2016-11-27, 11:58
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Samma slags barnsliga "argument" kan man förstås använda när det gäller ditt inlägg som ju är ett enda utdraget gnällande.
Det är jobbigt att känna sig träffad va?
Citera
Medlem
Ännu ett svenskt företag som underkastar sig sharialagar och anställer islamister.
Citera
Medlem
Ser inte nåt problem. Det är en religiös symbol och modeattiralj bland muslimska kvinnor. Många bär sin slöja med stolthet.
Citera
2016-11-27, 11:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Stanna hemma då din nolla.

I mitt land ska jag inte behöva stanna hemma för att hucklekärringarna ska få fritt spelrum.
Hört talas om att ta seden dit man kommer?
Och, en sak ska du veta, att kalla nån du inte vet nånting om för "nolla" sänker bara din debattteknik.
Citera
2016-11-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ser inte nåt problem. Det är en religiös symbol och modeattiralj bland muslimska kvinnor. Många bär sin slöja med stolthet.

Det kan dom göra någon annanstans, det här är inte någon jävla öken.
Citera
2016-11-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Alla få ha den religion de vill. Men att demonstrera den framför andra som nån förträfflighetssymbol är inte OK.
Så man får ha en religion men inte praktisera den?
Citat:
Det finns en laddning i slöjhelvetena som jag är väl medveten om. Det är kanske inte du?
Jag ser inte julhandel som förtryck. Särskilt inte i mitt eget land.
Jag ser absolut en laddning i sjalar och slöjor osv.
Och jag gillar dom verkligen inte, jag ser dom som en symbol för förtryck och religiös fundamentalism.

Dock är det inte min ensak att på individnivå bestämma vad folk ska ha på sig.
Kort sagt, vill hon stödja kvinnoförtryck så, fine. Det är hon som är dum i huvudet, inte jag.

Vidare så störs jag även rätt mycket av den jävla julhetsen som pågår när media och hela näringslivet går samman i en ohelig allians och bokstavligen ska pressa ner julstämningen i halsen på varenda jävla människa.

Men inte fan vill jag stoppa julen för det.
Folk är efterblivna tyvärr, men det måste vara deras eget val att vara det.
Citera
2016-11-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Det kan dom göra någon annanstans, det här är inte någon jävla öken.

Ja, det kan man ju tycka men nu har de rätt att ha det. Jag personligen skulle inte ha nåt problem om en butiksanställd hade burka på sig men där kan jag förstå att det kan bli problem i vissa yrken.
Citera
2016-11-27, 12:05
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
I mitt land ska jag inte behöva stanna hemma för att hucklekärringarna ska få fritt spelrum.
Hört talas om att ta seden dit man kommer?
Och, en sak ska du veta, att kalla nån du inte vet nånting om för "nolla" sänker bara din debattteknik.
Jag håller med om att det var låg nivå, sorry.

Ingen tvingar dig att stanna hemma. Har du funderat över vad i dig som gör dig så provocerad? De bor här nu, och dessutom jobbar de och bidrar därmed till samhället.
Jag håller med dig om att man ska ta seden dit man kommer, men i min värld gäller det snarare hur man behandlar andra människor.
Citera
2016-11-27, 12:07
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Har personen en slöja eller burka?

Framgår dåligt.

Edit. Ser man ansiktet?
Citera
2016-11-27, 12:09
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så man får ha en religion men inte praktisera den?

Jag ser absolut en laddning i sjalar och slöjor osv.
Och jag gillar dom verkligen inte, jag ser dom som en symbol för förtryck och religiös fundamentalism.

Dock är det inte min ensak att på individnivå bestämma vad folk ska ha på sig.
Kort sagt, vill hon stödja kvinnoförtryck så, fine. Det är hon som är dum i huvudet, inte jag.

Vidare så störs jag även rätt mycket av den jävla julhetsen som pågår när media och hela näringslivet går samman i en ohelig allians och bokstavligen ska pressa ner julstämningen i halsen på varenda jävla människa.

Men inte fan vill jag stoppa julen för det.
Folk är efterblivna tyvärr, men det måste vara deras eget val att vara det.

Man får väl fan ta seden ditt man kommer. I Rom gör man som romarna ett talesätt fler skulle behöva lära sig.
Citera
2016-11-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man får väl fan ta seden ditt man kommer. I Rom gör man som romarna ett talesätt fler skulle behöva lära sig.
Precis, och här i Sverige har vi religionsfrihet!
Citera
2016-11-27, 12:11
Medlem
Varför reser de till Sverige och bosätter sig här när de inte vill leva efter de seder och följa de traditioner som råder här? Jag skulle aldrig få för mig att flytta till ett muslimskt land.

Om man handlar i en sådan affär borde man kräva att bli expedierad av någon icke beslöjad. Om de inte vill tillgodose detta önskemål ska man tacka för sig och göra sina inköp någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in