Citat:
Ursprungligen postat av
53280
– Efterhand har min arbetsgivare betalat tillbaka till mig. Om man räknar alla mina löner har jag tjänat 8 000 kronor mer än det som kollektivavtalet kräver, säger Danyar Mohammed.
Kan vi gissa att det där 8000:- mer är svarta pengar? Det är sjukt att vi ta in pizziabagare ifrån Irak som arbetskraft, dom kommer ifrån en kultur där man inte kan tilllaga pizza ens, sedan tar man in dem som arbetskraft. Något är sjukt med Svensk invandringspolitik, att man kan arbetskraft invandra på så liberala grunder.
Det var MP som i sin överenskommelse med Reinfeldt drev igenom dessa vanvettiga regler för arbetskraftsinvandrare.
Jag tror att S och LO egentligen vill ta tillbaka de gamla reglerna där facket måste godkänna. Men så länge MP sitter i regeringen kan de inte.
Men snart börjar vi nog komma till en gräns där det är för kort tid kvar på mandatperioden för att MP ska kunna hota med att spräcka regeringen så det blev nyval. Med MP:s opinionssiffror lockar nog inte nyval för dem. Väljarna skulle inte belöna ett parti som drivit fram nyval.
S är fortfarande det största partiet och skulle få en ännu starkare position om MP faller ur riksdagen.
Löfven är gammal förhandlare och säkert medveten om detta.