2016-12-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Vad har du för fel i skallen egentligen? Ser du själv inte vilken fakta du får presenterad framför dig från denna norrman och OECD. Ändå blånekar du. Och du påstår att du bryr dig om män i Sverige. Vilket skämt! Skämmas är vad du borde göra.
Dagens masspsykotiska feminism handlar inte om jämställdhet eller jämlikhet, det handlar enbart om kvinnor och att skapa fördelar i samhället för dem, resten blundar man för, ordet femenism är bara en rökridå som det använder sig av.
De enda kritiska röster som finns är på sidor som FB.
Om situationen skulle vart den omvända skulle det ta hus i helvete, vi kan bara se resurserna som satsas för att få in kvinnor på vissa utbildningar som i dag är mansdominerade.
Att pojkar diskrimineras i skolsystemet konstaterar man bara som en företeelse i förbifarten och inget som det läggs resurser på.
Pojkar får väl för fn skärpa till sig heter det på debattsidorna, medans när flickor har problem…tja ..
Våra pojkar/barn får lida för att PK feminismen har tagit över landet och fått ansvaret över att fördela de gemensamma mjuka resurserna vi har i samhället.

Jag tror inte ens de erkänner eller ser ett problem i att vi har den MINST jämlika skolan i oecd

Pojkar presterar bättre på HP och det vill man då förminska värdet av, det är sjukt vilken galen makt dessa galna feminister har fått.

Inget förvånar mig längre när det gäller feminister, och det enda man kan göra är att gå till valurnan och välja de parti som infiltrerats minst av vansinniga femenister.
Citera
2016-12-01, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De ser inget värde i min hjälp. På vilket sätt skulle jag hjälpa dem?

Självklart ser vi inget värde i din hjälp eftersom du och andra svenska kvinnor utgår ifrån att hjälpen ska anpassas i enlighet med hur ni svenska kvinnor vill hjälpa. Ni tar er utgångspunkt i er själva och tror på något märkligt sätt att vi män kommer att lyssna på er. Om ni vill hjälpa, ta istället då er utgångspunkt i hur män vill bli hjälpta!!
Senast redigerad av asamera 2016-12-01 kl. 23:28.
Citera
2016-12-01, 23:19
Medlem
Citat:
Mycket relevant fråga. Det är dessa kr-k till kvinnor vi har i Sverige.

På tal om kräk så torkade jag upp min sambos spyor från tangentbordet idag. Det kan man väl säga är att hjälpa.
Citera
2016-12-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag tycker att upp till en viss ålder runt 15-16, så har man vetenskapliga bevis för att flickors hjärnor ligger ca 1 år före i mognad, och flickor tenderar också vara överlägsna språkligt som barn, flickor bör alltså ha bättre resultat än pojkarna om vi bedömer dem lika, och de startar vid samma ålder, annars har vi faktiskt ett betygsystem som är orättvist, dvs bedömer pojkar bättre än flickor.

Så länge vi inte har något som fäller ett avgörande för resten av livet under denna tid, så tycker jag inte detta är något problem egentligen. Pojkarna kommer i fatt runt 16. Liksom inte hela världen att de blir utklassade av tjejerna innan dess, när de ändå kommer ifatt. Låt pojkar vara ifred.

Viktig är att 1) pojkar tränas i läsning, det är pojkars/ mäns sämsta område, och också absolut grundläggande för så mycket av annan undervisning och förmåga till kunskapsinhämtning.
Att vi har normer idag för att läsning är "tjejigt" och inte coolt för killar att pyssla med är alltså rätt allvarligt. Så hota upp läsning för småkillar och börja tidigt. 2) vi har en skola som uppfattas positivt av pojkar.

Så jag hade nog snarast taggat ner hela denna diskussion kring just pojkars dåliga resultat, och ev. om det behövs plöjt ner lite forskningsmedel på att studera vad pojkar kan tänkas behöva för typ av inlärning/ skola för att de ska trivas lite bättre, och sen ev. agerat därefter.

Det er ikke slik i andre land at det er så store forskjeller mellom gutter (pojkar) og jenter (flickor) i skolen. Dette tyder på at disse skolene trolig funker bedre for pojkarna. Det var heller ikke slik før at forskjellene var så store som de er i dag, noe som videre støtter opp under denne tanken. Skolen kan også innrette undervisningen slik at det passer til elever som er ett år senere utviklet, og eventuelt ha forskjellige klasser for pojkar og flickor.

Krisen med det her er at pojkar som ikke får en skikkelig utdanning (utbildning) i stor grad havner utenfor både arbeidsmarkedet og får ikke familie og kone. Er ikke dette alvorlig nok til at selv feminister skal bry seg? Kvinner uansett utdanningsnivå får mann og barn.
Citera
2016-12-01, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Dagens masspsykotiska feminism handlar inte om jämställdhet eller jämlikhet, det handlar enbart om kvinnor och att skapa fördelar i samhället för dem, resten blundar man för, ordet femenism är bara en rökridå som det använder sig av.
De enda kritiska röster som finns är på sidor som FB.
Om situationen skulle vart den omvända skulle det ta hus i helvete, vi kan bara se resurserna som satsas för att få in kvinnor på vissa utbildningar som i dag är mansdominerade.
Att pojkar diskrimineras i skolsystemet konstaterar man bara som en företeelse i förbifarten och inget som det läggs resurser på.
Pojkar får väl för fn skärpa till sig heter det på debattsidorna, medans när flickor har problem…tja ..
Våra pojkar/barn får lida för att PK feminismen har tagit över landet och fått ansvaret över att fördela de gemensamma mjuka resurserna vi har i samhället.

Jag tror inte ens de erkänner eller ser ett problem i att vi har den MINST jämlika skolan i oecd

Pojkar presterar bättre på HP och det vill man då förminska värdet av, det är sjukt vilken galen makt dessa galna feminister har fått.

Inget förvånar mig längre när det gäller feminister, och det enda man kan göra är att gå till valurnan och välja de parti som infiltrerats minst av vansinniga femenister.

Instämmer helt! Din sista mening var också mycket träffande. I nästa val kommer jag att rösta på det parti som infiltrerats minst av vansinniga feminister. Jag hade inte tänkt att det skulle bli så tidigare men jag ser helt enkelt ingen annan utväg. Feminismen i Sverige har fullständigt spårat ur.
Citera
2016-12-01, 23:26
Avslutad
Citat:
På tal om kräk så torkade jag upp min sambos spyor från tangentbordet idag. Det kan man väl säga är att hjälpa.

Ja, det måste ju vara skönt för dig att veta att du duger till något.
Citera
2016-12-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ja, det måste ju vara skönt för dig att veta att du duger till något.

Jeg synes ikke at du skal være så sint på henne. Det er ikke hennes feil at politikerne driver på som de gjør i Sverige. Hun kan jo heller være til hjelp vil jeg tro.

Norge er heller ikke mye bedre enn Sverige.
Citera
2016-12-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Jeg synes ikke at du skal være så sint på henne. Det er ikke hennes feil at politikerne driver på som de gjør i Sverige. Hun kan jo heller være til hjelp vil jeg tro.

Jag är kvinna, det räcker.
Citera
2016-12-01, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh

Jag liksom andra män i Sverige har tröttnat. Problemtet för dessa svenska feminister är att de får män emot sig som till att börja med är på deras sida. Om jag arbetar med kvinnorelaterade frågor världen över under 15 år för att hjälpa kvinnor kommer jag ändå inte få en tjänst som jag söker inom ett anknytande ämne för att feministerna i Sverige vill kvotera in kvinnor bara för att de är kvinnor. Det här är absurt och då menar jag att det inte längre har att göra med jämställdhet. Det har att göra med att byta ut herravälde och ersätta detta med kvinnoherravälde.

Jag skyller på denna kvinna pga. att det inte är enbart politikernas fel i Sverige. Michael Kimmel är en person som de helt på egen hand dyrkar. Det finns ingen som helst kritiskanalys mot denna man utan de sväljer allt med hull och hår. Det är ett tydligt mindervärdeskomplex som svenska kvinnor har. Jag kan tyvärr inte relatera till norska kvinnor och dessa norska kvinnor känner du säkert mycket bättre till än jag.

Min bestämda uppfattning är denna: Jag är villig att offra mitt liv och kämpa för fattiga kvinnor i världen. Kvinnor som t ex lever i LDC-länder och inte har några som helst möjligheter. Dessa kvinnor lider. Det gör absolut inte de svenska kvinnorna. De svenska kvinnorna kan göra exakt samma val som jag som man kan göra. Ändå vill de svenska kvinnorna få det att låta som att de är av samma sort som de kvinnor som lever i LDC-länder. Det är absurt och jag kommer aldrig att stödja dessa svenska kvinnor.
Citera
2016-12-01, 23:52
Medlem
Citat:
Jag är kvinna, det räcker.

Nei, han er sint fordi han synes feministene er urettferdige. Om folk begynte å behandle gutter mer rettferdig, i tillegg til å ta opp andre problem, tror jeg det vil gå bedre.
Citera
2016-12-01, 23:55
Medlem
Citat:
Jag liksom andra män i Sverige har tröttnat. Problemtet för dessa svenska feminister är att de får män emot sig som till att börja med är på deras sida. Om jag arbetar med kvinnorelaterade frågor världen över under 15 år för att hjälpa kvinnor kommer jag ändå inte få en tjänst som jag söker inom ett anknytande ämne för att feministerna i Sverige vill kvotera in kvinnor bara för att de är kvinnor. Det här är absurt och då menar jag att det inte längre har att göra med jämställdhet. Det har att göra med att byta ut herravälde och ersätta detta med kvinnoherravälde.

Jag skyller på denna kvinna pga. att det inte är enbart politikernas fel i Sverige. Michael Kimmel är en person som de helt på egen hand dyrkar. Det finns ingen som helst kritiskanalys mot denna man utan de sväljer allt med hull och hår. Det är ett tydligt mindervärdeskomplex som svenska kvinnor har. Jag kan tyvärr inte relatera till norska kvinnor och dessa norska kvinnor känner du säkert mycket bättre till än jag.

Min bestämda uppfattning är denna: Jag är villig att offra mitt liv och kämpa för fattiga kvinnor i världen. Kvinnor som t ex lever i LDC-länder och inte har några som helst möjligheter. Dessa kvinnor lider. Det gör absolut inte de svenska kvinnorna. De svenska kvinnorna kan göra exakt samma val som jag som man kan göra. Ändå vill de svenska kvinnorna få det att låta som att de är av samma sort som de kvinnor som lever i LDC-länder. Det är absurt och jag kommer aldrig att stödja dessa svenska kvinnor.

Jeg tror at det kan ha noe med at svake kvinner, individer, tror at de kan få hjelp ved å styrke feminismen. Det burde heller bli gjort klart at dette kan bli gjort gjennom andre politiske virkemiddel, som kan være til gangs for alle. Trolig er det en tankefeil hos de som kaller seg feminister. Kanskje vi burde gjøre noe med det.
Citera
2016-12-01, 23:58
Medlem
Citat:

Det tragiska är att deras erfarenhet ofta är en semestertripp till ett exotiskt land där de servats av turistorienterade människor och hej hopp kan de allt om världen.
De ser köns diskriminering där ingen finns och blundar för det som finns, t.o.m. för det i vår bakgård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in