2016-12-02, 12:56
Medlem
Två "grupper", okänt antal personer, drabbade samman på en pizzeria i Barhäll (finns bara Bari) i Linköping på torsdagkvällen. Tre gripna, en skadad i huvudet (på grund av slagsmålet alltså, inte bara sådär medfött). Flera vapen och en bil beslagtagna.

Vilka bråkar och varför? Den där pizzan har aldrig några kunder, vad lever de av egentligen?

Att det ligger ett stenkast från skägget kan knappast vara hela förklaringen.
Citera
2016-12-02, 14:06
Medlem
Insomfornis avatar
Ett gäng ifrån Ryd och ett annat ifrån Skäggetorp råkade vilja ha pizza samtidigt? Dålig timing, speciellt för ägarna.
Citera
2016-12-02, 15:06
Medlem
Gubbens avatar
Corren skriver:

LINKÖPING Polisen misstänker att en ofördelaktig recension utlöste det våldsamma bråket vid en pizzeria i Linköping på torsdagskvällen. Enligt uppgift ska bland annat en pizzaspade ha använts som tillhygge.

Det var vid 21.30-tiden på torsdagen som polisen fick larm om att det utbrutit ett bråk vid en pizzeria i Linköping. Polisen ryckte ut med flera patruller för att få bråket under kontroll.

– Det var flera personer som slogs. Två personer greps och en av dem sitter anhållen som misstänkt för grov misshandel, säger jourhavande förundersökningsledare Jan Braf.

Anledningen till bråket var, enligt polisen, minst sagt udda:

– Det handlar om en recension som lagts ut på en hemsida. En ofördelaktig recension, säger Braf.

"Fullt slagsmål"
Personal från pizzerian som drabbats av den ofördelaktiga recensionen misstänkte att det var någon på en konkurrerande pizzeria som lagt ut den – och bestämde sig för att göra upp. De tog sig till den konkurrerande pizzerian.

– Det blev fullt slagsmål och det uttalades hotelser.

Hur många var inblandade?

– Det är något vi försöker att utreda. Men det var flera personer som var inblandade.

Tillhygge
Mannen som greps för grov misshandel är 23 år gammal.

– Han misstänks ha använt ett tillhygge när han slog en person, säger Braf.

Enligt uppgift till tidningen misstänker polisen att tillhygget var en pizzaspade.

Polisen uppger att ärendet är tämligen komplicerat att utreda.

– Det är flera personer som har fått stryk. Vi försöker utreda vem som har slagit vem. Det är ett mycket rörigt ärende, säger Braf.
Citera
2016-12-02, 15:41
Medlem
Två konkurrerande pizzeriabesättningar bankar på varann med brödspadarna. Det är ju nästan roligt! Om det inte vore för att skattebetalarna står för notan... Jisses vilket civiliserat beteende, integration är inget problem, den löser den unga generationen säger Montelius.

Nåja, sånt höll Emil i Lönneberga på med på auktionen i Backhorva, så det är väl ett bevis på att de har tagit till sig ursvenska traditioner...
Citera
2016-12-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Två "grupper", okänt antal personer, drabbade samman på en pizzeria i Barhäll (finns bara Bari) i Linköping på torsdagkvällen. Tre gripna, en skadad i huvudet (på grund av slagsmålet alltså, inte bara sådär medfött). Flera vapen och en bil beslagtagna.

Vilka bråkar och varför? Den där pizzan har aldrig några kunder, vad lever de av egentligen?

Att det ligger ett stenkast från skägget kan knappast vara hela förklaringen.

Dom lever på hemkörning såklart
Minst 1 bil.
Onlinepizza är rörigt.

Priskrig, man ger dåliga recensioner och blöder pengar för att jävlas mot konkurrenter. Att laga god mat och ge service är liksom inte deras prioritet...

Våga vägra beställa pizza då latoxar eller välj seriösa ställen
Citera
2016-12-02, 21:37
Medlem
Nippleslips avatar
Undrar vem som kastade den första pizzan
Lyckans ost den polis som ska försöka reda ut det där
Citera
2016-12-03, 04:21
Medlem
Pizzeria Bari är rankade nr1 på Onlinepizza i Linköping, välförtjänt eller ej tänker jag inte uttala mig om(då kanske pizzaspaden åker fram?) helt ok pizzor däremot! Hur som helst sett att de har fått en väldigt negativ kommentar för några veckor sedan som de sedan svarade på med ett mindre trevligt tonläge, de anklagade bland annat den som kommenterade för att vara en konkurrent. Kanske däri upprinnelsen ligger?

Vore kul att veta vilken som är den andra berörda pizzerian! Finns väldigt många som serverar sämre pizzor än Bari iaf!
Citera
2016-12-03, 09:56
Medlem
Insomfornis avatar
En "kund" recenserar Bari på onlinepizza:
"Kall mat. Smaklöst. Första och sista gången jag handlar där."

Pizzeria Bari svarar:
"hejsan kära kund! Jag ska vara ärlig mot dig. Jag vet inte vilken avundjuk restaurang du beställer ifrån för att lämna dålig omdöme men det bevisar bara hur ni brinner inombord för att vi leder på ONLINEPIZZA! VI HAR LINKÖPINGS GODASTE PIZZOR O GRILLMENY!! ingen av våra körningar tog mer än 40 minuter igår på rush hour till o med o tro mig nästan alla som beställde fick hem på 25 minuter o alla är verkligen nöjda. vi är glada över att det är sista gången du handlar här o hälsa din chef att om ni betalar 10 000 för en pizza också nästa gång så kommer jag inte laga någon mat för er. MVH CHEFEN!"

Senast redigerad av Insomforni 2016-12-03 kl. 10:01.
Citera
2016-12-03, 10:02
Medlem
sarahh44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insomforni
En "kund" recenserar Bari på onlinepizza:
"Kall mat. Smaklöst. Första och sista gången jag handlar där."

Pizzeria Bari svarar:
"hejsan kära kund! Jag ska vara ärlig mot dig. Jag vet inte vilken avundjuk restaurang du beställer ifrån för att lämna dålig omdöme men det bevisar bara hur ni brinner inombord för att vi leder på ONLINEPIZZA! VI HAR LINKÖPINGS GODASTE PIZZOR O GRILLMENY!! ingen av våra körningar tog mer än 40 minuter igår på rush hour till o med o tro mig nästan alla som beställde fick hem på 25 minuter o alla är verkligen nöjda. vi är glada över att det är sista gången du handlar här o hälsa din chef att om ni betalar 10 000 för en pizza också nästa gång så kommer jag inte laga någon mat för er. MVH CHEFEN!"

haha den va rolig, dom har ju nästan 5 stjärnor och 66 omdömen, helt rätt!
Citera
2016-12-03, 10:05
Medlem
Har aldrig beställt onlinepizza, däremot har jag ätit lunch på Bari ett par gånger. Högst mediokra pizzor enligt min mening. Och jag noterade att det var väldigt få kunder för att vara lunch och den enda pizzerian på gångavstånd från det närliggande industriområdet. Så "chefen" överdriver nog en aning hur nöjda kunder de har.
Citera
2016-12-03, 10:21
Medlem
Nu blev jag sugen på att lämna en liten recension
Citera
2016-12-03, 11:05
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har aldrig beställt onlinepizza, däremot har jag ätit lunch på Bari ett par gånger. Högst mediokra pizzor enligt min mening. Och jag noterade att det var väldigt få kunder för att vara lunch och den enda pizzerian på gångavstånd från det närliggande industriområdet. Så "chefen" överdriver nog en aning hur nöjda kunder de har.

Jag tycker faktiskt pizzorna är rätt schyssta. Folket likaså och de har trots allt schyssta deals på onlinepizza. Många som beställer därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in