Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
Thailand datoriserade på 90-talet så dom ser allt du gjort. Du kan ju byta pass men du lär ha kvar namn och födelsedatum så dom hittar dig. Det har blivit konstant hårdare i Thailand de senaste decennierna på den här punkten och idag kan man inte bara glida runt i evighet som på 80-talet och kanske i viss mån på 90-talet. Enda vägen runt detta är ett pensionärsvisa om man fyllt 50 år och har lite pengar.
Men ett turistvisa på 90 dgr eller vad det är är inte omöjligt, försök på ambassaden. Skall du verkligen longtima är det Kambodja som gäller eller kanske VietNam. Ett annat tips är att Japan ger 90 dagar till EU-medborgare och det behöver inte bli så dyrt så att häcka i Japan för att få komma in i Thailand på nytt kan vara en idé. Japan har faktiskt billiga vandrarhem och en liberal syn på uteliggare.
Finns förvisso en visum tråd men jag postar här så får väl mods ändra vartefter.
Är själv uppe på sidan 24 med stämplar in och ut och det drar sjukt mycket uppmärksamhet ska byta ut mitt pass asap även fast dom kan se historik är det inte lika i ögon fallande som 24 sidor direkt vid disken.
Ligger på entry 30 + 30 och nu TR Visa, när jag lämnade in min ansökan fick jag besked om att nästa gång måste jag ut 2-3 månader innan jag får TR igen. Kanske bara är tomma hot men jag lär inte ansöka i SIN nästa gång.
Har några vänner som ligger på Elite Visa och lutar mer och mer åt det hållet. Kostnaden är inte så jäkligt när man räknar ut alla Visa resor det som stoppar mig är mer om jag kommer stanna 5 år till vill känna friheten och inte binda upp mig.