Citat:
Ursprungligen postat av
U-boat
Att frågeställningen är juridisk är det ingen tvekan om.
Som ni säkert känner till så är ett Googlekonto dikt an kopplat till ett Youtubkonto, har man inget Googlekont så kan man icke var registrerad användare av Youtube. Under rubriken:Användarvillkor 1:2 för tjänsten och riktlinjer för för mötesplatsen så leds man vidare in till Googles sekretesspolicy. I Gogooles sekretesspolicy kan man läsa om information som Google delar mot tex myndigheter
Av juridiska skäl om så omständigheter råder säger sig Google/Youtubes rätt att dela personuppgifter med företag, organisationer eller personer utanför Google om de har goda skäl att tro att åtkomst, användning, bevarande eller avslöjande av sådana uppgifter i rimlig mån är nödvändig för att
:följa tillämpliga lagar, regelverk, juridiska processer eller tvingande begäranden från myndigheter
Eftersom jag kan läsa blandade svar från er om min fråga är jag intresserad av att låta den stå på ett tag till för att se om ytterligare svar kan tilläggas.
Är privata filmer skyddade från insyn från Youtube/Google eller icke ?
Jag skulle påstå att de inte är det. Jag tvivlar dock på att de har personal/tid nog att sitta att koll igenom alla privata eller olistade klipp.
"As a YouTube account holder you may submit Content to the Service, including videos and user comments.
You understand that YouTube does not guarantee any confidentiality with respect to any Content you submit."
De garanterar alltså inte någon som helst konfidentialitet för något som du lägger upp på YouTube.