2016-11-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Dagens skämt! Real Madrid sägs vilja värva Aaron Ramsey enligt " The Sun " och sägs vara värderad till 35 miljoner euro.
Kan inte ses som annat än ren lögn. Stämmer det så lyder mitt tips till Arsenal "sälj, sälj, sälj!". För de pengarna kan de få en mycket bättre spelare.

Var för övrigt på derbyt i helgen. En häftig upplevelse även för mig som neutral åskådare. Atlético blev totalt överkörda och Real lirade väldigt, väldigt bra. Trots Ronaldo's hat-trick var Marcelo den spelare som imponerade mest på mig. Alltid vetat att han är grym och hållt honom som världens bästa på sin position men att se hans teknik, löpningar och inlägg från läktarplats var fan i mig sanslöst. Vilken spelare! Förhoppningsvis har han många år kvar på högsta nivå. Trodde han var äldre men såg precis att han fyllde 28 i år.

Varane och Nacho gjorde det också väldigt bra i Ramos frånvaro. Trygga med boll och respektingivande i mittlåset.

Savic var katastrof. Framstår som rena knatteliraren bredvid Godin. Sen förstår jag inte varför Simeone valde Torres från start? Tyckte han var usel matchen igenom.
Senast redigerad av radiopanna 2016-11-22 kl. 16:25.
Citera
2016-11-22, 17:24
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Kan inte ses som annat än ren lögn. Stämmer det så lyder mitt tips till Arsenal "sälj, sälj, sälj!". För de pengarna kan de få en mycket bättre spelare.

Var för övrigt på derbyt i helgen. En häftig upplevelse även för mig som neutral åskådare. Atlético blev totalt överkörda och Real lirade väldigt, väldigt bra. Trots Ronaldo's hat-trick var Marcelo den spelare som imponerade mest på mig. Alltid vetat att han är grym och hållt honom som världens bästa på sin position men att se hans teknik, löpningar och inlägg från läktarplats var fan i mig sanslöst. Vilken spelare! Förhoppningsvis har han många år kvar på högsta nivå. Trodde han var äldre men såg precis att han fyllde 28 i år.

Varane och Nacho gjorde det också väldigt bra i Ramos frånvaro. Trygga med boll och respektingivande i mittlåset.

Savic var katastrof. Framstår som rena knatteliraren bredvid Godin. Sen förstår jag inte varför Simeone valde Torres från start? Tyckte han var usel matchen igenom.

Självklart det är rent skitsnack från Engelsk Media då Reals mittfält är redan överbefolkat där spelare som Isco,Mateo Kovacic och James får nöta bänk för det mesta om det inte gäller cup spel eller skador förekommer på nyckelspelare.

Trevligt! Vicente Calderón är häftig arena synd att de river den till nästa år. Vi gjorde vår bästa match för säsongen trots att laget saknade 4-5 ordinarie spelare på grund av skador men Zidane har en vana och höja sig mot storlagen och visat sig var en stor taktiker. Marcelo firade för 3 veckor sedan 10 år i Real tröjan och sedan 2009 då Ronaldo anlände har han varit världens bästa vänsterback utan tvekan. Att tvingas försvara en helkant utan hjälp och samtligt vara så bra offensivt är få vänsterbackar i världen har klarat av.

Nacho Fernández är stabil mittback med hjärta för klubben som varit kapten för Castilla och i somras var jagad av många storklubbar men Real valde att behålla honom då klubben litar på honom totalt.

Giménez hade gått före Savic om det inte vore för hans skador då han och Godin bildar Laligas stabilaste mittbackspar.
Citera
2016-11-27, 09:56
Medlem
foool13s avatar
Om ni undrar varför inte Kameni har spelat i en storklubb någon gång.. titta på de insläppta målen igår.
Citera
2016-11-29, 15:41
Medlem
Gregory.Houses avatar
Cleber Santana mittfältaren som spelade för Atlético Madrid har dött i flygkraschen.
Citera
2016-11-30, 23:50
Medlem
NirvanAs avatar
Vilken fullkomligt usel period FCB befinner sig i nu, de andra lagen vinner sina CDR matcher med 6...7-0 medan barca spelar till sig ett kryss ...Uselt spel och resultat därefter, kommer bli slakt på camp nou på Lördag, då måste de fundera på att sparka Enrique
Citera
2016-12-01, 06:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilken fullkomligt usel period FCB befinner sig i nu, de andra lagen vinner sina CDR matcher med 6...7-0 medan barca spelar till sig ett kryss ...Uselt spel och resultat därefter, kommer bli slakt på camp nou på Lördag, då måste de fundera på att sparka Enrique

Vid torsk i el classico är ju Barcelona 9p efter Real Madrid, då får man nog antingen öppna plånboken rejält i vinter och handla eller sparka Luis Enrique samt ändå öppna plånkan.

Luis Enrique har ju successivt försämrat Barcelona efter trippeln och den våren där för 2 år sedan som man var helt enorma. Sedan dess har ju Barcelona egentligen dalat från och till konstant.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-12-01 kl. 06:29.
Citera
2016-12-01, 09:30
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vid torsk i el classico är ju Barcelona 9p efter Real Madrid, då får man nog antingen öppna plånboken rejält i vinter och handla eller sparka Luis Enrique samt ändå öppna plånkan.

Luis Enrique har ju successivt försämrat Barcelona efter trippeln och den våren där för 2 år sedan som man var helt enorma. Sedan dess har ju Barcelona egentligen dalat från och till konstant.
Håller med att de dalat successivt, men man har även haft en del skador på viktiga spelare. Allt för ofta får man anförtro sig till MSN. Har de en bra dag där allt klaffar spelar det ingen roll om övriga laget är halvbra, då vinner man allt som oftast ändå. Kommer inte MSN upp i nivå har man ingenting att komma med tyvärr. Får se nu när Iniesta och Umtiti är tillbaka, då kan man iallafall etablera ett stabilt mittlås, förpassa Masken till bänken ett tag. Måste börja få igång Busquets igen också.
Citera
2016-12-01, 14:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Håller med att de dalat successivt, men man har även haft en del skador på viktiga spelare. Allt för ofta får man anförtro sig till MSN. Har de en bra dag där allt klaffar spelar det ingen roll om övriga laget är halvbra, då vinner man allt som oftast ändå. Kommer inte MSN upp i nivå har man ingenting att komma med tyvärr. Får se nu när Iniesta och Umtiti är tillbaka, då kan man iallafall etablera ett stabilt mittlås, förpassa Masken till bänken ett tag. Måste börja få igång Busquets igen också.
Denna är en av de bättre fotbollsartiklarna jag läst på senare år och sammanfattar egentligen allt kring FCB just nu

http://www.espnfc.com/spanish-primera-division/15/blog/post/3007814/barcelona-rust-and-regression-comes-at-bad-time-with-clasico-vs-real-madrid-looming
Citera
2016-12-02, 00:44
Medlem
Prio4s avatar
Herregud.. Man måste ha AD/HD om man redan tappat tålamodet med Enrique. Han har plockat FEM av de sex stora titlarna de två säsongerna han tränat Barcelona. Man kan inte vinna ligan varje år, man kan, bevisligen, inte ens vinna CL TVÅ år i rad. Ponera att Real vinner på lördag, okej mycket ska då till för att ligan ska hamna i Katalonien. Men Barca besitter fortfarande en spetskompetens som är mer än tillräcklig för att plocka CL, släng där in en potentiell cuptitel.

Visst, Barca ser utan tvekan skakiga ut. Men vänd tillbaka blicken till hösten 14, hur såg det ut då? Inte särskilt bra ut. Samtidigt spelar Messi halvskadad och är ta mig fan bättre än någonsin. Han gör ALLT rätt, ge honom en veckas vila under juluppehållet och be om en skadefri vår. Om det slår in tror iaf jag på en fin säsong för oss culés.
Citera
2016-12-02, 02:27
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Denna är en av de bättre fotbollsartiklarna jag läst på senare år och sammanfattar egentligen allt kring FCB just nu

http://www.espnfc.com/spanish-primera-division/15/blog/post/3007814/barcelona-rust-and-regression-comes-at-bad-time-with-clasico-vs-real-madrid-looming
Jävligt bra artikel, Graham kan sin Barca.
Citera
2016-12-02, 08:00
Medlem
camejos avatar
Varför är det ~4x pengarna på Real Madrid? Har inte hängt med i år.
Citera
2016-12-02, 12:45
Medlem
camejos avatar
Mitt tidigare inlägg gäller alltså el Clasico

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in