2016-11-23, 18:48
Medlem
Svensk melodisk black/death: In My Embrace - Black Waters Deep [Full Album] 2016
https://www.youtube.com/watch?v=Ad1EQWZPh0A
Citera
2016-11-23, 20:50
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Stort medhåll! Enligt mig är Cult of Luna bättre än Neurosis alla dagar i veckan! Eller hur?😎😎

Angående Condemnation så håller jag den jävligt högt. Antaeus kan mycket väl gjort årets platta! Störde mig en del på den torra ljudbilden i början, men när man väl vant sig så fattar man att det passar som handen i handsken. Brutalt ultravåld med tanke och själ på det rätta stället. Trumspelet är så löjligt bra att hälften vore nog. Bandet har lånat in Nightbringer-batteristen, vilket såklart är genialt.
I nuläget ligger Condemnation före The synarchy of molten bones enligt mig. Det trodde jag faktiskt inte!

NP. Antaeus - Condemnation

Där går vi isär litegrann. Jag tycker nog om de båda banden lika mycket, det beror lite på humör. CoL känns mer prog överlag och Neurosis är ju rent mörkermuller i princip. Jag skulle ju behöva bli mördad om jag blev tvingad att välja emellan t.ex Through silver in blood och Somewhere Along the highway, som båda tillhör de absolut bästa skivor jag hört ever.

Ah fyfan! Jag får inte skivan förrän nästa vecka låter så jävla lovande! Och ditt utlägg dämpar ju på alla vis ens förväntningar..typ.

Np: Bonde söker fru.
Ja min fru tvingar mig.
Citera
2016-11-24, 19:07
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Funeral mist är husdjävulen här så dom har jag koll på.
Hörrudu..googla det. Jag blandar ihop den med postern till Devilry. Du får ju med en poster i Boxen också, skitstor jäkel som är otroligt tjusig. Även en patch.

Grattis till ett bra köp!

Antichrist blasphemies finns givetvis i hyllan, alla med förnuft bör ha den.

Np: Cult of luna - Vertikal
Fortf bättre än 98% alla kategorier i musiksverige.

I tråden eller hemmet? ;-)

Husdjävulen för mig är svår... Jag har nog husdjävlar. Funeral Mist, Morbid Insulter, KTHRSS och Deathspell Omega. Ja, så är det. Många favoriter men det är bara trevligt.

Yao män, den postern kommer väl pryda replokalen i framtiden får jag hoppas.
Citera
2016-11-25, 00:01
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Angående diskussionen som var tidigare huruvida Uada stjäl saker, lyssna i början av Natus Eclisim och om det känns bekant, lyssna sedan på With Hearts Towards None I.

https://www.youtube.com/watch?v=QLYGudxU2ao
https://www.youtube.com/watch?v=0xjGmcFePl4

(OBS, jag tycker att Devoid of Light är bättre än With Hearts Towards None, och ungefär jämnbra med Exercies in Futilty)

Ett helt annat skivtips för er som inte har hört, Lunar Aurora - Mond. Ganska generisk bm men bra, och band som sjunger på tyska är alltid lite bättre.

(OBS2, Cult of Luna är världens bästa band, Neurosis är bra med men CoL:s toppar är högre!)
Citera
2016-11-25, 00:15
Medlem
Hundlejons avatar
Uada....

Stötte på det här bandet för första gången tidigare i veckan. Storproducerat, glättig popproduktion och tattigt lånade riff och riffanden från deras europeiska överherrar, det var mina första tankar.

De försöker leka Mgla men misslyckas, de försöker spela långsamt som DsO men misslyckas. Skräp, skräp, skräp, skräp.
Citera
2016-11-25, 14:33
Medlem
von_Ss avatar
Sitter på tåget och avnjuter Steineiche med PdH. Och då är min fråga vad ni tycker om detta mästerverk då ju annars Winterkälte och den självbetitlade hyllas mest.

Jag älskar denna debut fylld av ren iskall jävla ondska. Måste vara det mörkaste karln gjort.
Citera
2016-11-25, 18:42
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Angående diskussionen som var tidigare huruvida Uada stjäl saker, lyssna i början av Natus Eclisim och om det känns bekant, lyssna sedan på With Hearts Towards None I.

https://www.youtube.com/watch?v=QLYGudxU2ao
https://www.youtube.com/watch?v=0xjGmcFePl4

(OBS, jag tycker att Devoid of Light är bättre än With Hearts Towards None, och ungefär jämnbra med Exercies in Futilty)

Ett helt annat skivtips för er som inte har hört, Lunar Aurora - Mond. Ganska generisk bm men bra, och band som sjunger på tyska är alltid lite bättre.

(OBS2, Cult of Luna är världens bästa band, Neurosis är bra med men CoL:s toppar är högre!)

Lunar Aurora ja. Ett av de bättre banden när det kommer till musik på planeten jorden. Mond är dock långt ifrån bäst. På post 17909 finns facit.....
Senast redigerad av Glanton 2016-11-25 kl. 18:56.
Citera
2016-11-25, 19:26
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Lunar Aurora ja. Ett av de bättre banden när det kommer till musik på planeten jorden. Mond är dock långt ifrån bäst. På post 17909 finns facit.....

Se där ja! Jag upptäckte skivan då jag på Spotify "prenumererar" på en playlist som heter Metal Discovery och den som sköter den uppdaterar den med främst nya låtar (men även lite äldre) ungefär varannan dag, det är en helt massa skräp, men om det är något som verkar bra så brukar jag gå in och spara ned skivan som låten ligger på utan att gräva vidare. Därav trodde jag Mond var släppt i år, men det finns alltså en hel drös skivor ute. Tack för tipset!
Citera
2016-11-26, 05:00
Medlem
Concubines avatar
Tycker Neurosis är mer avgrund, nihilism (fast bara hört de två mest välkända skivorna av vilka jag gillade Times of Grace bäst, rekommendera gärna fler!). Medan CoL (favoriten) är mer vemod och norrländska skogar, proggigt vetefan, skulle väl vara Isis i så fall.
Citera
2016-11-26, 14:04
Medlem
von_Ss avatar
Var och såg Alcest igår och det var ju strålande som vanligt. Nu spelar inte Alcest Black Metal men tanken slog mig ändå hur jävla mycket jag gillar den franska musikscenen. Just BM från Frankrike finns ju i alla möjliga och omöjliga varianter men oavsett om det är nåt obskyrt LLN-skit eller självaste Antaeus så tycker jag det genomsyras av nån slags stolthet över deras skitland och musikscen som jag finner vackert. Samma sak inom hip-hopen som jag dock inte är insatt i. Jag kanske bara är efterbliven som vanligt.

NP: Maranatha
Citera
2016-11-26, 19:00
Medlem
Vetuss avatar
Har helt tappat styrfarten när det gäller musik och i mer än ett år knappt försökt att finna något nytt. Nu ser jag dock, av en ren slump, att Cultes des Ghoules delar ut ett enochenhalvtimmes-dråpslag. Vad mer har jag missat?
Citera
2016-11-26, 19:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Har helt tappat styrfarten när det gäller musik och i mer än ett år knappt försökt att finna något nytt. Nu ser jag dock, av en ren slump, att Cultes des Ghoules delar ut ett enochenhalvtimmes-dråpslag. Vad mer har jag missat?

Gissar att du gett blanka fan i Gevurah som nog släppt årets platta enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in