2016-11-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZikaZteffe
"Danyar, 27, ska utvisas efter lönemiss på 460 kronor"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23987743.ab

Knappast en jävla snyft artikel, han kan flytande svenska, arbetar varje dag, betalar skatt och försörjer sig själv. Hur fan kan detta vara snyft?

Enligt mig är han en Svensk som bidrar till samhället

/SD röstare!
Citera
2016-11-26, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turkisktpeppar
Knappast en jävla snyft artikel, han kan flytande svenska, arbetar varje dag, betalar skatt och försörjer sig själv. Hur fan kan detta vara snyft?

/SD röstare!

– Efterhand har min arbetsgivare betalat tillbaka till mig. Om man räknar alla mina löner har jag tjänat 8 000 kronor mer än det som kollektivavtalet kräver, säger Danyar Mohammed.

Kan vi gissa att det där 8000:- mer är svarta pengar? Det är sjukt att vi ta in pizziabagare ifrån Irak som arbetskraft, dom kommer ifrån en kultur där man inte kan tilllaga pizza ens, sedan tar man in dem som arbetskraft. Något är sjukt med Svensk invandringspolitik, att man kan arbetskraft invandra på så liberala grunder.
Citera
2016-11-26, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
– Efterhand har min arbetsgivare betalat tillbaka till mig. Om man räknar alla mina löner har jag tjänat 8 000 kronor mer än det som kollektivavtalet kräver, säger Danyar Mohammed.

Kan vi gissa att det där 8000:- mer är svarta pengar? Det är sjukt att vi ta in pizziabagare ifrån Irak som arbetskraft, dom kommer ifrån en kultur där man inte kan tilllaga pizza ens, sedan tar man in dem som arbetskraft. Något är sjukt med Svensk invandringspolitik, att man kan arbetskraft invandra på så liberala grunder.

Du om någon borde förstå varför de behöver tas in som arbetskraft och varför mannen i fråga genom sin anställning, med all säkerhet, tjänar 100% mer än vad du någonsin har gjort.
Senast redigerad av hex27 2016-11-26 kl. 02:55.
Citera
2016-11-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Det var MP som i sin överenskommelse med Reinfeldt drev igenom dessa vanvettiga regler för arbetskraftsinvandrare.

Jag tror att S och LO egentligen vill ta tillbaka de gamla reglerna där facket måste godkänna. Men så länge MP sitter i regeringen kan de inte.

Men snart börjar vi nog komma till en gräns där det är för kort tid kvar på mandatperioden för att MP ska kunna hota med att spräcka regeringen så det blev nyval. Med MP:s opinionssiffror lockar nog inte nyval för dem. Väljarna skulle inte belöna ett parti som drivit fram nyval.

S är fortfarande det största partiet och skulle få en ännu starkare position om MP faller ur riksdagen.

Löfven är gammal förhandlare och säkert medveten om detta.
Citera
2016-11-26, 20:24
Moderator
pudelluss avatar
Citat:

/SD röstare!

Jo, det kan ses som en artikel bland de övriga här i tråden.

En av de största kostnadsposterna för invandringen enligt Jan Tullberg är utträngningseffekter.

(FB) Känd nationalekonom med ny bomb - Invandringen kostar 250 miljarder/år

I stort sett konkurrerar många arbetskraftsinvandrare med arbetslösa invandrare som då får svårare att lyckas i arbetslivet eller som företagare. Priset för det betalar svenska skattebetalare.
Citera
2016-11-26, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det var MP som i sin överenskommelse med Reinfeldt drev igenom dessa vanvettiga regler för arbetskraftsinvandrare.

Jag tror att S och LO egentligen vill ta tillbaka de gamla reglerna där facket måste godkänna. Men så länge MP sitter i regeringen kan de inte.

Men snart börjar vi nog komma till en gräns där det är för kort tid kvar på mandatperioden för att MP ska kunna hota med att spräcka regeringen så det blev nyval. Med MP:s opinionssiffror lockar nog inte nyval för dem. Väljarna skulle inte belöna ett parti som drivit fram nyval.

S är fortfarande det största partiet och skulle få en ännu starkare position om MP faller ur riksdagen.

Löfven är gammal förhandlare och säkert medveten om detta.

Det är sjukt, att man skall i arbetskraft invandra ifrån 3:e världen som pizzabagare. Skall man ta emot arbetskraft invandring utanför EU, så skall de vara någon form av spetskompetens.
Citera
2016-11-29, 02:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

/SD röstare!

Gränsen måste ju dras någonstans. Och som andra har sagt så har vi knappast ett underskott på pizzabagare här i landet. En mindre är knappast något att sörja.
Citera
2016-11-29, 02:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Hem till Afghanistan, del 70:

Tranås Tidning: Lyckan vände tvärt för utvisningshotade Jawid

Resan till Sverige var lång, omtumlande och långt ifrån smärtfri. När han äntligen nådde Malmö var lyckan total. Men hos Migrationsverket skruvade man upp hans ålder med hot om att han överlämnas till polis om han inte accepterade, varefter han blev placerad i Viebäck utanför Nässjö.

— De har ifrågasatt hans ålder sedan våren 2014 när han kom till Malmö och Sverige för första gången. De gjorde honom nio år äldre och trodde honom inte när han sa att han är född 1998. Det har varit stötestenen hela tiden, att de inte trott på honom eller hans papper, förklarar Peter vidare.
Citat:

Jawid har ingen familj kvar i Afghanistan. Hans pappa dödades av talibanerna och hans mamma och fyra syskon bor kvar i Iran som papperslösa. Allt detta har Peter och advokaten försökt att skriva ihop och motivera, med stöd av hans identitetspapper.

Hur är detta relevant? Han har väl ingen familj i Sverige heller.
Citera
2016-11-29, 02:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Ingen fara, migrationsdomstolen är fylld av asylaktivister.

"Familjen Awny Qandel har bott i Säffle i drygt tio år och har hela tiden kämpat för att få uppehållstillstånd. Efter att återigen fått avslag på ansökan om asyl riskerar familjen nu utvisning."

http://nwt.se/saffle/2016/11/24/beslut-om-utvisning-efter-10-ar-i

Citat:
RoseMarie Hultebring menar också att beslutet inte följer barnperspektivet enligt Barnkonventionen.

Märkligt att det hela tiden ska hänvisas till barnkonventionen så fort det gäller asylbluffarna. Ja, det är tråkigt att det drabbar barnen, men det är helt och hållet föräldrarnas fel. De använder sina barn som slagträn i asylprocessen. Man skaffar inte barn i ett land där man inte vet om man får stanna.
Citera
2016-11-29, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur är detta relevant? Han har väl ingen familj i Sverige heller.

När kan vi ha den stora härliga deporteringsfesten av Jawids? Det är sjukt att man kommer till Sverige och tär sönder vår välfärd genom att låtsas vara barn, tvingar oss Svenskar att betala världens högsta skatter för att parasiter som Jawids skall bo och äta gott på ett HVB Hem, medan din farmor / mormor får skrika sej hess för varje blöjbyte på långvården, och sedan skall man dessutom gråta ut media att man behöver stanna, när man inte behöver skydd i Sverige, utan man kunde lika bra ha stannat i Iran utan utflykten till Sverige var bara svepskäl att få uppgradera sin ekonomiska status.

Hur många såna här parasiter har Sverige tagit emot? 30.000?
Citera
2016-11-29, 19:26
Medlem
"Malmö stad har gett gränspolisen adresser till ett trettiotal asylsökande som är efterlysta för att utvisas. En barnfamilj hittades under tisdagen................Detta är bara början,"

"Vad tycker du om att ni bidrar till att utvisa barnfamiljer?"

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-29/granspolisen-far-hjalp-av-malmo-stad-att-hitta-papperslosa-barnfamiljer-som-ska-utvisas
Citera
2016-11-29, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkanskaFlaggan
"Malmö stad har gett gränspolisen adresser till ett trettiotal asylsökande som är efterlysta för att utvisas. En barnfamilj hittades under tisdagen................Detta är bara början,"

"Vad tycker du om att ni bidrar till att utvisa barnfamiljer?"

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-29/granspolisen-far-hjalp-av-malmo-stad-att-hitta-papperslosa-barnfamiljer-som-ska-utvisas

Det är skit ifrån balkan. Men när skall dom börja deportera MENA bajset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in