Citat:
Ursprungligen postat av
flashforward
Hoppsan!
Hade denne Farid Lamrabet en ung kristen (!?) fru som fick sola på stranden.
Tror man inte om en terrorist av detta religiösa slag.
Eller var det kanske solandet som fick Farid ta frun av daga...

Ung och ung, hon var betydligt äldre än honom. Vad dom egentligen hade gemensamt, och varför dom ens var gifta, är en desto större gåta i så fall. "Kärleken" är blind, döv och jävligt förståndshandikappad i många fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
starling2015
Jo, tyckte det var märkligt. Dessutom så borde väl frun ha haft någon anhörig som träffat den här terroristen, och kunnat bidra med någon information generellt. En hel del frågor gällande det där förhållandet, helt klart!
Någon kvällsblaska skrev nån artikel där det framkom att hon var 50-nånting och i den intervjuades även hennes son.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Ja det är ju ett "fint" område, mycket minkpälsar och tanter med mopsar och så. Lite konstigt att han bor där, finns nog inte många invandrare i kvarteren, han och hans gäng måste sticka ut rejält.
Eller så bor han inte alls där, annat än på ett papper.

Han bodde väl där på 90-talet? Har för mig att det framkom i ug-avsnittet. Då kanske det var hyresrätter på den adressen? Ni bönder som inte har koll på hur bostadssitutionen i sthlms innerstad såg ut på 90-talet och dessförinnan får väl kolla det på google, eller något. Dessutom har jag för mig att det påstods att han hyrde den lägenheten i andra hand.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grobil
Man måste försöka förstå att vissa ledande terrorister måste man låta agera fritt.
Det hade jag gjort om jag var underrättelsetjänst - då kan man nämligen spana diskret på hela det övriga nätverket som söker sig till våran sockerbit - sen kan man följa bina hem till kupan sas.
DÄRFÖR är Sverige en fristat för terrorister - så att andra länder kan arrestera idioterna.
Om det nu stämmer får man väl säga att det är en taktik som lyckats... sådär, med tanke på terrordåden i Paris och Bryssel. Den döda algeriern (som bodde i Märsta) var väl inblandad i båda, definitivt det i Paris i vilket fall som helst. Dessutom verkar det ju som att det är Omar/Lamrabet som hjärntvättar folk och får dem att bli terrorister/jihadister.
Citat:
Ursprungligen postat av
junne13
Man får lite negervibbar av honom trots blurrad bild.Rösten, blurrfärgen...
Han är marockan, vet ej hur många % av befolkningen som är svarta. Så här påstår wikipedia om den saken: "Most Moroccans are of Berber, Arab or Gnawa descent. There is a significant minority of Sub-Saharan African and European people. Arabs and Berbers together make up about 99.1% of the Moroccan population.[1] A sizeable portion of the population is identified as Haratin and Gnawa (or Gnaoua), black or mixed race descendants of slaves, and Moriscos, European Muslims expelled from Spain and Portugal in the 17th century.[83]
Berbers are the indigenous people and still make up the bulk of the population, although they have been largely Arabised. Morocco is home to more than 20,000 sub-Saharan African immigrants.[84] Morocco's once prominent Jewish minority has decreased significantly since its peak of 265,000 in 1948, declining to around 2,500 today.[85]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Morocco
Jag tycker dock att han såg ut som en arab eller berb, spikrakt långt hår och långt skägg.