Citat:
Ursprungligen postat av
basseaker
Du är en lustig pajsare, känns som du motsäger dig själv.
Du är också en ganska lustig filur.
Citat:
Såååå, du tycker ju uppenbarligen din egen tolkning har en jävla rätt att uttryckas. Men att en muslim tolkat att hon bör bära slöja p.g.a. Sin religion är fel? Så, du och alla andra rövhattar på flashback får tolka allting, men fan ta alla som vill utöva samma rättighet?
Ja ungefär så. Alla uttryck är inte eftersträvansvärda eller bör tolereras.
Citat:
Hur folk tolkar Islam har också noll relevans i ämnet?
Ja inte har det något värde. Inte ger det någon tyngd bakom något argument direkt.
Citat:
Jag tycker att yttrandefrihet i det här landet har töjts något förbannat när idioter som du hasplar ur sig ikonsekvent skit och sedan gömmer sig bakom att "Det är bara min tolkning".
Du verkar inte ha förstått vad yttrandefrihet innebär. Om du tar och tänker efter (försök) så är det till en början en frihet utan innehåll. Det är för övrigt du ett bra exempel på. Du leverar dynga men nyttjar en frihet att yttra dig. Däremot bör inte alla "uttryck" i vid mening accepteras överallt och alltid. Vissa är värda att motarbetas med kraft och våld om så krävs. Det är inte att vara inkonsekvent utan att "sätta gränser" som det så populärt brukar heta.
Citat:
Fine, jag kan tolerera det.
Vem har frågat om din tillåtelse? Ingen, än så länge.
Citat:
Men då bör dessa förbannade jävla rövhattar även kunna tolerera människors rätt att klä sig som de vill och människors rätt att tolka och följa en religion.
Det ena har inte med det andra att göra. Det är bara i din hjärna den kopplingen sker.
Citat:
Vilket de (ni) uppenbarligen är helt oförmögna till.
Du är arg för att andra inte tycker som du. Det lär inte andra göra, i den mån deras hjärnor fungerar, och du får fortsätta vara arg.
Citat:
För att gardera mig mot andra rövhattar kan jag ju säga att jag knappast stödjer kvinnoförtryck, misshandel eller våldsdåd som kommer ifrån någons tolkning av Islam. Det är de facto lagbrott och tolereras inte av mig eller lagen, och är inte en fråga om religionsfrihet.
Tror du att det ger dig något slags rätt att leverera dynga oemotsagd? Tror du att dina fina åsikter har någon som helst relevans för vad du kräks fram i övrigt. Jag är snäll mot katter. Kanske det garderar mig mot något? Jag vet inte.