22:22
Medlem
Citat:
Det Kristin svarar Åberg, att Catrine "har det bra där hon är", har jag tidigare uppfattat som att hon skulle vara död. Skulle en alternativ tolkning kunna vara att hon helt enkelt befann sig i Köpenhamn?

Jag hittade Möllers förhör. De hade tydligen varit uppe på Malmskillnads och letat efter CdC och där då stött på denna "Kristin", de hade tydligen letat efter henne därefter men inte sett till henne.

Möller nämner i förhöret att hon (CdC) tydligen varit i kontakt med Ragnar Lindgren och hört sig för om att hyra dennes stuga för att hon väntade hit sin man för att göra klart skilsmässan....

Lindgren var väl osäker på tidpunkter när CdC varit i kontakt med honom, i något tillfälle nämnde han väl att han var osäker på om det var CdC som sökte honom..... (tveksamheten är ju begriplig om han kände till att CdCs man utvisats efter blivit dömd för grovt narkotikabrott... det skulle kanske bli knepigt då att ta sig in till Sverige?).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-03 kl. 22:32.
Citera
2016-12-03, 22:27
Medlem
Citat:
Jag är osäker nu, men jag har för mig att jag har läst något om att Leif GW Persson hade sagt i en tidning att sådana här perversa typer brukar fotografera sina övergrepp, och att det var efter denna artikel paret Schröder kontaktade polisen.

Fast vad jag förstår hände det att denna typ av dokumentation händelsevis framkallades hos vanliga fotohandlare. Fast jag kan tycka att egna fotolab borde väl inte vara alltför resurskrävande blan de institutioner som regelmässigt behöver den typen av dokumentation.
Varenda högstadie hade väl egna fotolab redan på 70-talet.

Det verkar ju inte uppfattats som extremt apart när de fick ordern?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-03 kl. 22:30.
Citera
2016-12-03, 22:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Möller nämner i förhöret att hon tydligen varit i kontakt med Ragnar Lindgren och hört sig för om att hyra dennes stuga för att hon väntade hit sin man för att göra klart skilsmässan....
Men var det inte exmaken hon hade stämt träff med i Köpenhamn? Varför skulle hon då efter resan till Köpenhamn åka hem och vänta på honom i en hyrd stuga? För att låta naturen ha sin gång?
Senast redigerad av Draifos 2016-12-03 kl. 22:42.
Citera
2016-12-03, 22:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det verkar ju inte uppfattats som extremt apart när de fick ordern?
Om de nu fick någon sådan order...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in