Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Det såg extremt dammigt ut. Strikt, stelt, opersonligt, okreativt och tråkigt. Nej tacka vet jag medelklassen där man kan köpa massa lyxprylar utan att vara "vulgär" och opassande.
Det är väldigt chill och avslappnat. Man har dress code för att ingen ska känna sig fel-klädd, man har serverings-personal för att ingen ska behöva hämta sitt eget kaffe, man har måttlig underhållning så att alla kan känna sig inkluderade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Jo det är roligt i sig. Kanske inte för er stela överklassmänniskor som helst sitter inne och räknar alla pengar ni sparar in på att inte göra något.
Här kan du se mer lyx,
https://www.youtube.com/watch?v=THRAbN4R2DE är det någon som vulgar sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Inte enligt läkaren.
Citat:
Det är inte längre fyllot på parkbänken som står för den största alkoholkonsumtionen - utan de välbärgade övre medelklassmänniskorna i sina fashionabla villaförorter, skriver Times Online.
Citat:
Sverige är det fortfarande unga män som dricker mest, men de äldre kvinnorna är på väg framåt.
Överklass-människor dricker väldigt lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Ingen bryr sig om dyra saker säger du. Ändå startar du trådar där du diskuterar dyra bilar, vilken svindyr märkesklocka du ska köpa till herr babian, dyr inredning till er lägenhet, vilka butiker du ska handla i (eftersom du inte vet själv) osv. Överklassen brukar ha koll på sånt där eller snackar med sakkunnigt folk. De ställer inte frågor till random tjomme på flashback.
Kör familjens privatchaufför runt er i en volvo med mer än tio,år på nacken? Du blir bara roligare och roligare. Är er "barnflicka" en avhoppad gymnasiestudent eller kanske en gammal pederast också?

1) Nej det här har du fantiserat ihop. Jag har aldrig startat en tråd om bilar vad jag kommer ihåg. Jag tar bilar som exempel ibland för att alla kan relatera till det.
2) En klocka är något som du köper kanske 1-2 gånger i livet. Så en klocka för 100k kan verka dyrt men om du har den klockan i 20 år är det 5k per år. De flesta män spenderar mer än 500 kronor per månad på sina kvinnor.
3) Jag ville ge min man ett fint man-room där han kan chilla. Det är mycket billigare än vad en badrums-renovering för en Svensson kvinna kostar.
4) Jag brukar inte handla i butiker själv. Ska jag ringa en arkitekt och säga "jag vill ha ett porrigt mans-rum vad ska jag göra?" det är inte awkward.
5) Nej jag tar kollektiv-trafik som alla andra.
Om jag behöver en bil ringer jag en taxi. Chaufför är för när du har viktiga tider att passa.